1911 Firearm Addicts banner

Aangepaste Springfield Garrison Build

6.7K views 126 replies 42 participants last post by  Steel Rain  
#1 ·
Image

Image

Ik heb een Colt "LE" build voltooid:
En heb een speciale 1911 op mijn werkbank voor een jonge man in mijn buurt.
Hij staat op het punt om bij het leger te gaan, om uiteindelijk de Ranger school te volgen met vervolgwerk in Benning.
Zijn achternaam is Garrison. Het werd in feite onmogelijk voor mij om geen pistool voor hem te bouwen.
Nam een gebruikte 9mm SA Garrison, 5", blauw als basiswapen. Het was $549 bij mijn lokale wapenwinkel. De passing van de slede op het frame was zeer goed, net als de passing van de loopnok.
De rest betekent in feite niets, want ik zal alle kleine onderdelen vervangen en opnieuw afwerken.
Vanavond begonnen met de slede, met de hand een Franse rand gesneden.
Kleine stapjes, maar er is nu in ieder geval geen weg meer terug, en ik zal dit af hebben voordat de jongen afstudeert aan de Ranger school.
Image

Image

#3 ·
Ik was mijn hele carrière omringd door ongelooflijke, toegewijde, hardwerkende, genereuze mannen. Ze maakten tijd vrij in hun erg drukke leven om me te onderwijzen, me te begeleiden en me te laten zien hoe ik succesvol kon zijn in mijn eigen carrière en leven.
Moet het doorgeven, want veel van die mannen zijn dood, en ik kan het niet terugbetalen

#7 ·
Ik was mijn hele carrière omringd door ongelooflijke, toegewijde, hardwerkende, genereuze mannen. Ze maakten tijd vrij in hun erg drukke leven om me te onderwijzen, me te begeleiden en me te laten zien hoe ik succesvol kon zijn in mijn eigen carrière en leven.
Moet het doorgeven, want veel van die mannen zijn dood, en ik kan het niet terugbetalen
Je betaalt het terug door het door te geven.

Waar ons "dorp" ook mag zijn, er is echt een dorp voor nodig. Het lijkt erop dat uw dorp in goede staat verkeert, meneer.

#9 ·
Je bent een goede man, Squid.

We kijken uit naar de bouwfoto's en de vertelling.
Ik ben af en toe een heel slechte man. Ik ben 90% van de tijd een enorme puinhoop, en de mannen die voor mij kwamen zijn de reden dat ik het lang genoeg bij elkaar kan houden om te proberen iets aardigs voor iemand te doen

#13 ·
Dus, hoe lang heb je het telefoonboek moeten uitkammen om een buurman te vinden met dezelfde naam als een lijn van 1911's?
Ik had eigenlijk geen idee wat zijn achternaam was toen we begonnen samen te werken. De oom van de jongen kwam naar me toe en zei: "Hé man, mijn neef wil bij het leger. Wat moet hij doen?"
Ik begon er met hem over te praten, ging elke keer met hem mee naar de recruiter, sprak met een paar legerkameraden van me en maakte toen een plan voor hem om zich voor te bereiden.
Na ongeveer twee weken instructie, voornamelijk over landnavigatie, vroeg ik: "Hé man, wat is je achternaam?" (het is anders dan zijn oom, die mijn vriend en buurman is)
"Garrison"
Dat was alles wat nodig was om de oude tandwielen in mijn Brain Control Group op gang te brengen.

#12 ·
View attachment 1773536
View attachment 1773538
Ik heb een Colt "LE" build afgemaakt:
Hij staat op het punt om bij het leger te gaan, om uiteindelijk de Ranger school te volgen met vervolg dienst in Benning.
Zijn achternaam is Garrison. Het werd in feite onmogelijk voor mij om geen pistool voor hem te bouwen.
Nam een gebruikte 9mm SA Garrison, 5", blauw als basiswapen. Het was $549 bij mijn LGS. De passing van de slede op het frame was erg goed, net als de passing van de loop.
De rest betekent in feite niets, want ik zal alle kleine onderdelen vervangen en opnieuw afwerken.
Vanavond begonnen met de slede, met de hand een Franse rand gesneden.
Kleine stapjes, maar er is nu in ieder geval geen weg meer terug, en ik zal dit af hebben voordat de jongen afstudeert van Ranger.
View attachment 1773535
View attachment 1773537
"De Jongen" heeft het geluk zulke goede, zorgzame buren te hebben. Om nog maar te zwijgen van buren met uw vaardigheden. 🦈

#17 ·
Heb je al een bouwverslag waarin je je methode voor het met de hand snijden van Franse randen beschrijft? Ik heb het je in een paar bouwverslagen zien vermelden, maar ik zou erg geïnteresseerd zijn in hoe je het opzet en doet.
Wat je ziet is wat het is:
Ik plaats de slede in de bankschroef met een machinistliniaal zo netjes mogelijk uitgelijnd langs de lijn waar ik de snede wil maken. Ik kras het in met een driehoekvijl en trek het dan uit de bankschroef en verdiep de groef tot ik er tevreden mee ben, en herhaal het dan aan de andere kant.
Het is "moeilijk" maar niet onmogelijk

#20 ·
Squidsix,
Je komt over als iemand die een oude, chagrijnige kerel was/is die er geweest is, dat gedaan heeft en de patch heeft gekregen; maar vanbinnen een warm hart heeft. De jonge man die in dienst treedt voor onze geweldige natie zal niet alleen een prachtige 1911 ontvangen; maar wat nog belangrijker is, wetende dat je persoonlijk hebt geïnvesteerd om hem iets te geven dat hij zijn leven lang zal koesteren. Alleen al jouw daad is in het leven meer waard dan het gegeven geschenk. Goed gedaan!

#22 ·
Uw levensfilosofie is indrukwekkend omdat u gelooft in het doorgeven van iets, vooral om het leven van een jonge man te beïnvloeden. Dat is wat er ontbreekt in het leven van veel jonge mensen en ze navigeren vaak door het leven als een boot met een kapotte roer. De vrijgevigheid om hem landnavigatie te leren, zal altijd worden herinnerd en gewaardeerd door de jonge Garrison, samen met het pistool dat u voor hem bouwt. Mannen zoals u maken een diepgaand verschil in het leven van anderen.

#27 ·
Leuk. Bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Weet iemand waarom het een Franse Norder wordt genoemd?
Geen idee. Ik heb het een paar keer opgezocht en niets gevonden. De verhalen zijn zo gevarieerd dat ze onmogelijk zijn
Een was dat een graveur (vermoedelijk de man bij wie Alvin White in de leer ging) die lijn een “Franse rand” noemde.
Maar hij maakte een echte rand. Rondom het platte gedeelte van de dia

#28 ·
Mijn aanname is altijd geweest dat het gewoon een aanpassing is van bredere “Franse” decoratieve ontwerpstijlen, die vaak sierlijke en verfraaide binnenranden omvatten op alles, van meubels en interieurontwerp tot pagina-ontwerp / boekomslagen / briefpapier:

Image

Frans design wordt, naast dat het als “luxe” wordt beschouwd, meestal een beetje uitgebreid en enigszins onnodig, maar elegant / een kans voor de vakman om zijn virtuositeit te tonen, en “traditioneel” Frans design is allesbehalve minimalistisch.

Het toevoegen van een lijn of rand aan de binnenrand van een platte 1911-dia zou binnen die “stijl” passen, vooral als deze is geëvolueerd uit volledige graveerpraktijken als een “extra” sierlijke lijn die niet echt een praktische functie heeft, maar het is slechts een kleine verfraaiing die is toegevoegd om zelfs een eenvoudig vormgegeven pistool een vleugje elegantie en artisticiteit te geven, en ik kon me voorstellen dat een graveur werd gevraagd om geen volledig verfraaide “Franse stijl” graveerklus op een pistool te doen, of dat niet wilde doen, maar werd gevraagd “misschien gewoon de ‘Franse’ rand” op de dia te laten, en het evolueerde van daaruit als een “stijl” diaversiering als zijn eigen “ding” voor 1911's / pistolen / wapensmeden.

~Augee

#29 ·
View attachment 1773536
View attachment 1773538
Ik heb een Colt "LE" build afgemaakt:
Hij staat op het punt om bij het leger te gaan, om uiteindelijk de Ranger school te volgen met vervolg dienst in Benning.
Nam een gebruikte 9mm SA Garrison, 5", blauw als basispistool. Het was $549 bij mijn lokale wapenwinkel. De passing van de slede op het frame was erg goed, net als de passing van de loopnok.
Begonnen vanavond met de slede, met de hand een Franse rand snijden.
Kleine stapjes, maar er is nu in ieder geval geen weg meer terug, en ik zal dit af hebben voordat de jongen afstudeert aan de Ranger school.
View attachment 1773535
View attachment 1773537
Nieuweling hier. Wat is precies een Franse rand? Wat is de functie ervan? Bedankt