1911 Firearm Addicts banner

Tikka T3x Super Varmint .223

7.3K views 12 replies 8 participants last post by  bnaples  
#1 ·
Hallo allemaal!

Had een wilde bui voor een .223 Bolt-geweer om een aantal redenen. Ze zijn gewoon zo leuk om mee te schieten, staat hoog op de lijst.

Image

Ik rust mijn specifieke geweer uit met een Arken EP5-richtkijker. Op een solide aanbeveling van een schutter in CO die ik respecteer, ben ik tot nu toe erg blij met de optiek. Maar daar gaat het niet om, het geweer!

Het balanceert echt goed, de verstelbare wangstuk is gemakkelijk, rotsvast en heeft positieve "klikken" bij elke kleine, incrementele toename in hoogte. Het kostte geen tijd om het geweer zo in te stellen dat het op natuurlijke wijze naar mijn oog steeg.

Ik ben van plan om wat Nosler CC's te bewerken, maar wilde wat 69 en 77 SMK's proberen in fabrieksbelading voor de lol.

Image

De 77's vlogen zeker goed in dit fabrieks-geweer. 3/16" op 100y halen is goed genoeg voor mij [emoji1305].

De trekker is echt iets bijzonders. Het is de mooiste grendelgeweertrekker die ik heb gevoeld op een puur fabrieks-geweer. Ik zou me niets meer kunnen wensen, noch het op enigerlei wijze willen aanpassen. Het is er en het werkt heel goed met nul speling nadat je de eerste fase hebt doorlopen. Het manipuleren van de grendel gaat soepel als glas.

Image

Als je een verlangen hebt naar een out-of-the-box schutter, bekijk deze dan eens.

Eerste dag ermee.

- Brent

Doel van trip nummer twee, testen tussen 69 / 77gr
Voor- en achtertas. Lichte werveling in de lucht in de open plek waar we schieten.

Attachments

#3 ·
Geweldige opname en echt een cool geweer. Ik zou graag een .223 grendelgeweer willen hebben.

Ik ben dol op mijn Tikka T3 Lite in .308. Heb het voor veertig dollar gekregen:)

Heb het gewonnen in een loterij.

De trekker op de mijne is fantastisch, net als bij jou is mijn grendel zo soepel.
Die Finnen kunnen een geweer bouwen, nietwaar? En je kunt je prijs niet verslaan!! Bedankt voor de vriendelijke woorden.

- Brent

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#4 ·
De grendel en de trekker op een T3 zijn geweldig voor de fabriek.
Ik had er een in .308. Na het inschieten ruilde ik hem voor een Remington in 22-250. Het zou gewoon een plinker worden. En de terugslag vanuit een bankpositie in .308 maakte het na een handvol schoten onhoudbaar. Veel gelukkiger met de 22-250 in een zware configuratie.

#7 ·
Ik ben zeker geen expert, maar dempers zijn iets minder effectief op een AR omdat het herladen van de actie een deel van het geluid vrijgeeft, in tegenstelling tot alles dat door de loop in de demper gaat, zoals bij een grendelgeweer. Anderen hier zullen waarschijnlijk betere input hebben. Hoe dan ook, je krijgt maar een klein deel van de geluiddemping op beide (d.w.z. je zult nog steeds gehoorbescherming moeten dragen).

#9 ·
Mooi geweer.

Ik gebruik nu hetzelfde glas op een paar geweren zonder klachten.

Ik laat mijn Lead Sled thuis en gebruik het nu alleen nog maar om het geweer schoon te maken. Vriend heeft de kolf van zijn 300WM gebroken door te schieten vanaf een slee. Bipods en een achtertas zijn leuker... ook comfortabeler.

#10 ·
Mooi geweer.

Gebruik nu hetzelfde glas op een paar geweren zonder klachten.

Ik laat mijn Lead Sled thuis en gebruik hem nu alleen nog maar om het geweer schoon te maken. Een vriend heeft de kolf van zijn 300WM gebroken tijdens het schieten vanaf een slee. Bipods en een achtertas zijn leuker... ook comfortabeler.
De enige reden dat de slee er was, was om me op papier te krijgen. Ik ben zelf een tassenman. Ik heb meestal een achtertas en een boekentas onder de voorkant. Sleeën hebben hun plaats, maar niet voor het daadwerkelijke 'schieten'!

Die EP5's hebben indruk op me gemaakt!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#11 ·
Geniet je nog steeds van je super varmint?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooi .223 grendelgeweer. Ik overwoog een Ruger American, maar de actie voelde voor mij te goedkoop aan. Mijn schoonvader heeft een paar Tikkas en ik kon niet geloven hoe soepel de actie was, het glijdt gewoon. Ik heb gisteren mijn lokale wapenwinkel gebeld en er een besteld voor mezelf. Het lijkt erop dat het een goede investering zal zijn.

Ik sprak ook met een andere Tikka-eigenaar en hij beweerde dat de CTR-magazines het beste zijn om te gebruiken omdat ze langere OAL-handbelastingen mogelijk maken.

#12 ·
Hoi allemaal!

Had een wilde haardos voor een .223 Bolt-geweer om een aantal redenen. Ze zijn gewoon zo leuk om mee te schieten, dat staat hoog op de lijst.

View attachment 1328856

Ik rust mijn specifieke geweer uit met een Arken EP5 richtkijker. Op een solide aanbeveling van een schutter in CO die ik respecteer, ben ik tot nu toe erg blij met de optiek. Maar daar gaat het niet om, het geweer!

Het balanceert heel goed, de verstelbare wangsteun is gemakkelijk, rotsvast en heeft positieve "klikken" bij elke kleine, incrementele toename in hoogte. Het kostte geen tijd om het geweer zo in te stellen dat het op natuurlijke wijze naar mijn oog opstijgt.

Ik ben van plan om wat Nosler CC's te bewerken, maar wilde wat 69 en 77 SMK's proberen in fabrieksbelading voor de lol.

View attachment 1328861

De 77's vlogen zeker goed in dit fabrieksbuks. 3/16" op 100y halen is goed genoeg voor mij [emoji1305].

De trekker is echt iets bijzonders. Het is de mooiste grendelgeweertrekker die ik heb gevoeld op een puur fabrieksbuks. Ik zou me niets meer kunnen wensen, noch het op enigerlei wijze willen aanpassen. Het is er en het werkt heel goed met nul speling nadat je de eerste fase hebt doorlopen. Het manipuleren van de bout gaat soepel als glas.

View attachment 1328863

Als je zin hebt in een kant-en-klare schutter, bekijk deze dan eens.

Eerste dag ermee.

- Brent

Doelwit van trip nummer twee, testen tussen 69 / 77gr
Voor- en achtertas. Lichte werveling in de lucht in de open plek waar we schieten.
Eerste schoten van mijn T3x vanmiddag. Het was mijn lunchpauze, dus ik had niet veel tijd. Ik nam 3 schoten om grof in te schieten. De middelste groep is 70 grain Hornady Black BTHP fabrieksladingen. Linksonder is 75 grain sierra match king BTHP die ik ongeveer 8 jaar geleden heb geladen.
Image