1911 Firearm Addicts banner

Op zoek naar meningen over Fowler Vanta 9 ported

3.4K views 41 replies 14 participants last post by  Triggernometry  
#1 ·
Hallo mensen,

Op zoek naar degenen die de Vanta 9 hebben om te reageren op de schietbaarheid en de vergelijking met anderen in dezelfde klasse, zoals Athena, Hayes Cobra, ? misschien Atlas Apollo. Ik vind het uiterlijk mooi, maar weet niet zeker of de rest alleen maar IG-hypes zijn.

#2 · (Edited)
Dus, ik kan "een beetje" helpen. Ik heb een V9PKX-A-S (die nomenclatuur betekent dat het een commander-formaat is, gepoort, met een agressieve stalen grip van volledige grootte). En ik bezit alle vergelijkbare wapens die je noemde.

Ik zeg slechts een beetje omdat ik door een recente schouderoperatie niet kan schieten met het wapen. Dus ik kan alleen opmerkingen delen van het type bench-top review.

En in dat opzicht zal ik zeggen dat ik aangenaam verrast was door de bouwkwaliteit in elk opzicht. De pasvorm is perfect, strak en soepel. De afwerkingskwaliteit (DLC in mijn geval) is top. De trekker is in feite Atlas-kwaliteit. De bedieningselementen zijn scherp. Geen klachten of zelfs maar kleine ergernissen over de benchtop-kwaliteit van het wapen. Het kan zich meten met de beste wapens in mijn collectie. Het wapen is gebouwd als een tank.

Wat betreft de schietbaarheid, kan ik je alleen maar verwijzen naar rapporten van degenen die ze hebben. Er zijn tal van rapporten en daadwerkelijke video's van mensen die de wapens heel, heel goed afschieten op hun discord-kanaal. Interessant genoeg beschouwen de mensen die ze hebben en ermee schieten ze (en gebruiken ze) als snelle wapens in competitie-stijl. Ik wijs daarop omdat sommige van de eerdere beoordelingen hier de wapens meer als een duty-stijl bestempelden. Fwiw, ik vind het geen wapens in duty-stijl. Ze zijn zo ingesteld dat ze snel lopen, ze doen me meer denken aan Atlas dan aan welke andere bouwer dan ook.

Dus, over het algemeen, fwiw, ben ik een fan en Fowler staat op mijn shortlist van 2011's die ik momenteel nog toevoeg. (De andere namen die op mijn lijst "momenteel toevoegen" staan, zijn Infinity, Venom Custom, Atlas en nu Fowler - dus ik heb ze hoog in het vaandel. Er staan ​​andere namen op mijn algemene favorietenlijst; Hayes en Chambers om er een paar te noemen, maar ik heb de wapens die ik van hen wil al.).

#4 ·
Ik ben het eens met Dave. Fowler maakt een goed pistool, vooral voor de prijs. Maar naast Infinity, Venom en Atlas zijn er nog een paar andere merken die ik ook weer zou kopen: 1) Hayes, want ik zet ze boven Atlas, 2) Chambers, want ze maken een geweldig pistool, hoewel niet zo goed voor competitie, en 3) Charyn of Mercier, want ik heb een Mercier besteld die heel snel zou moeten komen en ik ben enthousiast om hem te ontvangen.
Je bericht deed me beseffen dat ik mijn bericht over "merken die ik nog wil" slecht heb geformuleerd. Ik wilde niet impliceren dat dat de enige merken zijn die ik koop, ik wilde zeggen dat dat de enige merken zijn die ik nog actief toevoeg (ik heb de pistolen die ik wil van andere bouwers). Ik zal het bewerken!

Ook lijken we erg op elkaar in wat we op de markt hebben gevonden. De andere pistolen die ik leuk vind en zal bezitten zijn Hayes en Chambers (en ik zou pistolen van Charyn en Mercier krijgen, maar ik heb de ene Chambers in hun stijl en heb besloten om voorlopig geen pistolen van hen toe te voegen). Dus je toplijst is vrijwel dezelfde als de mijne.

#5 · (Edited)
Ik bezit een VP9 en behoor meer tot de eerdere review-groep. Ik beschouw het meer als een zeer goed gemaakte, duurdere tacticool-gun. De afwerking is top en de FDE PVD is zowel verbluffend als duurzaam. De trekker komt uit op ongeveer 2 lbs, wat erg fijn is. Niet helemaal de superlichte 1,4 lbs van Atlas, maar nog steeds behoorlijk goed. En ja, ik ben een trekker-snob, lol. Omdat we momenteel niemand hebben (voor zover ik weet) met zowel een VP9 als een VP9K die de 2 verschillende looplengtes kan vergelijken, denk ik dat het heel goed kan afhangen van welke versie je hebt, welke kant je opgaat. Het VP9K-model zou meer als een racepistool werken. Ik vind de VP9 erg leuk en ben het met Dave eens over alle andere punten.

#14 ·
Hoi mensen,

Op zoek naar degenen die de Vanta 9 hebben om commentaar te geven op de schietbaarheid en vergelijking met anderen in hetzelfde bereik, zoals Athena, Hayes Cobra, ? misschien Atlas Apollo. Ik hou van de look, maar weet niet zeker of de rest alleen maar IG-hypen zijn.
Je zou altijd hun discord kunnen joinen om alle aangepaste kleuropties en een heleboel meningen van eigenaren te zien

#19 ·
Ik ben bang dat ik de Fowler-koolaid heb gedronken. Ik heb een V9 DLC en V9k FDE gekocht, beide ongebruikt voor een paar honderd minder dan de winkelprijs. De bouwkwaliteit is ongelooflijk. Het enige pistool dat ik ooit heb gehad dat ook maar in de buurt kwam, was een Duitse Sig P210, maar zelfs die kwam niet in de buurt. Ik vind ook leuk wat ze met hun Discord-kanaal doen.

Ik ben pas een paar maanden bezig met mijn Atlas-bestelling, maar het wordt moeilijk om de Fowlers te overtreffen. Als ik een geporteerde V9 tuxedo vind, zit ik waarschijnlijk in de problemen.

#21 ·
Ik ben bang dat ik de Fowler-koolaid heb gedronken. Ik heb een V9 DLC en V9k FDE gekocht, beide ongebruikt, voor een paar honderd minder dan de retailprijs. De bouwkwaliteit is ongelooflijk. Het enige pistool dat ik ooit heb gehad dat ook maar in de buurt kwam, was een Duitse Sig P210, maar zelfs die kwam niet in de buurt. Ik vind ook leuk wat ze met hun Discord-kanaal doen.

Ik ben pas een paar maanden bezig met mijn Atlas-bestelling, maar het wordt moeilijk om de Fowlers te overtreffen. Als ik een gepoorte V9-smoking vind, zit ik waarschijnlijk in de problemen.
Ik geloof dat er momenteel een te koop staat op Discord, een hete single Vantas. Hij was vanochtend nog beschikbaar.

#33 ·
Ik vraag me af of dit gewoon weer een nieuwe smaak is van een overhyped pistool dat $7K kost. Iedereen vecht om er een te bemachtigen, omdat iedereen erover praat. Maar toen dit ding in de $5K-klasse zat, vóór alle hype, dachten mensen gewoon dat het een mooi pistool was, maar niets episch. Nu bereikt hetzelfde pistool de status van een heilige graal. Ga er maar aan staan.

#34 ·
Ik vraag me af of dit gewoon weer een nieuwe smaak is van een overhyped pistool dat $7K kost. Iedereen doet zijn best om er een te bemachtigen, omdat iedereen erover praat. Maar toen dit ding in de $5K range zat, voordat alle hype begon, dachten mensen gewoon dat het een mooi pistool was, maar niets episch. Nu bereikt hetzelfde pistool de status van een heilige graal. Stel je voor.

Het is dit of TRS Comp, of Apollo, of Hayes. Ik heb alle 3 boven de Vanta9 gekozen.
Juist, dus je hebt nog nooit een Fowler bezeten = confirmation bias. Ik heb onlangs een Hayes opgepikt en mijn Fowlers zijn net zo mooi. De enige waar ik op wacht om te vergelijken is een Atlas Apollo. Het is prima als je de looks niet mooi vindt, maar om te zeggen dat ze het niet "waard" zijn als je er geen bezit of er nog niet mee hebt geschoten, dan is het pure speculatie van jouw kant.