1911 Firearm Addicts banner

Gold Dot vizieren

4.4K views 41 replies 26 participants last post by  Squidsix  
#1 ·
Misschien mis ik iets, wat is het voordeel van het gouden (messing) stip vizier dat DW gebruikt op hun TCP en ECP 1911 Commanders? Het enige dat ik kan bedenken is dat het duurzamer zou kunnen zijn dan andere typen en na vele jaren niet vervaagt. Ik kan de gouden stip niet zo goed zien als glasvezel of optische ring rond nachtvizier. Moet ik het vervangen of eraan wennen?

#2 ·
Ik heb in de loop der jaren een paar messing en één gouden korrel vizier gehad. Vroeger hield ik er niet van, omdat ze traag waren voor mijn ogen om op te pakken en verschrikkelijk in schemerig licht.
Om de een of andere reden vind ik ze nu leuker, en mijn Colt Wiley Clapp heeft een messing korrel vizier. Ik kan ze nog steeds niet goed zien in schemerig licht, maar ben comfortabel genoeg om in principe "point shoot" te doen bij gebrek aan een betere term, en kan leven met de messing korrel.
Ze werken zeker goed in vol daglicht!

#3 ·
Buiten in daglicht is een gouden korrelvizier inderdaad een prachtige zaak.
Glasvezel is waarschijnlijk beter, maar vergelijkenderwijs kwetsbaar. Ook afschuwelijk.
De gouden korrel functioneert als een zwart korrelvizier bij weinig licht. Maar zoals Wheely hierboven zei, zal het je uiteindelijk niet schelen, en je gaat toch geen lange afstand schieten in het donker voor "verdediging".
De gouden korrel gaat eeuwig mee en zal altijd de chiquere optie zijn, boven vrijwel alles anders.

#4 ·
Ik ben dol op vizieren met gouden korrel! Ze zijn pure klasse en het was interessant voor mij toen ik hoorde dat velen zeiden dat ze moeilijk te zien waren. Ik heb dat probleem nooit gehad, maar toen realiseerde ik me dat degenen die problemen hadden, binnenshuis schoten. Ik schiet buitenshuis, tenzij ik iets vanuit een raam dood, en daar gebruik ik een geweer voor.

De paar keer dat mijn pistool ter verdediging tevoorschijn is gekomen, zou ik nooit hebben gemerkt of het vizier er überhaupt was. Als ik mijn pistool voor coyotes op lange afstand heb gebruikt, ben ik erg dankbaar geweest voor goede vizieren. Glasvezelvizieren zijn prachtig, maar hebben helemaal geen klasse en kunnen kapot gaan. Tritium op het vizier is logisch, neem ik aan. Waar ik echt door ben weggeblazen, is het tritium-ring-glasvezel. Wauw. Dat springt eruit als een gek en hoewel het niet de stijl van de gouden korrel heeft, is het zeer, zeer nuttig. Ik geloof ook dat de "witte bal"-vizieren ook heel gemakkelijk te gebruiken zijn.

#5 ·
Ik dacht niet dat ik het messing korrelvizier op mijn TCP leuk zou vinden toen ik het voor het eerst kocht. Ik ben het in de meeste omstandigheden erg gaan waarderen.

• Like
Reactions: wheelyfun44
#13 ·
  • Like
Reactions: Squidsix
#12 ·
Nou, het kon me niet schelen totdat Me Precious in mijn leven kwam. Ik heb naar messing kralen gekeken, maar ze verkleuren. Shotty's die ik heb, voordat ik uitga, maak ik ze schoon. Het goud is indrukwekkend bij weinig licht in een overdekte schietbaan, vooral als de lichtbron erachter zit.

Natuurlijk licht van een raam.

#15 · (Edited)
Ik denk dat goud evenveel of meer wordt gebruikt omdat het een kostbaar materiaal is dan vanwege de functionaliteit. Ik ben er zeker van dat het kleurverschil tussen lichtgeel messing en goud niet zo groot zal zijn. Maar messing heeft gewoon niet het prestige of de status die goud wel heeft. Ik denk dat dit dezelfde logica volgt als het gebruik van mammoet voor grepen. Persoonlijk zie ik geen logica in het gebruik van dat materiaal. In de meeste gevallen ziet een mooi stuk hout er veel beter uit dan welk stuk mammoet dan ook. Maar dat is niet het punt van het gebruik van mammoet. Het is omdat het zeldzaam en dus duur zou moeten zijn. Het is meer een statusding dan een functioneel ding. Wat dat betreft zou ik nooit een set gepolijste mammoet- of houten grepen hebben. Een greep heet niet voor niets een greep. Het is bedoeld om u te helpen een greep op het pistool te houden en te behouden. Checkering of stippling helpt u dat zoveel beter te doen. Maar dit is ook de reden waarom gepolijste grepen de neiging hebben om op barbecuegeweren of mantels te zitten in plaats van functionele vuurwapens.

#18 ·
Ik denk dat goud net zo veel of meer wordt gebruikt omdat het een kostbaar materiaal is, als om zijn functionaliteit. Ik ben er zeker van dat het kleurverschil tussen lichtgeel messing en goud niet zo groot zal zijn. Maar messing heeft gewoon niet het prestige of de status die goud wel heeft. Ik denk dat dit dezelfde logica is als het gebruik van mammoet voor grepen. Persoonlijk zie ik geen logica in het gebruik van dat materiaal. In de meeste gevallen ziet een mooi stuk hout er veel beter uit dan welk stuk mammoet dan ook. Maar dat is niet het punt van het gebruik van mammoet. Het is omdat het zeldzaam en dus duur zou moeten zijn. Het is meer een statusding dan een functioneel ding. Trouwens, ik zou nooit een set gepolijste mammoet- of houten grepen hebben. Een grip heet niet voor niets een grip. Het is bedoeld om je te helpen de pistool vast te houden en de grip te behouden. Checkering of stippling helpt je daar zoveel beter bij. Maar dit is ook de reden waarom gepolijste grepen eerder op barbecuegeweren of mantelsierstukken te vinden zijn dan op functionele vuurwapens.
En het mooie is dat we de functie en het "prestige" krijgen! Hoewel het waar is dat een grip met iets om vast te houden best functioneel is, is een gladde pistool mij nog nooit uit de handen gevallen. Ik ben het ermee eens dat hout er beter uitziet en het ziet er beter uit als het geruit is. Niet iedereen is het daarmee eens en sommigen denken dat mammoet met de raarste kleuren aantrekkelijk is. Ik zou elke dag wat licht gevlamd cocobolo of walnoot verkiezen boven dat.

De logica van een gouden korrel op iets "moois" is naar mijn mening heel logisch. Ze zijn kostbaar en functioneel. Ik moet zeggen dat de korrelvizieren op de DW-modellen waar de OP over spreekt een beetje dom zijn. Ik zou absoluut niet dat soort vizier willen op een TCP of ECP. Op mijn NHC Hi-Power zijn ze geweldig! Op mijn DW A2 zouden ze misplaatst zijn.

#16 ·
Een gouden korrel vizier is gemakkelijk op te pakken. Ze werken. Als er niet genoeg licht is om het te zien, gebruik dan de zijkant van de slede als vizier.

Hoewel je in dit geval ook zeker moet weten waar je lood naartoe gooit.

Moet vermelden, heb de glow-in-the-dark vizieren, alle zwarte vizieren en daarna een gouden stip/korrel vizier geprobeerd. Ga voor het goud...

#20 ·
Ik had de gouden stip op mijn ECP en had het sterke gevoel dat een nachtvizier veel beter zou werken. Ik bestelde er een bij Novak en ze stuurden me een NightFission, dacht ik, en vertelden me dat het misschien een beetje aangepast moest worden. Ik ben er nu een paar weken aan het vijlen en schuren en misschien moet ik de gouden stip weer terugplaatsen. Bovendien was de gouden stip op de Dan Wesson ECP een nachtmerrie om te verwijderen, erger dan welke ik ook ooit heb gedaan.

#22 ·
Hoewel ik wist van goudkralen vizieren, had ik er nog nooit een geprobeerd. Dat is tot ik vorig jaar mijn NHC Classic commander verwierf. Het liet me zien dat de gouden kraal aan de voorkant geweldig voor me werkt. Ik ben bezig de nachtvizieren op een paar van mijn 1911's te vervangen door een gouden kraal.

Ik ben het ermee eens dat de nachtvizieren met gekleurde ringen beter zichtbaar zijn. Ze zijn ook breder dan ik verkies.

En ja, goudkralen korrels zien er ook geweldig uit! :cool:

#26 ·
Dit zal niets nieuws zijn voor jullie veteranen, maar gebruik op je messing kralen het goede oude Brasso om het gemakkelijk op te poetsen en een vleugje blanke nagellak op de gepolijste koepel aan te brengen. Gaat lang mee, goedkoop en gemakkelijk te doen.

Geen vervanging voor een gouden kraal, maar heb je de prijs van goud de laatste tijd gezien?

#29 ·
Ik zou je er 50 van toesturen, maar de verzendkosten zijn hoger dan de kosten om ze zelf te kopen.
Gouddraad zou ook werken, en je zou gewoon met een fakkel op de plek kunnen richten en het goud in het gat kunnen drukken, en het zou er meteen insmelten. Zou aantoonbaar een veel betere pasvorm zijn, maar zou niet zo gemakkelijk te koepelen zijn als de mijne.

#31 ·
Ik zou je er 50 van kunnen sturen, maar de kosten om ze te verzenden zijn hoger dan de kosten om ze zelf te kopen.
Gouddraad zou ook werken, en je zou de plek gewoon met een fakkel kunnen raken en het goud in het gat kunnen drukken en het zou er meteen in smelten. Zou aantoonbaar veel beter passen, maar zou niet zo gemakkelijk te koepelen zijn als de mijne.
😂 Nu Roségoud of Cubic Zirconia.....Vergeet niet 🧡 gevormd. 😂😂😂 Ik veronderstel dat je mijn innerlijke Cheap hebt getriggerd... Is Bill Wilson niet begonnen in de achterkant van een juwelierszaak?

#30 ·
Ik zal zeggen dat goud en messing voor mij niet gelijk lijken. Messing verkleurt en wordt sneller dof en lijkt zelfs niet zo helder als het schoon is. Goud lijkt helderder en polijst mooi. Als het een gewelfde korrel is, vind ik dat ook beter, omdat een platte voornamelijk het licht recht terugkaatst en het meest reflecteert van een perfect vizierbeeld, terwijl een gewelfde en gepolijste korrel, voor mij in ieder geval, gemakkelijker wordt opgepikt van onvolmaakte vizierbeelden.

#32 ·
Ik heb messing kraal vizieren, gouden kraal vizieren en verschillende zwarte of tritium vizieren gehad.

De beste en snelste voor draag- of dienstwapens is voor mij het Ameriglo of Trijicon tritium vizier met een grote oranje polymeer ring eromheen. Gemakkelijk op te pikken in elk licht en het vizier valt gewoon zo scherp op. Niet zo fragiel als de gewone glasvezel vizieren en veel helderder dan goud of messing kralen.

Gouden of messing kraal vizieren hoeven echter nooit vervangen te worden, dus ik heb graag een gouden kraal vizier op de pistolen die ik voornamelijk voor verzamelobjecten heb. Momenteel is dat er maar één, maar als ik ooit een andere custom build zou bestellen, zou ik waarschijnlijk voor een gouden kraal gaan.

Ik zal zeggen dat goud en messing voor mij niet gelijk lijken. Messing verkleurt en wordt sneller dof en lijkt niet zo helder, zelfs niet als het schoon is. Goud lijkt helderder en polijst mooi. Als het een koepelvormige kraal is, vind ik dat ook beter, omdat een platte voornamelijk het licht recht terugkaatst en het meest reflecteert van een perfect vizierbeeld, terwijl een koepelvormige en gepolijste kraal, voor mij althans, gemakkelijker wordt opgepikt van onvolmaakte vizierbeelden.
Man, heb je de Amerglo Lumi-Green geprobeerd? Serieus, probeer het eens, het is tovenarij. Ik heb de rood/oranje gehad die me in de steek liet*, de Lumi-green is geweldig.

*Ik heb een leesbril nodig, dus ik moet een vizier hebben dat echt opvalt als ik ze niet draag.

#35 ·
Messing kan aanslaan en zal aanslaan... GOUD doet het nooit. Ik hou van de uitstraling en de functionaliteit overdag. Vandaar de gouden kraal op mijn wedstrijd Wilson. Maar voor een serieus verdedigingspistool, zoals mijn EDC Ed Brown Kobra Carry, gebruik ik graag een HD tritium vizier. Glasvezel is naar mijn mening lelijk en fragiel. :ROFLMAO: