Hé verslaafden,
Ik raak echt in de war als ik naar STI-vuurwapens kijk. Ik herinner me dat STI voor het eerst begon en al hun vuurwapens behoorlijk traditionele 1911's waren. Nu komen de 2011's, Staccato & DVC.
Afgezien van het feit dat ze dubbele stacks zijn en er totaal verschillend uitzien, zijn er interne verschillen in de nieuwe, modernere STI's en de oudere STI's zoals de Law Man, Hex Tac, etc.?
Zijn de oudere, meer traditionele STI 1911's van dezelfde kwaliteit als de nieuwere modellen? Even betrouwbaar?
De reden voor al deze vragen is dat ik overweeg een nieuwe Lawman of Hex Tac te kopen. Bedankt allemaal voor alle informatie.
BCD 45
Hoewel STI in het verleden enkele stacks heeft gemaakt, begonnen ze echt met het 2011 dubbele stack-pistool. Ze maakten een paar mooie 1911's, maar het grootste deel van hun verkopen waren 2011's. De single stack Trojan is een van de meest vereerde single stacks in de competitieve markt.
Ik zou zeggen dat STI een kleine dip in kwaliteit heeft gehad van misschien 2014-2017. Ik denk dat ze probeerden zoveel mogelijk pistolen naar buiten te gooien en de garantie de fouten te laten afhandelen. Dat is veranderd. Ze hebben miljoenen geïnvesteerd in nieuwe machines en zijn toegewijd aan het bouwen van kwaliteitswapens. Van de oudere pistolen denk ik dat de pistolen met het SAS-prefix-serienummer enkele van de betere pistolen waren tot de modellen van vandaag. Ik denk dat dat misschien was toen ze nog in handen van werknemers waren.
Er zijn echt geen interne wijzigingen aan de pistolen geweest, nog steeds hoogwaardige machinaal bewerkte onderdelen.
De meeste modellen hebben dezelfde interne onderdelen. De DVC- en Costa-lijnen werden, toen ze er waren, geacht een betere pasvorm te hebben. Ik weet niet zeker of dat waar is, maar ze hadden wel iets soepelere triggers en een lichtere trekker. Over het algemeen krijg je echter nog steeds dezelfde kwaliteitsconstructie, of het model nu $ 1999 of $ 3999 kost.
Wat hun single stacks betreft, denk ik dat ze erg ondergewaardeerd waren. Ze concurreerden in een oververzadigde markt met bedrijven als Kimber die middelmatige pistolen op de markt brachten die vermeende chique functies en goede marketing hadden. Het is moeilijk om een kwaliteitspistool te bouwen voor die prijs en toch winst te maken. Bovendien besteedt STI traditioneel niet veel geld aan marketing. Om concurrerend te blijven, moesten ze hun prijzen laag houden.
Dave Dawson zal wat meer spullen op zijn website hebben om te bekijken, aangezien hij een grote dealer voor hen is en ook vroeg voor hen heeft gewerkt.
dawsonprecision.com
Dave is sinds begin vorig jaar teruggebracht naar het bedrijf. Hij is nog steeds een van hun topverkopers, maar heeft nu een positie als leidinggevende die verantwoordelijk is voor kwaliteitscontrole (of zoiets chique) en heeft input over nieuwe modelkenmerken en -ontwerp.
Zijn alle STI's dubbele stacks en ongeveer dezelfde gripafmetingen? Ik zou graag een paar foto's naast elkaar willen zien van een gewone 1911 en een van de STI's.
De enige oude verschillen die je zult zien, zijn tussen de standaard geblokte grip en de DVC- en Costa-grips die zijn bewerkt door Extreme Shooters. Ik zeg iedereen die ik kan, de enige verbetering aan een standaard STI is om een ES-grip te krijgen. Ze hervormen, verkleinen en stippelen de grip. De grootste verbetering ten opzichte van de standaard, anders dan de gripvaste stippel, is dat ze de crash-overgang/rand van de voorste band naar het zijpaneel verwijderen. De nieuwe grips zijn ronder, vergelijkbaar met de ES-grips, de eerste release-versie was rommel wat betreft "gripvastheid", maar ik heb gehoord dat dit is aangepakt met de nieuwste versie.
De grootste troef van het bezit van een STI is dat je weet dat je een levenslange garantie hebt, of je nu de eerste of de tiende eigenaar van het pistool bent. Ze hebben een toewijding om dingen goed te maken. Je kunt er altijd zeker van zijn dat als er iets misgaat, STI er voor zorgt bij het kopen van een ouder of gebruikt model.