1911 Firearm Addicts banner

Alpha Foxtrot AF1911-S15 Gedetailleerde strip

4.8K views 36 replies 13 participants last post by  stuartv  
#1 · (Edited)
Ik heb de AF1911-S15 gedetailleerd gestript en foto's gemaakt van de onderdelen die MIM zijn.

Ik heb nog niemand anders zulke details over dit specifieke handvuurwapen zien delen, dus ik dacht dat ik de foto's zou delen.

OPMERKING: Het doel is om mensen meer informatie over het pistool te geven, zodat ze weten welke onderdelen MIM zijn, zodat ze een idee hebben van welke MIM kan worden vervangen. Geen haat, snobisme of criticasters, aub.

#3 ·
Dat is een hoop MIM
Waarschijnlijk ongeveer dezelfde hoeveelheid als andere wapenmerken in die prijsklasse. Ik weet dat Bul Armory MIM heeft, evenals Springfield Armory. Colts ook.

Al die onderdelen kunnen ook worden vervangen door machinaal bewerkte onderdelen, dus het is geen groot probleem.

#5 ·
Ik ben niet iemand die bereid is MIM-onderdelen te accepteren en dat zou voor mij een GROTE no-go zijn. Vooral hamer, stut en FPS. Al die onderdelen krijgen ZWARE impact. Ik zou die onderdelen regelmatig controleren.

#21 ·
Ik ben niet iemand die bereid is MIM-onderdelen te accepteren en dat zou voor mij een GROTE no-no zijn. Vooral hamer, stut en FPS. Al die onderdelen krijgen ZWARE impact. Ik zou die onderdelen regelmatig controleren.
Ik zit tot nu toe op 1067 patronen (heb andere wapens geschoten, dus mijn aantal patronen is de afgelopen maanden niet veel toegenomen). Ik heb dit pistool misschien 7 keer uit elkaar gehaald in de afgelopen 12 maanden. Geen van die onderdelen is kapot gegaan en vertoont geen slijtage. Ik laat het je weten als er iets kapot gaat, maar het zal waarschijnlijk een heel lange wachttijd zijn.

Ik heb een Rock Island Armory 1911 gedetailleerd gestript en naar alle interne onderdelen gekeken, net als bij dit pistool. RIAs hebben meer MIM dan dit specifieke pistool - elk intern onderdeel is MIM, maar mensen zweren nog steeds bij RIAs en ik hoor niet veel over breuken van interne onderdelen voor die specifieke pistolen.

Niet iedereen geeft om het MIM-aantal. Ik denk niet dat de meeste mensen zich zelfs bewust waren van de omvang van de interne onderdelen van dit pistool. Mensen zijn blij zolang het pistool vertrouwen toont (door betrouwbaar te zijn), en ik heb nog niemand horen klagen dat hun S15 MIM-breukproblemen heeft ervaren.

Ook kunnen bijna alle onderdelen die ik voor de S15 heb laten zien, worden vervangen door onderdelen van staafmateriaal, dus dit is niet iets dat niet kan worden omzeild.

• Like
Reactions: Douglee25
#9 ·
Problemen?
Geen problemen na iets meer dan 1000 rondes.

—

Voor de mensen die geschokt reageren over de MIM, was de post bedoeld om kennis te delen zodat mensen kunnen weten welke onderdelen MIM waren.

Als je een hekel hebt aan MIM, was deze post nooit voor jou bedoeld.

#10 ·
Het is jammer dat deze niet gemakkelijk vervangbaar zijn. Het zou een echt goedkope/goede pistool opleveren.
De meeste van die onderdelen zijn gemakkelijk vervangbaar.

De enige onderdelen die niet vervangbaar zijn, zijn de beavertail, de slede-ontgrendeling (denk ik), de trekkergroep en misschien de magazijnontgrendeling.

• Like
Reactions: x96535
#11 ·
Niet geweldig, vooral als bedrijven als Tisas wapens maken zonder MIM-onderdelen voor veel minder geld. Maar ook modern MIM is een heel eind gekomen. Als het echt een probleem is, vervang dan gewoon de onderdelen - ze zien er allemaal uit als 1911-standaard.

#12 ·
Niet geweldig, vooral niet als bedrijven als Tisas wapens maken zonder MIM-onderdelen voor veel minder geld.
Ik heb verschillende Tisas 1911's en een S15. Ze zijn niet echt goed te vergelijken. Hoewel de S15 MIM heeft, is het verreweg het betere wapen, hoe je het ook vergelijkt. De meeste mensen zullen de twee niet vergelijken.

Maar ook moderne MIM is een heel eind gekomen. Als het een echt probleem is, vervang dan gewoon de onderdelen - ze zien er allemaal uit als 1911-standaard.
Eens en al vermeld in een eerdere post.

#15 ·
Kijk, ik ben hier niet om een wedstrijd te houden, maar in mijn ervaring waren zowel de kwaliteit als de klantenservice die ik van AF kreeg, ondermaats. Ondertussen is mijn (steekproefgrootte van één) Tisas vlekkeloos geweest.

Mijn AF arriveerde met een duidelijk gat in de DLC, bewerkingssporen zichtbaar op de slede, een trekker die, hoewel ik hem niet heb gemeten, aanvoelde als meer dan 8 lbs, een duimveiligheid die vreselijk paste, en een extractor die zo strak zat dat het pistool niet met de hand kon worden doorgeladen. Op de schietbaan blokkeerde het ding ongeveer 70% van de tijd. Ik stuurde het terug naar AF en benadrukte alle bovenstaande problemen, behalve de cosmetische problemen. Toen het pistool naar mij terugkwam, voerde het wel, maar de trekker was niet aangeraakt en de veiligheid was niet vervangen/aangepast. De werkbonnen waren ook verwarrend (wat is een looptransactie? Wat is een voorste railinzetgat, waarom moest het worden geruimd en wat had dat te maken met de problemen die ik met hen besprak?)
Image

Ik moest het WEER terugsturen om de trekker aan te pakken, en ze slaagden er nog steeds niet in om de veiligheid aan te pakken. Op dat moment was ik er klaar mee en verkocht ik het.

Vergelijk dat met mijn Tisas Raider: ik heb één probleem gehad met dat pistool, en dat was dat de veiligheidsveerdrukveer te zwak is af fabriek. Het is een gedocumenteerd probleem en ja, Tisas zou een sterkere veer moeten plaatsen, maar tenminste met Tisas kreeg ik een correct afgestemde extractor en een correct afgestemde trekker/searveer.

Ik ben geen grote fan van Tisas, en ik ben zeker verwend door de uitstekende klantenservice van de ACW's die ik bezit. En de AF-mensen zijn aardig genoeg. Maar ze hebben serieuze kwaliteitscontroleproblemen, en tenminste in mijn ervaring heeft Tisas niet dezelfde problemen. Ik zou een andere Tisas kopen; ik zou nooit meer een AF-product aanraken.

#16 ·
Kijk, ik ben hier niet om een wedstrijd over te houden, maar in mijn ervaring waren zowel de kwaliteit als de klantenservice die ik van AF kreeg ondermaats. Ondertussen is mijn (steekproef van één) Tisas vlekkeloos geweest.

Mijn AF arriveerde met een duidelijk gat in de DLC, bewerkingssporen zichtbaar op de slede, een trekker die, hoewel ik hem niet heb gemeten, aanvoelde als meer dan 8 lbs, een duimveiligheid die vreselijk paste, en een extractor die zo strak zat dat het pistool niet met de hand kon worden doorgeladen. Op de schietbaan blokkeerde het ding ongeveer 70% van de tijd. Ik stuurde het terug naar AF, waarbij ik alle bovenstaande problemen benadrukte, behalve de cosmetische problemen. Toen het pistool terugkwam, voerde het wel, maar de trekker was niet aangepakt en de veiligheid was niet vervangen/aangepast. De werkbonnen waren ook verwarrend (wat is een looptransactie? Wat is een voorste rail insert gat, waarom moest het worden geruimd, en wat had dat te maken met de problemen die ik met hen besprak?) View attachment 1561373

Ik moest het WEER terugsturen om de trekker aan te pakken, en ze slaagden er nog steeds niet in de veiligheid aan te pakken. Op dat moment was ik er klaar mee en verkocht ik het.

Vergelijk dat met mijn Tisas Raider: ik heb één probleem met dat pistool gehad, en dat was dat de veiligheidsplunjerveer te zwak is af fabriek. Het is een gedocumenteerd probleem en ja, Tisas zou een sterkere veer moeten plaatsen, maar tenminste met Tisas kreeg ik een goed afgestemde extractor en een goed afgestemde trekker/sear veer.

Ik ben geen grote fan van Tisas, en ik ben zeker verwend door de uitstekende klantenservice van de ACW's die ik bezit. En de AF-mensen zijn aardig genoeg. Maar ze hebben serieuze kwaliteitscontroleproblemen, en tenminste in mijn ervaring heeft Tisas niet dezelfde problemen. Ik zou een andere Tisas kopen; ik zou nooit meer een AF-product aanraken.
Je hoeft geen ontvangstbewijzen te plaatsen, want die zijn niet echt relevant. Niemand anders probeert iets te bewijzen... alleen jij.

Je beoordeelt het merk uitsluitend op basis van het ene pistool dat je had, terwijl je negeert dat niet iedereen dat probleem (of problemen) had. Ik zeg dat ik geen problemen heb gehad en er 1000 patronen mee heb verschoten - er is geen enkel probleem ontstaan in die 1000 patronen. Ik heb geen van jouw problemen gehad en hoewel ik mensen heb zien klagen over hun klantenservice, heb ik vergelijkbare klachten gezien met Tisas 1911's. De grootste gebruikerservaring is om geen garantie te hoeven gebruiken, en ik heb de garantie van AF niet hoeven gebruiken. Ondertussen heb ik een probleem met de optiek van de Tisas moeten oplossen (ik zal hem niet naar Tisas sturen omdat ik ze excuses heb zien verzinnen en zeggen dat het een optiekverschil is en dat er niets mis is met hun sneden - mijn oplossing werkt voorlopig) en zie ik veel andere mensen hem om dezelfde reden moeten terugsturen. Ja, ik kan niet op jouw bandwagon springen zolang ik dat soort dingen zie, man.

Nogmaals, deze post heeft absoluut niets te maken met Tisas, of zelfs ACW's. Je kunt je mening hebben over Alpha Foxtrot, maar weet dat anderen ook hun eigen mening kunnen hebben. Ik weet niet zeker wat al hetgeen je hebt gezegd te maken heeft met de originele post (of Tisas).

Als je geen ander AF-product wilt aanraken, is dat goed, maar kunnen we alsjeblieft stoppen met heen en weer te gaan over iets dat je niet gaat kopen? Niemand probeert je een AF-product te laten kopen.

#17 ·
Natuurlijk is mijn ervaring gebaseerd op steekproeven van één. Maar hoewel elk bedrijf citroenen kan maken - en misschien is dat wat ik kreeg van de AF-klantenservice - is de klantenservice cruciaal.

U zegt dat een goede eigenaarservaring geen $800 toevoegt aan de waarde van een wapen. Ik ben het daar niet mee eens. Het feit dat AF de problemen na meerdere bezoeken aan de fabriek niet kon oplossen, is voor mij een groot probleem.

U zegt dat u niet weet wat mijn opmerking met de originele post te maken heeft. Ik zal de gebeurtenissen volgen. U plaatste een bericht waarin u de MIM-onderdelen in de S15 aanhaalde. Ik reageerde met 'au', zelfs bedrijven als Tisas kunnen MIM-onderdelen vermijden, ondanks dat ze veel goedkoper zijn. U maakte er vervolgens een discussie van over pasvorm en afwerking tussen de twee merken, hoe AF superieur is en hoe niemand de twee zal vergelijken. Ik gaf mijn mening dat ik het niet eens ben met die positie. U reageerde daarop en zei dat de eigenaarservaring het prijsverschil niet goedmaakt. Ik leverde bewijs van mijn ongunstige eigenaarservaring om te laten zien hoeveel hoofdpijn het was, en dat ik denk dat wij als klanten allemaal waarde hechten aan de eigenaarservaring. Nu zijn we hier.

En om duidelijk te zijn, ik zit niet op een Tisas-“bandwagon”. De merknaam interesseert me niet. Ik kocht de Raider puur omdat ik niet 2.000+ dollar wilde betalen voor een echte M45A1. Als ik onbeperkt geld had, zou ik de Raider niet eens overwogen hebben. Maar als je een gesprek wilt voeren over waarde (en onthoud, je hebt hier een gesprek over waarde van gemaakt toen je zei dat Tisas en AF “niet te vergelijken” zijn, terwijl ik alleen maar had opgemerkt dat Tisas, ondanks dat het 1/3 van de prijs is, geen MIM gebruikt), dan heb je de eigenaarservaring onderdeel gemaakt van het gesprek, en het is een onderdeel van het gesprek dat mensen zouden moeten horen. Merk op dat ik uw ervaring met de klantenservice van Tisas niet afkeur, omdat ik er nog nooit doorheen ben gegaan en ze misschien wel slechter zijn. Ik weet het niet.

#19 ·
Natuurlijk is mijn ervaring gebaseerd op steekproeven van één. Maar hoewel elk bedrijf citroenen kan maken - en misschien is dat wat ik van AF kreeg - is de klantenservice cruciaal.
**** happens. <shrug> Je hebt een slechte ervaring gehad. Ik niet. :D - Ik verkoop mijn pistool niet omdat die van jou een probleem had.

Je zegt dat een goede eigenaarservaring geen $800 toevoegt aan de waarde van een pistool. Ik ben het daar niet mee eens. Het feit dat AF de problemen niet kon oplossen na meerdere bezoeken aan de fabriek, is voor mij een groot probleem.
Dat is niet wat ik zei. :ROFLMAO:
Ik zei: "De beste gebruikerservaring is om geen garantieondersteuning te hoeven gebruiken, en ik heb de garantieondersteuning van AF niet hoeven gebruiken."

Je zegt dat je niet weet wat mijn opmerking met de originele post te maken heeft. Ik zal de loop van de gebeurtenissen volgen. Je plaatste een bericht waarin je de MIM-onderdelen in de S15 aan de orde stelde. Ik reageerde met 'yikes', zelfs mensen als Tisas kunnen MIM-internals vermijden, ondanks dat ze veel goedkoper zijn. Je maakte er toen een discussie van over pasvorm en afwerking tussen de twee merken, hoe AF superieur is en hoe niemand de twee zal vergelijken. Ik gaf mijn mening dat ik het daar niet mee eens ben. Je reageerde daarop en zei dat de eigenaarservaring het prijsverschil niet goedmaakt. Ik leverde bewijs van mijn ongunstige eigenaarservaring om te laten zien wat een hoofdpijn het was, en dat ik denk dat wij als klanten allemaal waarde hechten aan de eigenaarservaring. Nu zijn we hier.

En om duidelijk te zijn, ik zit niet op een Tisas "bandwagon". Het kan me niet schelen wat het merk is. Ik kocht de Raider puur omdat ik niet 2k+ wilde betalen voor een echte M45A1. Als ik onbeperkt geld had, zou ik de Raider niet eens overwogen hebben. Maar als je een gesprek wilt voeren over waarde (en onthoud, je hebt hier een gesprek over waarde van gemaakt toen je zei dat Tisas en AF "niet te vergelijken" zijn, terwijl ik alleen maar had opgemerkt dat Tisas, ondanks dat het 1/3 van de prijs is, geen MIM gebruikt), dan heb je de eigenaarservaring onderdeel gemaakt van het gesprek, en het is een onderdeel van het gesprek dat mensen zouden moeten horen. Merk op dat ik je ervaring met de klantenservice van Tisas niet diskwalificeer omdat ik er nog nooit doorheen ben gegaan, en ze kunnen best wel slechter zijn. Ik weet het niet.
Ik plaatste een bericht over de MIM-componenten van de S15 om gegevenspunten te delen, niet om merken af te kraken. Het ging ook nooit over vergelijken.

Je blijft Tisas non-stop noemen. Je zit zeker op een bandwagon en het lijkt erop dat je gevoelens gekwetst zijn toen ik zei dat ze niet goed te vergelijken zijn. Dat zijn ze niet. Helemaal niet. De S15 heeft niets gemeen met een Tisas. Ze vallen in totaal verschillende prijsklassen. Pasvorm en afwerking zijn totaal verschillend, ongeacht je ervaring met één steekproef. Verdomme, de S15 is Officer-formaat en Tisas heeft niet eens Officer 1911's in hun productlijn. Veel van de S15-onderdelen zijn ook afgestemd op de S15-magazijnen - hij kan niet eens dezelfde onderdelen delen als Tisas 1911's, laat staan andere 1911's. Ze hebben absoluut niets gemeen, behalve dat ze allebei 1911's zijn. Lieg ik daarmee? Nee. Je probeert appels met walnoten te vergelijken. Er is ook niets mis met dat te zeggen. Dus nee, op dit moment doet het gebrek aan MIM er niet toe, want elke vermelding van Tisas doet er niet toe.

Ik heb niet eens iets over waarde genoemd - ik zei dat ze over het algemeen niet goed te vergelijken zijn. Je kunt duidelijk niet goed lezen... dat is de tweede keer dat je me verkeerd citeert. Ik noemde de prijsverschillen, evenals een heleboel meer dan dat. Wat betekent dat pistool X geen MIM heeft voor de originele post? Wat heeft dat te maken met de prijs van thee in China? Absoluut niets. De S15 heeft MIM en ik denk niet dat iemand ooit heeft gezegd dat dat niet zo is. De verwachting is dat de meeste pistolen van een lagere categorie MIM zullen hebben. Veel mensen zullen zich ook niet druk maken om Tisas. Misschien vind je het niet leuk, maar dat is de realiteit.

Ik denk dat je het doel van de post verkeerd hebt begrepen. Het was niet om het pistool af te kraken. Het was om mensen te laten weten welke onderdelen MIM waren, zodat ze, als ze onderdelen wilden upgraden, zouden weten welke ze moesten vervangen (of op zijn minst zouden weten of ze wilden kopen op basis van de hoeveelheid MIM die het had).

Dit is een belachelijke zaak om over te struikelen, man. Niet iedereen op de forums geeft om MIM of zelfs het merk Tisas.

Blijf discussiëren als je wilt, maar ik ben hier klaar.

#20 ·
Jij bent degene die met beledigingen strooit en defensief wordt over een merk, opzettelijk je eigen woorden verdraait, en blijkbaar niet begrijpt hoe een gebrek aan MIM-onderdelen in goedkope wapens relevant is voor een bericht over MIM-onderdelen in een wapen van $1500. Veel plezier met je AF-bandwagon. 👍

#23 ·
Bedankt voor het delen. Zeer informatief bericht. Afgezien van het MIM-debat zijn er nog andere interessante onderwerpen. Ten eerste merkte ik dat de hamerstutpen is vastgezet. Ten tweede zijn de framegaten interessant voor mij. Ik ben altijd geĂŻnteresseerd of de framegaten correct zijn qua grootte, locatie en loodrecht op het frame. Frames die alle drie hebben, zijn meestal fatsoenlijke frames, aangezien onderdelen volgens specificaties goed functioneren. Ten derde is de slijtage van de onderdelen, vooral de hamerstut en de sear, interessant. Het suggereert dat er mogelijk wrijving is. Als dat kan worden opgelost, moet de trekker soepeler zijn, zo niet lichter.

#25 ·
Ik heb de AF1911-S15 gedetailleerd gestript en foto's gemaakt van de onderdelen die MIM zijn.

Ik heb nog niemand anders zulke details over dit specifieke handwapen zien delen, dus ik dacht dat ik de foto's zou delen.

OPMERKING: Het doel is om mensen meer informatie over het pistool te geven, zodat ze weten welke onderdelen MIM zijn, zodat ze een idee hebben van wat MIM kan worden vervangen. Geen haat, snobisme of criticasters, alsjeblieft.

View attachment 1534288

View attachment 1534290

View attachment 1534286

View attachment 1534287

View attachment 1534285

View attachment 1534289

Ik heb nog niemand anders zulke details over dit specifieke handwapen zien delen, dus ik dacht dat ik de foto's zou delen.

OPMERKING: Het doel is om mensen meer informatie over het pistool te geven, zodat ze weten welke onderdelen MIM zijn, zodat ze een idee hebben van wat MIM kan worden vervangen. Geen haat, snobisme of criticasters, alsjeblieft.

View attachment 1534288

View attachment 1534290

View attachment 1534286

View attachment 1534287

View attachment 1534285

View attachment 1534289
Ik heb een S15 en ik ben er absoluut dol op, maar ik had afgelopen weekend een catastrofale storing. De terugslagplug-inzet aan de voorkant van de slede faalde en mijn geleiderstang kwam recht uit de voorkant van het pistool, dus ik vraag me af hoe dat kon gebeuren. Ik heb contact opgenomen met AF en ze sturen me een volledig nieuwe geleiderstangassemblage en plug, maar ik ben bang dat dit weer zal gebeuren. Weet je toevallig of er een andere terugslagassemblage en/of plug is waarmee ik de OEM-assemblage kan vervangen? Bedankt bij voorbaat voor alle hulp, want de rest van het pistool is ongelooflijk geweest.

Attachments

#26 ·
Ik heb een S15 en ben er absoluut dol op, maar ik had afgelopen weekend een catastrofale storing. De terugslagplug-inzet aan de voorkant van de slede faalde en mijn geleidestang kwam recht uit de voorkant van het pistool, dus ik vraag me af hoe dat kon gebeuren. Ik heb contact opgenomen met AF en ze sturen me een volledig nieuwe geleidestangassemblage en plug, maar ik ben bang dat dit weer zal gebeuren. Weet u toevallig of er een andere terugslagassemblage en/of plug is waarmee ik de OEM-plug kan vervangen? Alvast bedankt voor alle hulp, want de rest van het pistool is ongelooflijk geweest.
Het spijt me dat te horen. Dit is de eerste keer dat ik van zo'n probleem met de S15 hoor, maar de meeste Officer-sized 1911's vereisen zeer robuuste RSA's. De RSA van de S15 ziet er onvoldoende uit (vorige generatie van Ultralight is hetzelfde - kleine RSA).

Ik heb gehoord dat het enigszins gebruikelijk is bij de vorige generatie Bul Armory Ultralight (vandaar dat ze de RSA vorig jaar, geloof ik, opnieuw hebben ontworpen). De meeste UL-eigenaren van de vorige generatie hebben een reserve-RSA.

Ik ken verschillende eigenaren die RSA's van derden kopen als reserve-RSA's voor wanneer/als de OEM-RSA's falen. Het onderdeel van derden is de EGW Colt Defender geleidestangassemblage, gemaakt door EGW.

Een andere optie is de Kimber 3″ Ultra 9mm terugslagveerassemblage – onderdeelnummer 4000466.

Ik kan persoonlijk bevestigen dat de Kimber Ultra RSA-optie werkt, want ik heb hem een tijdje geleden gekocht en getest - hij werkt. Andere mensen gebruiken met succes de EGW Colt Defender RSA-optie.

• Like
Reactions: wilferrari74
#33 ·
Man, die Tisas-man stuurde deze thread in een rare richting lol. Ik zal zeggen, aangezien het ter sprake is gekomen dat ik de Tisas en de S15 heb gehad, de S15 blaast de Tisas in alle opzichten weg. Er zullen rotte appels zijn, ongeacht wat je koopt, met uitzondering van een Night Hawk of iets op maat gemaakt door een wapensmid dat getest en opnieuw getest is, maar productie-pistolen zoals deze, die zullen wel een rotte appel of twee hebben, ik werk in de productie, je kunt niet alle problemen van elk model opvangen voordat het de deur uitgaat. Je kunt een streng QC-proces hebben en 99,9 procent van je pistolen gaan de deur uit, maar de 0,01 procent die de rotte appel heeft gekregen, zal de luidste man in de kamer zijn en helemaal niet bereid zijn te begrijpen dat zijn of haar ervaring niet de algehele kwaliteit van het product of het bedrijf dat het maakt, vertegenwoordigt. Dat gezegd hebbende en nogmaals, de S15 is verreweg drie keer de pistool die een Tisas ooit zou kunnen hopen te zijn, MIM of geen MIM, de pasvorm, de afwerking, de algehele prestaties als eindgebruiker, het komt nergens in de buurt van wat de Turken op hun beste dag zouden kunnen maken. Dasan maakt al tientallen jaren 1911-onderdelen en AR15-onderdelen voor andere fabrikanten, sommige van de grootste merken ter wereld kijken naar hen voor kwaliteitsonderdelen. Geen enkel bedrijf in Turkije zal ooit in de buurt komen van wat AF op dit moment produceert, bij lange na niet.

#34 ·
Ik heb 2 Tisas Bantam 1911's en een AF S15.

Ik ben het ermee eens dat de S15 een hogere lat is dan mijn Tisas. De S15 is 100% betrouwbaar geweest en schiet verbazingwekkend strakke groepen.

Ik heb ook een DWX Compact gekregen en na één schietbaanbezoek waar ik ze vergeleek, zou ik zeggen dat de AF net zo goed of mogelijk beter schiet dan de DWXc. Dat was echter de eerste keer voor de DWXc, dus het oordeel is nog niet geveld totdat ik ze weer naast elkaar kan laten draaien, met een richtkijker op de DWXc en deze volledig is ingelopen.

Mijn Tisas zijn ook 100% betrouwbaar geweest. Maar de kwaliteit is gewoon niet zo hoog als de AF.

Mijn enige echte kritiekpunt op mijn AF - en de reden dat ik de DWXc kocht - is de gripveiligheid. Ik heb nog nooit één geval gehad, in een van mijn andere 1911's of double stack 1911's, met een storing omdat ik de gripveiligheid niet voldoende had ingedrukt. Ik heb met mijn DW Guardian in een flink aantal IDPA-wedstrijden geschoten en heb nooit problemen gehad met de gripveiligheid.

De allereerste wedstrijd die ik besloot te schieten met de S15, had ik 2 of 3 storingen alleen al omdat ik de gripveiligheid niet genoeg had ingedrukt.

Het lijkt erop dat het gewoon een artefact is van het hebben van ietwat grote handen en de AF-grip/frame is zoveel kleiner dan zelfs een normale single stack. Ik merk dat mijn grip soms zo hoog op de achterkant van het pistool zit dat het meer lijkt alsof mijn hand omhoog duwt op de onderkant van de beavertail, in plaats van echt naar voren te duwen onder de beavertail.

Ik kocht de DWXc omdat ik verwachtte dat deze qua formaat dicht genoeg bij de AF zou zitten om in feite gelijk te zijn voor EDC-concealment. Maar dat is niet zo. Hij is groot genoeg/dik genoeg om een verschil te maken, denk ik. En hoewel hij misschien van "hogere kwaliteit" is, lijkt hij tot nu toe niet beter te schieten. Maar hij heeft geen gripveiligheid...

Ik dacht dat ik de AF zou verkopen omdat ik niets wil waar ik niet op kan vertrouwen dat het elke keer knalt - zelfs als de reden dat het niet knalt is omdat ik hem niet precies goed heb vastgehouden. Maar misschien doe ik gewoon wat kleine aanpassingen aan de gripveiligheid en zorg ik ervoor dat ik hem niet zo veel hoef in te drukken om hem uit te schakelen. Als ik dat doe en hem betrouwbaar kan gebruiken in een paar wedstrijden, dan zou ik hem houden als een andere optie voor verborgen dragen.

Met betrekking tot iemand die problemen heeft met zijn S15, lijkt het er echt op dat het belangrijk is om te weten welke generatie S15 wordt besproken. Als de probleem-S15 een gen 1 was, met de rechte mainspring housing en geen optic cut, dan, nou ja, wat dan nog? Als het een gen 3 is, met de bobbed back, optic cut en threaded barrel of later (ambi safety), dan ben ik meer geĂŻnteresseerd.

#35 ·
Vraag, omdat ik niet helemaal 100% op de hoogte ben van een deel van de jargon dat in deze thread wordt gebruikt.

Voor de S15, welke van de volgende onderdelen kunnen worden uitgewisseld met standaard 1911 (of Officer) onderdelen:

hamer?
hamerstut?
sear?
disconnector?
duimveiligheid?

Ik vraag me eigenlijk gewoon af hoe haalbaar het is om bijvoorbeeld een EGW ontstekingskit te kopen en een deel van of alle originele onderdelen te vervangen door de onderdelen uit die kit.

Uit deze thread heb ik de indruk dat geen van de onderdelen die ik heb opgesomd uitwisselbaar zijn met standaard Gov't of Officer model onderdelen.

En niet dat ik een belangrijke reden heb om dat te doen. Mijn trekker is bijna perfect voor een draagwapen en is 100% betrouwbaar geweest, dus ik ben over het algemeen geneigd om niets te repareren wat niet kapot is. Maar mijn trekker is behoorlijk "ingelopen" sinds hij nieuw was. Hij is nu geweldig. Maar ik kan niet anders dan me afvragen of dat betekent dat wat "inloopt" zal blijven gebeuren en "versnelde slijtage" zal zijn. Zal de trekker blijven slijten en moeten er na 2 of 3 duizend schoten onderdelen worden vervangen?

Ik heb niet naar de searveer gevraagd omdat die gemakkelijk aan te passen zijn en, nou ja, heeft er ooit iemand een searveer gebroken of anderszins moeten vervangen? Af en toe aanpassen? Zeker. Dat kan ik me voorstellen. Maar breken ze of verliezen ze op de een of andere manier hun vermogen om de spanning vast te houden waar je hem instelt? Dat wil zeggen, tot het punt waarop je hem niet meer om de paar duizend schoten kunt bijstellen om de functie te herstellen waar je hem wilt hebben?

#37 ·
Ik had de man bij AF gemaild kort nadat ik mijn S15 had gekregen en gevraagd. Ik weet niet meer precies wat hij zei, maar mijn herinnering aan de strekking ervan was dat alles wat ik zou willen vervangen als ik echt voor een trekker van wedstrijdkwaliteit zou gaan, allemaal eigendom is.

Maar ik wil toch graag een bevestiging van iemand die er een heeft gestript en echt heeft vergeleken.