1911 Firearm Addicts banner

Diamantachtige koolstof te hard?

5.6K views 60 replies 27 participants last post by  Kevin Rohrer  
#1 ·
Bij het onderzoeken van opties voor Red Dot-sneden. Veel bedrijven leggen uit wat ze wel of niet zullen doen in hun proces. Eén stap is het opnieuw afwerken van de slede of het gebied dat is gesneden. Ik denk dat met genoeg Red Dot-sneden die worden uitgevoerd, bedrijven de verborgen kosten hiervan beginnen te beseffen. Een ontdekking voor mij aan het begin van de maand in een vraag aan Wilson Combat. Ze bieden geen DLC-behandeling aan op hun productlijn of enig maatwerk aan hun bestaande pistolen. Diamond Like Carbon is een behandeling, geen coating. Het hecht zich op moleculair niveau aan het metaal. Er zijn veel voordelen voor deze behandeling, samen met veel kleuropties.

Ik kon bijna niet geloven wat ik in dat gesprek hoorde. Ik heb bij Wilson ontdekt dat het informeren naar een onderwerp soms meerdere vragen vereist, waarbij dezelfde vraag anders wordt gesteld. Ik heb dit ervaren met een magazijntrechter die aan een rond kontframe werd toegevoegd.
Ik belde gisteren met een paar vragen over een andere kwestie. Natuurlijk heb ik de andere benaderingsvraag erin gestopt.

Wilson Combat CS -

"We ontdekten dat de levensduur van DLC problematischer was en namen de beslissing om alleen Armor Tuff te gebruiken. We kunnen het proces intern controleren."

Ik heb contact opgenomen met een eenmanszaak om een True Custom-build te overwegen. Nog steeds vermeld op zijn website is DLC als optie.

"Wat DLC betreft, zullen we deze optie ook stopzetten. Er lijkt gewoon niet veel interesse in te zijn, aangezien de meeste klanten een traditionele geblauwde afwerking willen. Het is voor ons niet echt haalbaar om dit als optie aan te bieden als we slechts één of twee pistolen per jaar in DLC afwerken."

Ik begrijp de redenatie volledig. Het is gewoon business. Als er geen winst of beperkte winst is, zullen ze het niet doen.

De titel van dit onderwerp wordt benaderd vanuit het zakelijke perspectief. Het roept een aantal vragen en zorgen op. Een paar van mij.

1. Is DLC echt problematisch als afwerkingsbehandeling?
2. Het is een gegeven dat het ingewikkelder is en meer kennis en apparatuur vereist.
Men zou denken dat met meer leveranciers die deze behandeling uitvoeren, de kosten zouden dalen, of zal dat zo zijn?
3. Zal DLC worden verbannen naar betaalbare kleine onderdelen en internals?
4. DLC wordt vaak vergeleken met Nitride-behandeling. Ik herinner me de hitte voor Robar en het jammeren van hun sluiting.
Vergelijkt DLC zich echt met Fill in the blank____ Cerakote? d.w.z. Armor Tuff, Duty Coat, Cerakote etc.
5. Is DLC alleen voor mensen die iets unieks willen en zich willen onderscheiden van de massa? Zullen de kosten een premie zijn?

Ik geloof dat elk bedrijf waar ze zich in hun bedrijfsresultaat bevinden, nu de cijfers ziet en de verborgen kosten van tijd, transport en afhandeling begint te beseffen. Een groot bedrijf en een eenmanszaak snauwen af, naar mijn mening, vanwege de kosten op basis van hun redenatie voor hun bedrijf.

Ik heb DLC-afgewerkte vuurwapens. Ik vind de afwerking mooi, het is redelijk duurzaam. Het is geen magische afwerking. Het kan krassen en zal het metaal beschermen tegen corrosie op de lange termijn. Het maakt het schoonmaken na een trainingssessie gemakkelijk. Ik zou het hatelijk vinden om beperkte aanbiedingen te zien van bedrijven die deze behandeling uitvoeren. Ik vind het fijn om dit soort werk te kunnen vergelijken op prijs en kwaliteit.

Wat denk je?

#2 ·
Mijn gok is dat veel winkels de DLC niet in eigen huis doen, dus de prijs die het kost om het te laten doen, is mogelijk niet effectief op hun balans. Het heen en weer verzenden naar het externe bedrijf en wat het toevoegt aan de kosten van de vuurwapens die mensen misschien niet bereid zijn te betalen..? Dat gezegd hebbende, ik bezit momenteel niets DLC, maar zou het haten om het geen optie te zien, want ik zou graag een 1911 in gepolijste DLC willen hebben. Spuit- en bakafwerkingen op de 1911, gewoon niet voor mij.

Chris

#3 ·
Het probleem zit hem niet in de afwerking, maar wanneer er een probleem is met de afwerking... als dat logisch klinkt. Deze wapens worden (meestal) verzonden, of in mijn geval persoonlijk afgeleverd bij de afwerkingsleverancier. Ik heb iets meer controle dan bedrijven die verzenden. Als er een probleem is, en soms is dat er met de afwerking, dan moet het onderdeel opnieuw worden gedaan. De werkplaats die ik gebruik, voert het opnieuw voor me uit zonder extra kosten voor de afwerking, maar ik moet het onderdeel of de slede etc. nog steeds strippen en opnieuw voorbereiden... en het dan terugbrengen naar hen. Dus ik krijg niets betaald voor het extra werk om het goed te maken, ik heb benzine, tijd en werk nodig om een afwerkingsprobleem op te lossen... Het is gewoon niet kosteneffectief voor sommige mensen om dit aan te bieden als ze ook maar kleine hoeveelheden doen. Daarom bouw ik in batches van ongeveer 8-10 wapens tegelijk. Als ik er één tegelijk voor de afwerking zou moeten nemen, zou ik volledig zonder enige vergoeding voor de afwerking zitten. Interne afwerkingen zijn beperkt tot wat het bedrijf aan apparatuur heeft. Ik denk dat je ook een daling zult zien in de grotere werkplaatsen wat betreft hardchroom en dergelijke, tenzij ze bereid zijn een premie te betalen. Houtskoolblauw is bijvoorbeeld duurder dan DLC, dan komen de verzendkosten er nog bij. Als het goed wordt gedaan, is DLC nog steeds een geweldige afwerkingsoptie... voor de kosten en de duurzaamheid van de afwerking... Voorbereiding is uiteindelijk 90% van hoe het uitpakt. Maar de 10% is ook cruciaal.

#27 ·
Het probleem zit hem niet in de afwerking, maar wanneer er een probleem is met de afwerking... als dat logisch klinkt. Deze wapens worden (meestal) verzonden, of in mijn geval persoonlijk afgeleverd bij de afwerkingsleverancier. Ik heb iets meer controle dan bedrijven die verzenden. Als er een probleem is, en dat is er soms met de afwerking, dan moet het onderdeel opnieuw worden gedaan. De winkel die ik gebruik, doet het opnieuw voor mij zonder extra kosten voor de afwerking, maar ik moet het onderdeel of de slede etc. nog steeds strippen en opnieuw voorbereiden... en het dan terugbrengen naar hen. Dus ik krijg niets betaald voor het extra werk om het goed te doen, ik heb benzine, tijd en werk om een afwerkingsprobleem op te lossen... Het is gewoon niet kosteneffectief voor sommige mensen om dit aan te bieden als ze ook maar kleine hoeveelheden doen. Daarom bouw ik in batches van ongeveer 8-10 wapens tegelijk. Als ik er één tegelijk voor de afwerking zou moeten nemen, zou ik helemaal geen compensatie krijgen voor de afwerking. Interne afwerkingen zijn beperkt tot wat het bedrijf aan apparatuur heeft. Ik denk dat je ook een daling zult zien in de grotere winkels wat betreft hardchroom en dergelijke, tenzij je bereid bent een premie te betalen... Houtskoolblauw is bijvoorbeeld duurder dan DLC, en dan komen de verzendkosten er nog bij. Als het goed wordt gedaan, is DLC nog steeds een geweldige afwerkingsoptie... voor de kosten en de duurzaamheid van de afwerking... Voorbereiding is uiteindelijk 90% van hoe het uitpakt. Maar de 10% is ook cruciaal.

Alleen kleine onderdelen in DLC doen is helemaal niet kosteneffectief, dus het opnieuw bewerken van dingen op een wapen met deze afwerking kan ook vertragingen veroorzaken als er iets opnieuw moet worden afgewerkt vanwege upgrades etc... Tijdbeperkingen kunnen ook een rol spelen.
Het is erg nuttig om het vanuit jouw oogpunt te zien en te begrijpen. Als klanten denk ik dat we te veel als vanzelfsprekend beschouwen. Bedankt!

#4 ·
Natuurlijk, WC toont nu hun DS-geweerspecificaties, aangezien de slede AT krijgt.

Erg interessant. Maar zoals velen hebben opgemerkt, zijn niet alle DLC-applicators hetzelfde. Net als cerakote is het niet de afwerking zelf, maar de kwaliteit van de applicatie.

Ik vermoed dat ze steeds meer problemen begonnen te zien. Ik weet dat iemand onlangs iets heeft gepost over afbladderen. Ik geef over het algemeen de voorkeur aan hun AT en ik neem aan dat ze het werk nu ook intern willen houden, ook gezien de stijging van de verzendkosten.

Het wordt interessant om te zien of andere grote namen het ook laten vallen.

#5 ·
Natuurlijk, WC toont nu hun DS-gunspecificaties, aangezien de slede AT krijgt.

Erg interessant. Maar zoals velen hebben opgemerkt, zijn niet alle DLC-applicators hetzelfde. Net als cerakote is het niet de afwerking zelf, maar de kwaliteit van de applicatie.

Ik vermoed dat ze steeds meer problemen zagen. Ik weet dat iemand onlangs iets heeft gepost over afbladderen. Ik geef over het algemeen de voorkeur aan hun AT en ik neem aan dat ze het werk nu ook liever in eigen huis houden, gezien de stijging van de verzendkosten.

Het wordt interessant om te zien of andere grote namen het ook laten vallen.
Zou graag willen weten hoe DLC afbladdert, als het een metaalbehandeling is zoals park, blauw, nitride... en geen coating. Sorry, wil niet afwijken van de oorspronkelijke vragen van de OP.

Chris

#6 ·
Het is geen behandeling. Het dringt niet door in het oppervlaktemetaal. Het is een Pvd-proces. In wezen is het dus een coating. Sommige Pvd-afwerkingen kunnen afbladderen, maar dlc zou niet moeten afbladderen, tenzij er een probleem is met de formule die de afwerker gebruikt, of er is iets gebeurd tijdens het proces. Ik heb pistolen in DLC met 4000-5000 schoten plus gedragen in kydex zonder slijtage aan de buitenkant.

PVD = physical vapor deposition. Het zet het materiaal af in het oppervlak, dus er kunnen verschillende formules in dit proces worden gebruikt.

Tin
Chroomnitride
AiTin
TilAin (spelling lol)
Etc.

#7 · (Edited)
Het is geen behandeling. Het dringt niet in het oppervlaktemetaal. Het is een Pvd-proces. Dus in wezen is het een coating, sommige Pvd-afwerkingen kunnen afbladderen, maar dlc mag niet afbladderen, tenzij er een probleem is met de formule die de afwerker gebruikt, of er is iets gebeurd tijdens het proces. Ik heb wapens in DLC met 4000-5000 ronden plus gedragen in kydex zonder slijtage aan de buitenkant.

PVD = physical vapor deposition. Het zet het materiaal af in het oppervlak, dus verschillende formules kunnen in dit proces worden gebruikt.

Tin
Chroomnitride
AiTin
TilAin (spelling lol)
Etc.
Bedankt daarvoor, ik heb net de toepassingsnotities van Ionbonds en de chemie erachter gelezen.

Chris

#12 ·
#14 · (Edited)
DLC is waarschijnlijk de beste afwerking die je op een wapen kunt krijgen. IMO (nadruk: imo) Dit heeft meer te maken met Wilson's glijden naar middelmatigheid en het worden van een "high end productiebedrijf" dan met iets anders. Ze willen gewoon een interne afwerking met grotere marges waarvoor ze het minimumloon kunnen betalen om het te laten doen. Hun meester-wapensmeden verdienen maximaal $28/uur, verdomme.

WC geeft geen fudge hoe je wapen er na een paar jaar uitziet, en dat is alles waar het om gaat.

#17 ·
DLC is waarschijnlijk de beste afwerking die je op een pistool kunt krijgen. IMO (nadruk - IMO) Dit heeft meer te maken met Wilson's glijden naar middelmatigheid en het worden van een "high-end productiebedrijf" dan met iets anders. Ze willen gewoon een interne afwerking met grotere marges waarvoor ze het minimumloon kunnen betalen om het te laten doen. Hun meester-wapensmeden verdienen maximaal $ 28 / uur, in godsnaam.

WC geeft geen fudge hoe je pistool er na een paar jaar uitziet, en dat is alles wat dit is.
Ja, een stap dichter bij Glock of Kiimber...HA!

#18 ·
Ik heb nog nooit gezien dat DLC afbladdert of afbrokkelt en ik heb verschillende pistolen in de afwerking die kydex holsters hebben en een heleboel trekkingen etc. van wedstrijden en lessen hebben gehad - ik vind die afwerking wel fijn. Dit is interessant om te horen.
Ik ook niet. Eens, de afwerking is iets unieks. Ik kan begrijpen dat er zakelijke beslissingen genomen moeten worden, anders is er geen bedrijf. Wilson maakt het echter niet uit wat ik denk. Ik ben teleurgesteld over hun richting.

#22 ·
Toen ik mijn MPA DS40 bestelde, was ik in gesprek met Phil over afwerkingen. Hij vertelde me dat ze oorspronkelijk voor DLC gingen voor hun zwarte wapens, maar dat het helemaal niet goed standhield. Dus gingen ze over op Black Nitride.

Ze bieden nog steeds Silver PVD aan, waarvan hij zei dat het veel beter standhoudt dan DLC. Nick van Cabot noemde hier een tijdje geleden iets soortgelijks in een bericht.

Uiteindelijk hangt alles af van de kwaliteit van de applicatie, net als bij elke andere afwerking. Niet alle DLC is gelijk.

#23 ·
Toen ik mijn MPA DS40 bestelde, was ik met Phil aan het praten over afwerkingen. Hij vertelde me dat ze oorspronkelijk voor DLC gingen voor hun zwarte wapens, maar dat het helemaal niet goed standhield. Dus gingen ze over op Black Nitride.

Ze bieden nog steeds Silver PVD aan, waarvan hij zei dat het veel beter standhoudt dan DLC. Nick van Cabot noemde zoiets soortgelijks in een bericht hier een tijdje geleden.

Uiteindelijk hangt alles af van de kwaliteit van de toepassing, net als bij elke andere afwerking. Niet alle DLC is gelijk.
DLC is een type PVD, dus zelfs als er nikkel in een PVD-proces wordt geïntroduceerd, weet ik niet zeker hoe het veel beter standhoudt?

Als je daar gegevens/bronnen over hebt, houd ik me aanbevolen. Mijn begrip is dat goed aangebrachte nDLC PVD ongeveer zo duurzaam is als maar kan? Het wordt zelfs gebruikt op de aandrijfkettingen van BMW M/RR racefietsen.

#35 ·
DLC is absoluut een van de beste afwerkingen. De uitvoering kan veel meer afhankelijk zijn van de voorbereiding, in ieder geval in vergelijking met iets als cerakote. Als de voorbereiding niet correct wordt gedaan, kan het afbladderen, maar als het correct wordt gedaan, is het waarschijnlijk de meest duurzame afwerking vanuit het oogpunt van slijtvastheid. Er zijn veel DLC-pistolen met duizenden, zo niet tienduizenden trekkingen, met zeer geringe slijtage.

#40 · (Edited)
DLC-onderdelen kunnen en zullen normaal gesproken slijten waar er impact is, omdat je als het ware twee contactoppervlakken van dezelfde hardheid hebt die tegen elkaar botsen. Of als twee onderdelen bewegen en tegen elkaar wrijven. Daarom zie je vaak wat interne slijtage aan de bovenste nokken van de slede, het sluitvlak, de onderste nokken, de loopbus en de plug. Wanneer je een terugslagplug uit de slede haalt, moet je voorzichtig zijn dat deze niet langs de rand van de bus wrijft, anders vertonen beide de wrijvingsmarkering. De beste manier om een DLC-pistool te demonteren is om de hele slede te verwijderen voordat je de bus en de terugslagplug verwijdert. De hamer raakt eerst de slagpin en belemmert dat contact met de fps enigszins, de hamer is ook, zoals gezegd, veel harder om mee te beginnen dan de bus of de plug. Dit is ook de reden waarom DLC en aluminium meestal niet goed samengaan. De zachtere ondergrond kan veel gevoeliger zijn voor slijtage.

#41 ·
Of als twee delen bewegen en tegen elkaar wrijven. Daarom zie je vaak wat interne slijtage aan de sledekap, het sluitvlak, de onderste nokken, de loopbus en de plug.
Eigenlijk vermindert DLC de COF en is het goed voor glijdende delen zoals loop en loopbus, en sledegeleiders. Dat wil zeggen als DLC correct is aangebracht en de gladde wrijvingsoppervlakken inderdaad glad zijn.

#47 ·

Dus ik dacht dat ik deze thread zou linken naar een roestvrijstalen pistool met wat hoogglans gepolijste DLC om een idee te geven van verschillende voorbereidingen, verschillende verschijningen in verschillende belichtingen etc..

Ik heb dezelfde afwerking gebruikt als NHC sinds ik de reis begon met het leveren van DLC. Na lange tijd ermee bezig te zijn geweest, kan ik 3 dingen zeggen om transparant te zijn.

1.) Voorbereiding is tijdrovend
2.) Het is een goede afwerking, maar geen perfecte afwerking
3.) Het zal hier en daar een beetje in het pistool slijten.

Ik wil deze afwerking niet verkeerd voorstellen door het de perfecte handvuurwapenafwerking te noemen, want ik geloof dat er geen perfecte afwerking, perfect pistool of perfecte mensen zijn. Fouten gebeuren, en natuurlijke slijtage gebeurt, vooral als je iemand bent die honderden rondes per week schiet, maar ik zal zeggen dat de buitenkant van deze pistolen onder normale gebruiksomstandigheden zeer moeilijk te slijten is.

#48 ·

Dus ik dacht dat ik deze thread zou linken naar een roestvrijstalen pistool met wat hoogglans gepolijste DLC om een idee te geven van verschillende voorbereidingen, verschillende verschijningen in verschillende belichtingen etc..

Ik heb dezelfde afwerker gebruikt als NHC sinds ik de reis begon met het leveren van DLC. Na lange tijd ermee te hebben gewerkt, kan ik 3 dingen zeggen om transparant te zijn.

1.) Voorbereiding is tijdrovend
2.) Het is een goede afwerking, maar geen perfecte afwerking
3.) Het zal hier en daar een beetje slijten in het pistool.

Ik wil deze afwerking niet verkeerd voorstellen door het de perfecte handvuurwapenafwerking te noemen, want ik geloof dat er geen perfecte afwerking, perfect pistool of perfecte mensen zijn. Fouten gebeuren, en natuurlijke slijtage gebeurt, vooral als je iemand bent die honderden rondes per week schiet, maar ik zal zeggen dat de buitenkant van deze pistolen onder normale gebruiksomstandigheden zeer moeilijk te slijten is.
Dat is een prachtige Valor. Steve, bedankt voor alle ervaringen die je hebt opgedaan met enkele mislukkingen en veel succes. Veel denken vandaag is direct, nu, op dit moment. Het kost de grind om succesvolle resultaten te bereiken. Elk bedrijf moet keuzes maken voor hun resultaat. Bedankt voor het delen van je ervaring.

#50 ·
Klinkt als een gok.
Het lijkt erop dat de kosten van elke aangebrachte afwerking sneller zijn gestegen dan die van het pistool. Geweldige reclame voor roestvrij staal, behalve voor pronkstukken waar kosten geen rol spelen.
IDK, ik had een offerte voor een parelstraal van $350 voor een van de mijne. Ik denk dat er altijd Krylon is. HA! Je begrijpt het punt als bedrijven de keuze maken om de stappen voor DLC niet te doorlopen, zullen de overige bedrijven zeker hun prijzen verhogen. Op dit niveau van maatwerk kan het worden gezien als "Building the Sale" of add-on. Dit is te zien in veel gebieden van de vuurwapenindustrie.

#51 ·
Ik heb twee EDC X9's, een vroege in AT en een nieuwere in DLC, voor mij zou ik AT / Cerakote verkiezen boven nitride, blauw, hard chroom of DLC/nDLC omdat de gelakte afwerkingen behoorlijk stevig zijn en zeer goedkoop opnieuw te laten afwerken. Mijn andere Wilson's zijn allemaal roestvrij staal. Ik heb nu mijn aandacht gericht op wapens die geen 3,5 tot 4,5 duizend dollar kosten en heb de Springfield Emissary gekocht in volledig zwarte cerakote, voor 1/4 van de prijs van de semi-customs, je krijgt een geweldig wapen. Ik heb de 5" 9mm en ben van plan om alle 4 te krijgen. Als deze wapens slijtage vertonen, is een nieuwe afwerking snel en helemaal niet duur - lijkt voor mij de beste manier om te gaan. Dat alles om te zeggen dat de gelakte afwerkingen weer lijken op te duiken als echt goede alternatieven voor duurdere, chiquere metaalbehandelingen. Ze zijn allemaal goed en je kunt geen verkeerde keuze maken, maar ik vind het idee leuk dat ik mijn wapen vrij gemakkelijk opnieuw kan laten afwerken - en ik zou het zelfs zelf kunnen proberen met de gelakte wapens.

#52 ·
Ik heb twee EDC X9's, een vroege in AT en een nieuwere in DLC, voor mij zou ik de voorkeur geven aan AT / Cerakote boven nitride, blauw, hard chroom of DLC/nDLC, omdat de gelakte afwerkingen behoorlijk stevig zijn en zeer goedkoop opnieuw te laten afwerken. Mijn andere Wilson's zijn allemaal van roestvrij staal. Ik heb nu mijn aandacht gericht op wapens die geen 3.500 tot 4.500 dollar kosten en heb de Springfield Emissary gekocht in volledig zwarte cerakote, voor 1/4 van de prijs van de semi-customs, je krijgt een geweldig wapen. Ik heb de 5" 9mm en ben van plan er alle 4 te kopen. Als deze wapens slijtage vertonen, is een nieuwe afwerking snel en helemaal niet duur - lijkt voor mij de beste manier om te gaan. Al met al lijken de gelakte afwerkingen weer op te duiken als echt goede alternatieven voor duurdere, chiquere metaalbehandelingen. Ze zijn allemaal goed en je kunt geen verkeerde keuze maken, maar ik vind het idee leuk dat ik mijn wapen vrij gemakkelijk opnieuw kan laten afwerken - en ik zou het zelfs zelf kunnen proberen met de gelakte wapens.
Ik vind de nieuwe laklaag op de Emissary mooi. De hele nieuwe SA-opfrisbeurt is een marketingstudie. De afwerkingsopties vereisen voor mij wat onderzoek. Ik vind het leuk om een koopje te vinden, het spreekt mijn gierigheid aan. Ik heb de neiging om te veel na te denken over hoe een wapen eruit ZOU MOETEN, ZOUDEN, KUNNEN zien. Ik heb een SS Garrison waar ik van geniet en die ik langzaam aan het ombouwen ben tot een custom. Hij is nu in de werkplaats voor wat liefde. Ik heb een SFX9 zonder optiek en een aspect van het laten snijden is de nieuwe afwerking, een detail dat veel mensen over het hoofd zien. Nu geen DLC van Wilson. Heb ik DLC nodig? Ik denk het wel, het is een stevige afwerking. Ik kan beter verkopen en er een kopen die al Optic Ready is met een DLC-glijbaan. Ik begrijp dat je nadenkt over "Custom" vs. "Production" en de bijbehorende kosten. Alleen jij kunt die waarde bepalen om te bepalen welke stappen je vervolgens neemt. Het is voor ons allemaal anders.

#59 ·
Ben je er ooit geweest? Iedereen in Berryville kent elkaar. Wilson ligt op ongeveer 10 minuten van de stad. Denk aan koeien, paarden, kippen en varkens... Landelijk. Ik heb het uit goede bron dat je Guncrafter moet bezoeken, je hebt een 4x4 nodig. Een beek zal worden doorwaad. Amazon neemt altijd aan. Berryville, nou, dat is top dollar! Ze hebben een Walmart en een McDonalds. Ze hebben zelfs een golfbaan. Wat vreemd is, is de ultramoderne, gloednieuwe faciliteit in de stad, de Energy Co Op. Je zou kunnen knipperen en aan een relatief grote stad denken. Het lijkt misplaatst in vergelijking met de charme van de kleine stad.

#61 ·
5. Is DLC alleen voor mensen die iets unieks willen en wensen dat hen onderscheidt van de massa?

Er is niets unieks aan. Wanneer ik een nieuwe 1911 bestel, krijg ik hem in welke wonderlijke afwerking (DLC, hard chroom, etc.) de bouwer ook aanbiedt. De enige beslissing die ik neem, is of ik hem in HC (zilver) of donker (al het andere) wil hebben. Mijn laatste build van Alchemy is in DLC, aangezien ik genoeg HC en roestvrijstalen 1911's heb.

• Like
Reactions: CrystalClear