1911 Firearm Addicts banner

Horsewright Field Flap Holster

Tags
holster
4.8K views 13 replies 7 participants last post by  Robert F. Ciancio Jr.  
#1 · (Edited)
Deze winter ontdekte ik dat het tijd was om een klepholster te kopen voor mijn 1911 Government. Jaren geleden gebruikte ik leren holsters uit militaire overschotten, maar ik vond de "flop" die inherent is aan de riem/holster-interface minder dan perfect. Dus lanceerde ik een zoektocht naar een klepholster die hoog en strak op de riem zat.
Dave Ferry van Horsewright Clothing & Tack uit Tehachapi CA maakt een holster die voldoet aan de criteria waarnaar ik op zoek was. De heer Ferry en zijn vrouw runnen een bedrijf dat bijna alles wat ze verkopen zelf maken, je moet van dit businessmodel houden.
Toegegeven, dit is niet de holster die je wilt als je wordt overvallen door een bende Kiowa, maar als je een dag in de pucker brush gaat doorbrengen, onderhandelend over rotsblokken, kan dit een goed stuk uitrusting zijn om je pistool te beschermen.
Image

Image

Met die lange riem kun je deze holster aan de sterke kant of crossdraw dragen
Image

Dit is geen pistoolriem
Image

Dit is een pistoolriem
Image

Volledig gevoerd. premium Herman Oak leer
Image
Goede bescherming voor het puntige uiteinde, 3/4 inch
Image
De trekker is bedekt wanneer deze volledig is geplaatst
Image

Image

Deze holster kostte $90,00 en het duurde een maand voordat Dave Ferry hem voor mij maakte. Hij biedt een mooie lijn andere holsters aan. Hij maakt ook een aantal echt mooie cowboymessen en op maat gemaakte messenschedes. Als je op zoek bent naar een geweerkoker, ****** of iets paardgerelateerds, is dit een goede plek om te kijken. Op zijn website heeft hij een blog met wat details over zijn messenmaken.
www.horsewrightclothing.com
Oh, ten slotte maakt mevrouw Ferry een aantal mooie portemonnees in westernstijl, dus als je je holster en mes bestelt, kun je je vrouw iets geven.

#2 ·
Heb net even snel naar hun website gekeken, mooi spul, best een getalenteerd stel. Je tuig ziet er geweldig uit, heeft een leuke rustieke uitstraling. Maar je kunt zeker niet snel bij je wapen komen met de gespannen spanband. Bieden ze nog andere opties om de flap vast te zetten?

Ik gebruik een Bianchi M12 als ik extra bescherming tegen de elementen wil. Hij doet het prima en past goed op een bijpassende Bianchi webriem, geen geflapper zoals de oude leren exemplaren die vroeger aan de webriemen hingen.

#3 ·
Je zult met Dave Ferry moeten overleggen over andere sluitingen. Ik heb naar je holster gekeken, zoals Bender me voorstelde, maar hoewel ik 4 jaar in het leger heb gezeten, heb ik een soort van O.D.-allergie als je begrijpt wat ik bedoel, plus ik hou van het western horseman-ding waar het mee gloeit. Ik wil eruitzien als een stoere cowboy in de outback waar niemand me kan zien.

#4 ·
Je zult met Dave Ferry moeten overleggen over andere sluitingen. Ik heb naar je holster gekeken, zoals Bender me voorstelde, maar hoewel ik 4 jaar in het leger heb gezeten, heb ik een soort O.D.-allergie als je begrijpt wat ik bedoel, plus ik hou van het western paardenmeisje-ding waar dit mee gloeit. Ik wil eruitzien als een coole cowboy in de outback waar niemand me kan zien.
Ik vind de manier waarop je holster eruitziet in de crossdraw-positie mooi. Ik wed dat het comfortabel zit als je zit, de manier waarop het om de heup snijdt.

Ik zat bij de luchtmacht, OD-groen stoort me niet. Het herinnert me eraan andere mensen hard te zien werken en zich het apezuur te werken.:grin:

#5 ·
Ja, ik heb er ook een. Wat ik leuk vind, is de veelzijdigheid. Het houdt mijn full size 1911 veilig vast, maar werkt ook goed met mijn 4 5/8" OM Blackhawk. Het is niet voor quickdraw, maar als ik op een quad of dirtbike zit, vind ik het fijn om te weten dat mijn zijarm goed beschermd is en niet wegdrijft als ik val.

Ik denk zeker dat Dave het zou kunnen maken met een druksluiting voor een iets snellere toegang als dat een probleem zou zijn. Je zou echter een deel van de multi-gun-capaciteit verliezen.

Ik denk dat die Biachi-rig van WC145 er zeker praktisch uitziet, ik ben gewoon meer een leer- en houttype.

#7 ·
Hoewel ik van leer hou, een flap en veilig, denk ik dat ik niet met een gesp wil rommelen om bij mijn pistool te komen als het nodig is. Misschien is een drukknop wat handiger om die 1911 eruit te halen om dat aanvallende beest af te weren dat al 2 weken niet gegeten heeft. Ik wil geen 2 handen gebruiken om bij mijn pistool te komen terwijl ik op een paard, ATV of zelfs lopend ben... De hierboven geposte M9 Holster is goedkoop, zeer duurzaam en eenvoudig... naar beneden trekken en trekken... Maakt niet uit of hij op een riem is bevestigd, cross draw op een vest... de D-ring indrukken en het pistool trekken.

Slechts mijn mening,

Karsten

#13 · (Edited)
Ik hou van mijn El Paso Tanker, het is een kwaliteitsrig en zeer geschikt voor zijn doel. Als ik een pistool OVER een jas ga slingeren, pak ik het zeker, maar het biedt niet zoveel bescherming aan het pistool tegen weer en vuil als een volledige flap, dat is gewoon de aard van het beest.

Eerlijk gezegd, de enige keer dat ik de flapholster gebruik, is als ik in een soort offroad-voertuig zit. Ik heb mijn dagelijkse Zlogonje holster op maat laten maken met het paneel dat omhoog loopt om zoveel mogelijk dekking te bieden, maar zelfs dan heeft het vizier in de loop der jaren een paar stoten gehad.

Als ik in het ochtendgloren in mijn pyjamabroek naar buiten ga om te plassen, de honden uitlaat om de rondzwervende konijnen te verjagen en de kippenren openmaak, zal ik eerder mijn nieuwe VZ-58 omhoog gooien dan de Super Blackhawk. Ik ben verliefd op dit ding. Een beetje zwaarder dan de .44, maar niet luider :)
Oké, genoeg foto's van mij! Het weer is vanochtend een beetje crap, kun je zeggen dat ik me verveel?

#14 ·
Dat ziet er op zijn eigen manier erg cool uit. Ik heb die OD groene ding ook een tijdje meegemaakt. Ik ben er nu overheen en eerlijk gezegd is het nu mijn favoriete kleur.