Kijk, ik ben hier niet om een wedstrijd over te houden, maar in mijn ervaring waren zowel de kwaliteit als de klantenservice die ik van AF kreeg ondermaats. Ondertussen is mijn (steekproef van één) Tisas vlekkeloos geweest.
Mijn AF arriveerde met een duidelijk gat in de DLC, bewerkingssporen zichtbaar op de slede, een trekker die, hoewel ik hem niet heb gemeten, aanvoelde als meer dan 8 lbs, een duimveiligheid die vreselijk paste, en een extractor die zo strak zat dat het pistool niet met de hand kon worden doorgeladen. Op de schietbaan blokkeerde het ding ongeveer 70% van de tijd. Ik stuurde het terug naar AF, waarbij ik alle bovenstaande problemen benadrukte, behalve de cosmetische problemen. Toen het pistool terugkwam, voerde het wel, maar de trekker was niet aangepakt en de veiligheid was niet vervangen/aangepast. De werkbonnen waren ook verwarrend (wat is een looptransactie? Wat is een voorste rail insert gat, waarom moest het worden geruimd, en wat had dat te maken met de problemen die ik met hen besprak?)
View attachment 1561373
Ik moest het WEER terugsturen om de trekker aan te pakken, en ze slaagden er nog steeds niet in de veiligheid aan te pakken. Op dat moment was ik er klaar mee en verkocht ik het.
Vergelijk dat met mijn Tisas Raider: ik heb één probleem met dat pistool gehad, en dat was dat de veiligheidsplunjerveer te zwak is af fabriek. Het is een gedocumenteerd probleem en ja, Tisas zou een sterkere veer moeten plaatsen, maar tenminste met Tisas kreeg ik een goed afgestemde extractor en een goed afgestemde trekker/sear veer.
Ik ben geen grote fan van Tisas, en ik ben zeker verwend door de uitstekende klantenservice van de ACW's die ik bezit. En de AF-mensen zijn aardig genoeg. Maar ze hebben serieuze kwaliteitscontroleproblemen, en tenminste in mijn ervaring heeft Tisas niet dezelfde problemen. Ik zou een andere Tisas kopen; ik zou nooit meer een AF-product aanraken.