1911 Firearm Addicts banner

Nieuw Kimber KDS9C

32K views 104 replies 36 participants last post by  10mmMan  
#1 ·
Ik had een paar maanden geleden de aankondiging gezien van de nieuwe Kimber KDS9C en werd echt verliefd op het uiterlijk. Mooi pistool. Meestal wacht ik een tijdje tot een nieuw model een tijdje uit is om te zien of de kinderziektes zijn verholpen, maar ik heb mijn eigen regel overtreden en er een gekocht. Ik hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen.

Ik was aanvankelijk een beetje teleurgesteld. Het ziet er geweldig uit, maar de actie was een beetje stijf. Nadat ik hem mee naar huis had genomen en uit elkaar had gehaald, kwam ik erachter waarom. Het is het vuilste nieuwe pistool dat ik ooit heb gekocht. Het was grotendeels droog van binnen, hoewel de buitenkant duidelijk geolied was. En het had deze bruine, korstige plekken op een paar plekken die eruitzagen als vuil en olie gecombineerd en opgedroogd. Ik heb het grondig schoongemaakt, gesmeerd en het is als een nieuw pistool. De slede is niet zijdezacht, maar het is veel beter geworden en ik weet zeker dat het met gebruik zal verbeteren. De trekker is naar mijn mening goed, maar niet zo goed als de meeste pistolen in 1911-stijl. Het kan zeker niet tippen aan mijn DW DWX. De take-up is wat je normaal gesproken verwacht, en de reset is kort en gemakkelijk te voelen en te horen, maar het trekkergewicht is een beetje zwaar naar mijn smaak. Het is een zeer consistente 4#, maar ik weet zeker dat het met gebruik zal inlopen.

De slede werkt soepel, maar hij heeft niet die zijdezachtheid die komt van een paar honderd keer schieten en de slede kost meer kracht om hem te spannen dan normaal, hoewel hij vrij soepel is. Het geeft me gewoon de indruk dat hij moet worden geschoten om hem volledig in te laten lopen. Dus na een goede schoonmaakbeurt en een smeerbeurt ben ik tot nu toe best tevreden met mijn nieuwe Kimber.

Het lijkt erop dat Kimber een van die merken is die vroeger als een van de topmerken werden beschouwd, maar een paar jaar geleden problemen kreeg met de kwaliteitscontrole. Ik hoor nog steeds een paar klachten over het bedrijf, maar ik hoor ook veel zeer tevreden Kimber-klanten. Ik hoop hem morgen naar de schietbaan te kunnen brengen, als het weer het toelaat, dus ik zal snel zien in welke van die categorieën ik val.

#2 ·
Ziet eruit als Kimbers versie van de Wilson Combat EDC X9.

Persoonlijk vind ik het eruitzien als een erg mooie versie van het double stack 1911-stijl draagpistool. Voor minder dan de helft van de prijs van een EDC X9 is het zeker niet duur. Ik hou van alle sleufbewerkingen en de styling.

Het enige dat ik zou veranderen, is een agressievere checkering en een andere hamer.

Gefeliciteerd met een gaaf pistool. Ik vind het leuk om hier wapens te zien die ik nog nooit eerder heb gezien.

#3 ·
Bedankt voor het delen, ik wist niet dat deze op de markt waren gekomen, maar ik herinner me nog dat ze werden ontwikkeld toen ze werden geïntroduceerd. Dit is een nieuwe uitstap voor Kimber, dus problemen ermee verbazen me niet echt, in combinatie met het feit dat ze net van NY naar Alabama zijn verhuisd. Fijn dat je het leuk vindt en houd ons op de hoogte.

#4 ·
Ik heb veel kimbers en heb met allemaal problemen gehad, maar ze zijn allemaal opgelost door hun klantenservice en zijn nu geweldig. De klantenservice van Kimber is een van de beste.
Ik heb dit pistool bekeken toen ik op zoek was naar een dubbel gestapelde 1911, maar de KDS9C had geen gripveiligheid, dus ik ging voor de Bul SAS 2 ul

#21 · (Edited)
In voor je post schietgedachten.
OK, ik ben erin geslaagd om de Kimber vandaag mee te nemen naar de schietbaan. Om bij het spannende deel te komen, heb ik er 220 patronen mee verschoten. De eerste 50 waren Winchester 124 gr NATO patronen. Ik gebruik die graag voor de eerste schoten met een nieuw pistool omdat het een iets stevigere patroon is en het helpt om het pistool in te schieten en de boel los te maken. Daarna stapte ik over op 115 Blazer Brass. Ik heb die patroon gebruikt in bijna elke 9mm die ik heb geschoten en het is altijd geweldig geweest. Dus na 220 patronen ben ik blij te kunnen melden dat de kleine Kimber perfect schoot zonder zelfs maar een hint van een hik.
De terugslag met de NATO patroon was een beetje pittig, maar de 115 was soepeler. De actie verliep snel en ik heb nooit het gevoel gehad dat de slede sleepte of traag was en hij voerde perfect. De trekker is niet wat ik geweldig zou noemen, maar hij is zeker heel goed te gebruiken. Met mijn Lyman digitale meter meet hij gemiddeld 3lb 15oz na 5 trekken. Hij heeft een duidelijke muur en als ik er echt naar zoek, een klein beetje kruip. Hij breekt scherp en heeft een korte, maar voelbare en hoorbare reset. Het is niet Dan Wesson soepel, maar zeer respectabel gezien het grote prijsverschil.
Ik dacht dat de grip misschien een beetje glad zou zijn, maar na het schieten heb ik geen klachten. Hij past goed in mijn hand en is erg comfortabel. Tussen de beverstaart en de bult aan de onderkant van de voorkant van de grip vergrendelt je hand en blijft hij zitten.
Ik ben erg tevreden met de Kimber. Als ik echt kieskeurig wil zijn, kan ik altijd een paar dingen vinden om over te klagen. Als ik hem bijvoorbeeld demonteer en het gevoel van de slede test zonder de loop of de terugslagveer, kan ik een lichte weerstand voelen op de loskoppelaar. Dat merk ik niet als hij volledig is gemonteerd. Als ik de keuze had, zou ik er een dunner vizier aan de voorkant op zetten. Hoewel hij een glasvezelvizier heeft, is het vizier zelf ongeveer even breed als de meeste vizieren in gevechtsstijl en bedekt het een grote hoeveelheid van het doel, hoe verder het doel ook is. Voor mij beïnvloedt dat de nauwkeurigheid omdat het vizier bedekt is. Een dunner glasvezelvizier zou hierbij helpen. Verder is het voor mij een geweldig vuurwapen, vooral gezien het feit dat het me minder dan $1300 heeft gekost, geleverd aan mijn FFL. Ik zeg niet dat het perfect is en ik zeg ook niet dat er niets beters is, maar ik denk dat ze enkele honderden meer zullen kosten, rond de $2K. Voor mij is de KDS9C een geweldige waarde en ik kijk ernaar uit om hem te vergelijken met een Dan Wesson DWX compact als ik er een krijg.
Voor degenen die twijfelen over de nieuwe Kimber, voeg ik een paar foto's van de interne onderdelen toe, zodat het u kan helpen bij uw beslissing. Succes.
Eerste 50 patronen
Image

Image

Ik heb het gevoel dat het pistool het beter had kunnen doen, als ik het beter had gedaan. Ik gebruik over het algemeen een bril voor afstanden, maar heb dit zonder gedaan.
Image

Image

Image
Image

Image

Image

Image

Image

#10 ·
Ja, ik heb met een van deze gespeeld, omdat ik er een wilde hebben, maar toen ik ermee begon te knoeien, merkte ik hoe vreselijk korrelig de glijactie aanvoelde en gewoon niet het gevoel had dat ik hoopte. Maar als je zegt dat je hetzelfde had en het gewoon schoongemaakt moest worden en zo, zou ik er misschien naar terugkijken. Zou er graag een willen bemachtigen, misschien nadat iemand besluit dat ze er niet langer een willen. Lol. Bedankt voor het schrijven.

• Like
Reactions: Old Sea Dragon
#19 ·
Ja, ik heb met een van deze gespeeld omdat ik er een wilde, maar toen ik ermee begon te knoeien, merkte ik hoe vreselijk korrelig de dia-actie aanvoelde en gewoon niet het gevoel had dat ik hoopte. Maar als je zegt dat je hetzelfde had en het hoefde alleen maar schoongemaakt te worden en zo, dan zou ik er misschien naar terugkijken.
Zou er graag een willen bemachtigen, misschien nadat iemand besluit dat ze er niet meer een willen. Lol.
Bedankt voor de write-up.
Nadat ik wat meer tijd had om met de Kimber te spelen en hem had schoongemaakt, moet ik zeggen dat de dia voor mij niet korrelig aanvoelt, maar in alle eerlijkheid is het niet de glasachtige soepele actie die mensen aantrekt tot wapens als de Dan Wesson DWX, of de BUL SAS II Tac-serie, of zelfs mijn Springfield Arms Prodigy. Die voelen echt soepel aan en je kunt de dia met slechts twee vingers en met heel weinig moeite bedienen.
Bij de Kimber is het niet echt zo dat de dia korrelig of strak zit (hoewel ik er zeker van ben dat het met gebruik zal verbeteren), naar mijn mening is het de stijve terugslagveer die ze gebruiken. Met de bovengenoemde wapens kost het heel weinig moeite om de dia te spannen, terwijl het bij de Kimber merkbaar stijver is. Het is niet zo soepel als die andere, maar het is echt niet slecht, het kost gewoon meer moeite.
Ik denk dat dat een deel is van de reden dat veel handvuurwapens die die glasachtige soepele actie hebben, ook met de hand worden gemaakt en bijna $ 2.000 kosten.

#11 ·
Heb gisteren mijn KDS9c gekregen. Ik heb hem naast de Wilson EDC X9 op de tafel gezet. Na het filmen van de eerste blik heb ik hem schoongemaakt en gesmeerd, daarna ben ik ermee naar mijn schietbaan gegaan en heb er een paar honderd rondes mee geschoten met 100% betrouwbaarheid. De video van de schietbaan zou over een paar dagen op YouTube moeten staan. Hier is de eerste blik:

#17 ·
Hoe komt de optic plate eraf.
Ik zal dat behandelen in mijn 1.000-ronde review die over een paar weken openbaar zou moeten worden, maar hier is een spoiler: De achterste vizier is proprietair en niet in een zwaluwstaart geplaatst. Het wordt vastgehouden door twee inbusschroeven die toegankelijk zijn vanaf de onderkant van de slede. Verwijder de schroeven en het vizier en de afdekplaat komt eraf.

#14 ·
Er ontbreekt er meer dan één... Maar je weet hoe vrouwen zijn... Geen verkoop is definitief totdat we ermee de deur uit zijn. Ik had gespaard voor de Model 44. Toen ik naar de winkel ging om hem te halen, zag ik een super sexy 9mm Cusom ll two tone... dus ik ging een beetje verward weg. Een paar dagen later besloot ik de Kimber te gaan halen. Toen ik die ging halen, hadden ze een Springer SA-35 die ik al heel lang wilde hebben, maar nooit kon vinden... Soooo... je kunt wel raden wat er toen gebeurde...lol. EN... ze hebben een Ruger 10/22 met richtkijker en het mooiste meubilair dat ik ooit heb gezien... Ik moet daar gewoon wegblijven...:rolleyes:. Gelukkig, denk ik, is mijn wapenfonds weer terug op $0,00... dus ik kan er alleen maar van dromen terwijl ik weer spaar...:)

#79 ·
Er ontbreekt er meer dan één... Maar je weet hoe vrouwen zijn... Geen verkoop is definitief tot we er mee de deur uit zijn. Ik heb gespaard voor de Model 44. Toen ik naar de winkel ging om hem te halen, zag ik een super sexy 9mm Cusom ll two tone... dus ik ging een beetje verward weg. Een paar dagen later besloot ik de Kimber te gaan halen. Toen ik die ging halen, hadden ze een Springer SA-35 die ik altijd al wilde hebben, maar nooit kon vinden... Soooo... je kunt wel raden wat er toen gebeurde...lol. EN... ze hebben een Ruger 10/22 met richtkijker en de mooiste meubels die ik ooit heb gezien... Ik moet daar gewoon wegblijven...:rolleyes:. Gelukkig, denk ik, is mijn wapenfonds weer terug op $0,00... dus ik kan er alleen maar van dromen terwijl ik weer spaar...:)
Ik ben een ENORME Browning Hi Power fan. Ik was van plan een SA35 op te halen, maar alle belachelijke initiële prijzen - gevolgd door alle probleemrecensies - hebben me ontmoedigd. Ik kan niet wachten om te horen wat je ervan vindt! Ik weet dat de prijzen gestabiliseerd zijn... Ik hoop dat de problemen zijn opgelost! 🤞(y):cool:

#18 ·
De vizieren aan de achterkant zien er voor mij vreemd en opdringerig uit. Lijkt het erop dat er een manier zou zijn om ze te vervangen door iets conventionelers, of voorkomt de plaat dat?
Het achtervizier lijkt eigen te zijn en wordt met twee inbusschroeven op de slede gemonteerd die toegankelijk zijn vanaf de onderkant van de slede. Helaas is het niet met zwaluwstaart op het pistool bevestigd. Dat is mijn minst favoriete onderdeel van een verder erg mooi pistool.

• Like
  • Helpful
Reactions: Lisa93 and jv715
#23 ·
Die richtmiddelen achteraan zijn een beetje anders omdat ze in hoogte verstelbaar zijn. Er zit een borgschroefje bovenop dat je losdraait en vervolgens kun je door aan de zijkantschroef te draaien het vizierblad op en neer bewegen.
De windvangafstelling gebeurt op de ouderwetse manier door de richtmiddelen te verschuiven.

Ik geef persoonlijk de voorkeur aan het uiterlijk en het gevoel van de BUL SAS II. Hij lijkt meer op een pistool in politie-/militaire stijl, terwijl de Kimber meer weg heeft van wat een undercoveragent zou meenemen.

Hoe meer ik aan de Kimber gewend raak, hoe beter ik hem vind.

#28 ·
Ik wil er een..... Verdomme... Mooie kachel.. En een Kimber.. :)
En later dit jaar zullen ze het aanbieden met een Ambi-veiligheid die deze Linkshandige nodig heeft. Deze niche, de double stack 1911-derivaten met goede capaciteit en single-action triggers, lijkt het beste van beide werelden te zijn. Productiekwaliteit aanbiedingen maken ze voor ons allemaal betaalbaarder.

#32 ·
Het gerucht gaat dat de magazijnen proprietair zijn.
MAAR
Ze zien er op de foto's erg bekend uit!
Heeft iemand al CZ- of andere magazijnen erin gestopt om te zien wat werkt,
Tenminste voor de linker/rechterhand magazijnontgrendeling.

Uiteraard, aangezien de magazijnvergrendeling verwisseld kan worden, zijn de Kimber-magazijnen aan beide zijden uitgesneden
om de overgang van rechts- naar linkshandige ontgrendeling mogelijk te maken.

• Like
Reactions: Harley B Rider
#33 ·
Het gerucht gaat dat de magazijnen proprietair zijn.
MAAR
Ze zien er op de foto's heel bekend uit!
Heeft iemand al CZ- of andere magazijnen erin gestopt om te zien wat werkt?
Tenminste voor de links/rechts magazijnontgrendeling.

Omdat de magazijnvergrendeling verwisseld kan worden, zijn de Kimber-magazijnen aan beide kanten uitgesneden
om de overgang van rechts- naar linkshandige ontgrendeling mogelijk te maken.
Ik heb nog niet geprobeerd om CZ-magazijnen erin te stoppen, maar een Sig P226-magazijn past wel, maar vergrendelt niet. Ik ben er vrij zeker van dat alleen Kimber-magazijnen passen. Het lijkt erop dat fabrikanten vasthouden aan hun eigen proprietair magazijnontwerp, al was het maar om magazijnen voor hun wapens te kunnen verkopen.
Ik heb deze Kimber-magazijnen zien worden verkocht voor ongeveer $35, dus dat is niet zo slecht voor een ontwerp met dubbele stapel. Zeker een stuk beter dan de prijzen voor Staccato-magazijnen.
Kimber zegt dat er 18-schots magazijnen onderweg zijn. Een KDS9 van volledige grootte zou waarschijnlijk een 18-schots magazijn kunnen bevatten als Kimber er een zou aanbieden. Toeval of een hint dat er een versie van volledige grootte onderweg is?

This post has been deleted
#39 ·
Dit is zoals de SA Prodigy, een correct geprijsd pistool!!
Ik ben een beetje gestopt met Kimber toen ze hun SS Metal probleem en de Schartz veiligheid hadden.
MAAR
Ik denk dat het tijd is om er een uit te proberen en er een te pakken om mee te spelen.

#40 ·
Waar raken de kogelpunten de helling? Laag, midden of hoog op de helling? Laten we zeggen met nato-kogels of willekeurige kogels. Ik vraag me dat af met betrekking tot de voedingsgeometrie. Als het niet te veel moeite zou zijn! Misschien een foto van de slede achteruit vergrendeld met een vol magazijn erin, zodat we kunnen zien waar de eerste kogel zich bevindt ten opzichte van de voedingshelling. Wat is ook de afstand tussen de onderkant van de trekkerbeugel en de onderkant van de greep waar het magazijn zit? Ik vraag me af of mijn 3 vleeshaakvingers daar zullen passen! Bedankt Neil

• Like
Reactions: Harley B Rider
#42 · (Edited)
Waar komen de kogelpunten op de helling terecht?
Laag, Midden of hoog op de helling?
Laten we zeggen met nato-kogels of een willekeurige kogelmunitie

Benieuwd naar de voedingsgeometrie.

Als het niet teveel moeite zou zijn! Misschien een foto van de achterste vergrendelde lide met een vol magazijn erin
zodat we kunnen zien waar de eerste kogel zich bevindt ten opzichte van de voedingshelling.

Ook wat is de afmeting tussen de onderkant van de trekkerbeugel en de onderkant van de greep waar het magazijn zit?
Benieuwd of mijn 3 vleeshaakvingers daar in passen!

Bedankt
Neil
Hier zijn 15 patronen Winchester 124 gr NATO. Ik hoop dat dit helpt.
Image

Image

Image

Image

En ter vergelijking zij aan zij met een Sig P229 Legion. Ze zijn qua afmetingen vrijwel gelijk. De langere beverstaart op de Kimber maakt hem net iets langer. De looplengte van de P229 is 3,9", terwijl de Kimber 4,09" is, dus als er iets is, is de Kimber net een beetje langer, misschien een kwart inch, vanwege de loop en de langere beverstaart, maar nauwelijks merkbaar. Als je een P229 past, past de Kimber ook. Het belangrijkste verschil tussen de Sig en de Kimber is hun breedte. De Kimber is veel slanker dan de dikke Sig.

Image

En met een liniaal die de griplengte aangeeft. Het lijkt niet zo op de foto, maar de liniaal ligt precies gelijk met de onderkant van het magazijn op de Kimber. De P229 is identiek.

Image

En tot slot, mijn mollige poten op de Kimber. Nogmaals, de P229 is precies hetzelfde en ik kan hem volledig vastgrijpen.

Image