1911 Firearm Addicts banner

30 Super Carry

4.5K views 72 replies 24 participants last post by  Jeffg123  
#1 ·
Enige voor- of nadelen van de 30 Super Carry? Ik zie niet veel fabrikanten die een pistool voor dit kaliber maken. S&W, Nighthawk en een bedrijf waar ik nog nooit van heb gehoord, genaamd Avidity Arms, zijn de enigen die ik voor dit kaliber kan vinden. Heeft iemand het geprobeerd? Bedankt voor uw feedback

#9 ·
Minder terugslag, meer capaciteit dan 9 mm. Ik heb een S&W Shield EZ .30 Super Carry gekocht voor mijn moeder die aan artritis lijdt.

Ik denk dat het een goed alternatief is dat wel of niet zal aanslaan. Het aanvankelijke probleem was dat munitie erg duur was in vergelijking met 9 mm of zelfs .380 ACP munitie. Maar ik heb haar pistool getest en 250 patronen verschoten. Het werkte feilloos en het lijkt een mooi klein wapen voor thuisverdediging of om te dragen.

#11 ·
Minder terugslag, meer capaciteit dan 9 mm... Ik denk dat het een goed alternatief is dat al dan niet aanslaat. ... het lijkt een mooi klein wapen voor thuisverdediging of dragen.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Zodra FeeBee's DEI-groep lucht krijgt van deze revolutionaire patroon, zullen we weer een van hun "objectieve" vuurwapenstudies zien die roepen hoe dit de ultieme politie-/verdedigingspatroon is.

^^tong stevig in de wang^^

#12 ·
Ik geloof dat er een formule is om een succesvol product op de markt te introduceren: doe het eerst; doe het beter; of doe het goedkoper.

30 sc brengt niets nieuws op tafel. Het is een stap terug in ballistische prestaties ten behoeve van capaciteit en minder terugslag. Weet je wat dat al doet en al een mainstream kaliber is? 380.

30 sc doet echt niets beter dan wat er al op de markt is. Het is geen zo drastische toename in kaliber dat het marktaandeel wegneemt van 9 mm, en het is geen zo'n stap omhoog in kracht dat het mensen wegtrekt van 380. En het gebrek aan acceptatie van het kaliber door legacy-fabrikanten betekent dat als je een 'normaal' bedrag aan een pistool wilt besteden, je ongeveer 2 opties hebt en ze zijn allebei S&W. Het niet aan boord krijgen van meer fabrikanten, of het kaliber niet uitwisselbaar maken in een 9 mm platform, was een enorme misser.

En het is duurder dan zowel 9 mm als 380.

#17 ·
Ik geloof dat er een formule is voor het introduceren van een succesvol product op de markt: doe het eerst; doe het beter; of doe het goedkoper.

30 sc brengt niets nieuws op tafel. Het is een stap terug in ballistische prestaties ten behoeve van capaciteit en minder terugslag. Weet je wat dat al doet en al een mainstream kaliber is? 380.

30 sc doet echt niets beter dan alles wat al op de markt is. Het is geen zo drastische toename in kaliber dat het marktaandeel wegneemt van 9 mm, en het is geen zo'n stap omhoog in kracht dat het mensen wegtrekt van 380. En het gebrek aan acceptatie van het kaliber door legacy fabrikanten betekent dat als je een "normaal" bedrag aan een pistool wilt besteden, je ongeveer 2 opties hebt en ze zijn allebei S&W. Niet meer fabrikanten aan boord krijgen, of het kaliber niet uitwisselbaar maken in een 9 mm platform, was een enorme misser.

En het is duurder dan zowel 9 mm als 380.
Niet bepaald een recept voor succes.

#13 ·
Geen interesse - doet niets beter dan huidige opties en doet het duurder

#14 ·
Voordelen of nadelen van de 30 Super Carry? Ik zie niet veel fabrikanten die een pistool voor dit kaliber maken. S&W, Nighthawk en een bedrijf waar ik nog nooit van heb gehoord, genaamd Avidity Arms, zijn de enigen die ik voor dit kaliber kan vinden. Heeft iemand het geprobeerd? Bedankt voor je feedback
Of je het nu gelooft of niet, Hi-Point biedt het nu ook aan, in hun karabijn.

Ik heb de S&W Shield in 30SC. Mooie, hete kleine patroon en ik herlaad hem en heb hem gechronografeerd en getest in gel. Ik besloot geen munitie ervoor te gieten, omdat ik niet verwacht dat het een schutter met een hoog volume zal zijn, dus ik heb misschien 10-12 dozen munitie en ongeveer 500 Hornady XTP 100 grain projectielen gekocht. Het projectiel is een standaard voor 32 acp. Ik verwacht dat wat ik heb me een hele tijd zal meegaan. Er zijn dagen dat ik dat draag, omdat het misschien de betere optie is dan een 1911 (mijn gebruikelijke draagwijze), afhankelijk van wat ik draag, of misschien wil ik die dag gewoon niet het gewicht, maar wil ik niet het aantal patronen opofferen dat ik draag.

Veel mensen zijn ertegen en houden het in plaats daarvan bij 9 mm. Dat is prima, ik maak me er geen zorgen over. Ik laad een aantal patronen waarvoor je geen munitie kunt vinden zonder door de neus te betalen.

#18 ·
Ik weet niet meer of ik dit in een tijdschrift of in een gesprek met iemand heb gelezen - maar het was een interessant punt, dat de industrie nieuwe kalibers creëert om meer wapens te verkopen. Een wapen kan vele levens meegaan, dus een goede manier om meer te verkopen is via een nieuw kaliber. Zie het veel bij geweren.

#19 ·
Ik dacht dat dit hetzelfde was als 30 French Long en al lang uit, gewoon hernoemd met betere ballistiek. Hoe dan ook. Zoals een andere poster zei, ik vind het niet erg om hier en daar een afwijkend kaliber te hebben. Ik ben dol op 357sig en wou dat ik een Staccato of P365 in dat kaliber kon hebben. Het is een genot om mee te schieten en ik heb nog nooit een storing of voedingsfout gehad.

#23 · (Edited)
Ik denk nog steeds dat het kaliber beter is dan mensen denken. Het is een zelfladende .327 Federal Magnum die nog beter zou werken in een groter platform. (De pistool in Glock 19-stijl springt meteen in gedachten).

De mensen die het in "mini-pistolen" willen, maken een grote fout. Waar dit patroon in uitblinkt, is in een pistool van serviceformaat. De penetratie is uitstekend en de snelheid zorgt ervoor dat de kogel uitstekend presteert in het grotere handvuurwapen. Als je naar de ballistische statistieken kijkt, zul je zien dat ik gelijk heb.

De kosten kunnen over de lange termijn worden afgeschreven en een 11" AR-pistool zou een uitstekend politie-ingangs-/huisverdedigingswapen zijn.

#24 ·
Ik denk nog steeds dat het kaliber beter is dan mensen denken. Het is een zelfladende .327 Federal Magnum die nog beter zou werken in een groter platform. (de Glock 19-stijl pistool schiet als eerste in gedachten).

Mensen die het in "mini-pistolen" willen, maken een grote fout. Waar deze patroon in uitblinkt, is in een pistool van serviceformaat. De penetratie is uitstekend en de snelheid zorgt ervoor dat de kogel uitstekend presteert in het grotere pistool. Als je naar de ballistische statistieken kijkt, zul je zien dat ik gelijk heb.

De kosten kunnen over de lange termijn worden afgeschreven en een 11" AR-pistool zou een uitstekend politie-inval/zelfverdedigingswapen zijn.
Zeker, misschien, maar het feit is dat het niet beschikbaar is in een dienst- of zelfs compact formaat pistool. Het zou het beste sinds gesneden brood kunnen zijn, maar als er geen platform is om het in te gebruiken, wat is dan de zin?

Dit is waarom ik denk dat het zo'n enorme mislukking was voor Federal om er geen kaliber van te maken dat in een 9 mm kon worden geplaatst met slechts een loop/magazijnwissel.

• Like
Reactions: WC145 and Govtman
#30 ·
Overigens maakt Nighthawk een full-size 1911 voor de .30. Dus wat is het probleem?
Hoeveel gemiddelde wapenbezitters denken jullie dat er een paar duizend dollar gaan uitgeven om een nieuwe patroon uit te proberen die al dan niet in de komende 2 jaar bestaat?

#31 · (Edited)
Hoeveel gemiddelde wapenbezitters denken jullie dat een paar duizend dollar gaan uitgeven om een nieuwe patroon uit te proberen die al dan niet in de komende 2 jaar bestaat?
Hoeveel mensen op dit forum geven $1600,00 - $2000,00 uit voor een opgeleukte 1911 voor de competitie? Genoeg.
Hoeveel is je leven/zelfverdediging waard? Dat is aan jou.

Hoe meer mensen investeren in een nieuwe SD-patroon, hoe groter de kans dat deze overleeft. Deze patroon is speciaal ontworpen voor burgers, niet voor de politie of het leger. Federal heeft veel onderzoek gedaan voordat ze deze patroon uitbrachten. Als ze het redden, zullen de kosten van munitie aanzienlijk dalen.

Ik vind de .30 Super Carry leuk. In een single-stack 1911 kun je waarschijnlijk 12 patronen in het magazijn stoppen. Met een loop van 4,25" zou hij "opstaan en een tapdans uitvoeren". Deze .32 kaliber "hot-rod" heeft veel te bieden.

#34 ·
Hoeveel mensen op dit forum betalen $1600,00 - $2000,00 voor een opgeleukte 1911 voor de competitie? Genoeg.
Hoeveel is je leven/zelfverdediging waard? Dat is aan jou.

Hoe meer mensen investeren in een nieuwe SD-cartridge, hoe groter de kans dat deze overleeft. Deze cartridge is speciaal ontworpen voor burgers, niet voor de politie of het leger. Federal heeft veel onderzoek gedaan voordat ze deze patroon uitbrachten. Als ze het halen, zullen de kosten van munitie aanzienlijk dalen.

Ik vind de .32 Super Carry WEL leuk. In een single-stack 1911 kun je waarschijnlijk 12 patronen in het magazijn stoppen. Met een loop van 4,25" zou hij "opstaan en een tapdans uitvoeren".
De meeste consumenten zouden ons gek vinden. We zijn nauwelijks de norm. Dus je praat over een niche van een niche. Als je wilt dat een nieuw kaliber presteert, moet het acceptatie in de massa hebben, zodat het volume kan toenemen en de prijs kan dalen. En dat betekent dat er wapens komen voor $500-$700 die normale mensen, niet wij gekken, daadwerkelijk kopen. Wij, dit forum, zijn misschien genoeg om sommige boetiek-wapensmeden in bedrijf te houden, maar we hebben niet het volume om een compleet nieuwe cartridge te ondersteunen.

Wil je dat de 30sc presteert? Laat Glock en Sig pistolen maken die er voor geschikt zijn.

Ik zeg niet dat de cartridge niet werkt. Hij heeft zeker dingen te bieden. Ik denk alleen niet dat die dingen waren waar mensen om vroegen, en dat blijkt uit het feit dat maar heel weinig mensen de wapens kopen.

#41 ·
Denk aan een "dienst/plicht" pistool dat een dubbele rij van 21 patronen + 1 in de pijp kan bevatten. Dat kan het verschil maken tussen leven en dood als het gaat om meerdere aanvallers.

Als je niet in staat bent of niet in staat bent om je een weg naar een geweer te vechten, kunnen de extra patronen die net zo goed of bijna zo goed presteren als een 9 mm Parabellum het verschil maken.

#65 ·
Denk aan een "dienst/plicht" pistool dat een dubbele stapel van 21 patronen + 1 in de pijp kan bevatten. Dat kan het verschil maken tussen leven en dood als het gaat om meerdere aanvallers.

Als je niet in staat bent om je een weg naar een geweer te vechten, kunnen de extra patronen die net zo goed of bijna zo goed presteren als een 9mm Parabellum het verschil maken.
Oh, je bedoelt een van de 9mm 2011's die ik bezit of de vele anderen die beschikbaar zijn? Er is geen reden om van 9mm naar 30sc te gaan

#45 · (Edited)
Ik vraag me af hoe deze 30 souper carry het zou doen tegen bijl zwaaiende gekken in supermarkten in landelijke gebieden...
Bekijk Paul Harrel's analyse van de .380 vs. 9mm, vs .30 SC. Hij concludeerde dat de 9mm en .30 SC elkaar kunnen evenaren en/of overtreffen, afhankelijk van de geselecteerde kogel/lading en het gebruikte platform. Hij gebruikte een 3,5" loop voor alle vergelijkingen.

De .30 SC overschrijdt de penetratie-eisen voor dodelijke prestaties. Ze dringen vaak meer dan 25-36 inch binnen terwijl ze ook expanderen (een win-win in ieders boek).

Combineer dit met de extra capaciteit van de .30 Super Carry en... nou ja, zoek het zelf uit.

#64 ·
.30SC zal nooit de .327 Federal aanraken en 10mm is geen .41 Mag. De .357Sig is geen "moderne .38 Super", het is een versmalde huls die tussen de lengte van de .40S&W en de 10mm in zit. 9mm zal niet overeenkomen met de Super en de Super kan de .357 Mag niet aanraken............en ga zo maar door. Ik ben dol op de .32's omdat ik ze laad en de H&R-patroon is een van mijn favorieten. Zoeken op het internet naar een enkele .30SC, dan munitie en magazijnen vinden, terwijl meerdere voorbeelden van 9mm overal te vinden zijn, is zinloos, tenzij je specifiek de lagere terugslag nodig hebt. Als je graag een patroon bij je draagt die je "cool" vindt, is dat prima, maar het verandert niets aan de realiteit van wat er gebeurt als de primer afgaat.

Het idee dat 15+1 onzinnig is omdat je 19+1 kunt hebben, is absurd. Je kunt gewoon een PMR-30 krijgen die 30 patronen .22Mag bevat! Die extra patronen kunnen helpen, maar helpt de grotere, zwaardere kogel dan niet ook? Zelfverdedigingsschietpartijen blijven gemiddeld in de zeer lage enkele cijfers als het gaat om afgevuurde patronen. Minder dan drie, eigenlijk. Omdat we weten dat we ergens tussen de één en duizend patronen nodig zullen hebben om onszelf te verdedigen, is het dan het beste om te beginnen met 1.000 kleine patronen in plaats van, laten we zeggen, acht .45's? Als je 19+1 nodig hebt, waarom heb je dan geen 30+1 nodig?

Veel mensen zoeken naar een nieuw ding om te matchen met een ding dat al bestaat. Ondertussen blijkt dat er echt niets mis is met de .30SC........totdat je het vergelijkt met de 9mm. Er zijn redenen voor en de ballistiek is indrukwekkend, maar voor de mainstream gaat het nergens heen. Winchester heeft het flink verknald met de .21 Sharps, maar zelfs als het een succesvolle lancering was, gaat het de strijd aan met de .22LR! Probeer de .38 Special te verdringen. Zou de .30-'06 (twee wereldoorlogen!) niet dood moeten zijn? Dat gaat niet gebeuren, tenzij de winst in de nieuwe patroon zo drastisch is. Nieuwe poeders en kogels werken zeer goed in hulzen van de vorige eeuw.

Uiteindelijk komt de .30SC bijna overeen met de 9mm........bijna. Het is nog steeds prima om het te dragen, te schieten en ervan te genieten. Er is niets "mis" met de patronen die in deze thread zijn genoemd. Het probleem is de wens dat "deze" patroon gelijk is aan of beter is dan "die" patroon. Kogelconstructie maakte de 9mm zo'n 20 jaar geleden levensvatbaar en de ontwikkelingen van de afgelopen 10 jaar zijn indrukwekkend. De .40 & 10mm zijn prima patronen, maar hun reputatie voor penetratie is niet mijn mening. Het is echt. Mensen zijn maar zo dik (in de romp, hoe dan ook) en dezelfde theorie geldt voor elke .32 aan de andere kant van het spectrum. Je kunt een gegoten kogel laden die door veel heen ploegt en je kunt lichte HP's laden die zo snel gaan dat ze zelfs kunnen fragmenteren. Je kunt ook de monolithische Lehigh Defense-kogels van .32-.45 laden. De marges zijn kleiner en de dingen die je kunt doen met de 9mm die Luger ons 125 jaar geleden gaf of de .45 die Mr. Browning ons een paar jaar later gaf, zijn verbluffend. De Gold Dot, T-Series, HST, enz. en nieuwe poeders geven ons veel meer ruimte voor experimenten met penetratie, expansie of misschien zelfs een combinatie van beide in een pistool dan welke nieuwe patroon dan ook.

Het mooie is dat, zelfs als ik het mis heb, ik niet in pis zal zwemmen terwijl ik erachter kom.