Nou, na het bekijken van tientallen YouTube-video's en het bestellen van een Stan Chen duimveiligheid, besloot ik eindelijk dat het tijd was om bubba-smith te worden.
Wat was het ergste dat kon gebeuren
Voor vandaag had ik nog nooit een duimveiligheid (TS) verwijderd, maar de fabriek Dan Wesson TS sprong er meteen uit. Het was gemakkelijk om het gebied te identificeren dat was bewerkt/aangepast door de wapensmid en ik ging dat reproduceren op de nieuwe TS. De tips die ik op YT bekeek, waren om de helling van de materiaalverlaging te reproduceren en ervoor te zorgen dat deze over de verlaging waterpas stond.
Het was een vrij eenvoudig proces (daarom plaats ik dit - omdat misschien andere verslaafden denken dat het hun pet te boven gaat, dat is het niet) toen ik het redelijk dichtbij had, begon ik de TS proefondervindelijk te passen en letterlijk één of twee vijlslagen te maken tussen de testpassingen. Na ongeveer 15 minuten was ik best tevreden.
De ene uitdaging voor mij met deze Stan Chen TS was de pin aan de achterkant van de veiligheid. Hij was groot genoeg dat hij niet door de beverstaart paste (hij paste prima door de pinholes in het frame), dus ik had een verscheidenheid aan schuurpapierkorrels en begon materiaal weg te halen totdat hij paste. Hij is tenslotte rond, het zou vrij moeilijk zijn om het te verpesten. In mijn gedachten wilde ik een goede pasvorm behouden en was ik super voorzichtig om niet te ver te gaan. Toen ik het had zoals ik dacht dat het goed was, monteerde ik het pistool weer en was ik best tevreden met de mooie positieve "klik" van de TS, maar was ik geschokt toen de hamer viel zonder dat de beverstaart was ingeschakeld
ah, dat is een probleem.
Bij nadere inspectie realiseerde ik me dat de TS-pin die door de beverstaart liep nog steeds te groot/strak was en bleef hangen/en de BT de hele tijd ingedrukt hield. Er was matige druk nodig om de TS op zijn plaats te duwen, maar dat was te veel. Het hield de beverstaart vast en overbelastte de searveer.
Dus, terug naar het wegnemen van nog een paar .0001's van de pin op de duimveiligheid tot "bijna" het punt waarop de TS er gewoon zonder enige kracht in viel. Ik monteerde het pistool weer en het was BOTER
De gripveiligheid bewoog in en uit zoals voorheen en er was geen hamerbeweging toen ik de trekker overhaalde zonder dat de beverstaart was ingeschakeld.
Ik had ook een WC BP semi-extended slide-release en gooide die er ook in. Ik heb er zelfs een relief cut in de achterkant van gevijld zodat hij langs de plunger spring naar beneden valt
geen idiotenstreken voor deze idioot.
Ik heb een nieuwe hamer besteld, dus die pak ik als volgende aan en dan wil ik meer leren over searveer-aanpassingen.
Hier zijn een paar foto's - op de voorgrond staat de Stan Chen duimveiligheid nadat ik de verlaging heb gevijld met de standaard DW TS op de achtergrond. Vervolgens heb ik hem met een fijnere vijl gevijld voor de laatste paar slagen zodat hij glad was en zonder gereedschapssporen en heb ik hem afgewerkt met 800 grit schuurpapier op een stalen blok.
Fabriek Dan Wesson duimveiligheid
Nieuw gemonteerde Stan Chen
Eindproduct, plus alle benodigde gereedschappen plus geduld. De volgende stap is om de slede af te geven voor een vizierwissel en een DLC-behandeling.
Wat was het ergste dat kon gebeuren
Voor vandaag had ik nog nooit een duimveiligheid (TS) verwijderd, maar de fabriek Dan Wesson TS sprong er meteen uit. Het was gemakkelijk om het gebied te identificeren dat was bewerkt/aangepast door de wapensmid en ik ging dat reproduceren op de nieuwe TS. De tips die ik op YT bekeek, waren om de helling van de materiaalverlaging te reproduceren en ervoor te zorgen dat deze over de verlaging waterpas stond.
Het was een vrij eenvoudig proces (daarom plaats ik dit - omdat misschien andere verslaafden denken dat het hun pet te boven gaat, dat is het niet) toen ik het redelijk dichtbij had, begon ik de TS proefondervindelijk te passen en letterlijk één of twee vijlslagen te maken tussen de testpassingen. Na ongeveer 15 minuten was ik best tevreden.
De ene uitdaging voor mij met deze Stan Chen TS was de pin aan de achterkant van de veiligheid. Hij was groot genoeg dat hij niet door de beverstaart paste (hij paste prima door de pinholes in het frame), dus ik had een verscheidenheid aan schuurpapierkorrels en begon materiaal weg te halen totdat hij paste. Hij is tenslotte rond, het zou vrij moeilijk zijn om het te verpesten. In mijn gedachten wilde ik een goede pasvorm behouden en was ik super voorzichtig om niet te ver te gaan. Toen ik het had zoals ik dacht dat het goed was, monteerde ik het pistool weer en was ik best tevreden met de mooie positieve "klik" van de TS, maar was ik geschokt toen de hamer viel zonder dat de beverstaart was ingeschakeld
Bij nadere inspectie realiseerde ik me dat de TS-pin die door de beverstaart liep nog steeds te groot/strak was en bleef hangen/en de BT de hele tijd ingedrukt hield. Er was matige druk nodig om de TS op zijn plaats te duwen, maar dat was te veel. Het hield de beverstaart vast en overbelastte de searveer.
Dus, terug naar het wegnemen van nog een paar .0001's van de pin op de duimveiligheid tot "bijna" het punt waarop de TS er gewoon zonder enige kracht in viel. Ik monteerde het pistool weer en het was BOTER
Ik had ook een WC BP semi-extended slide-release en gooide die er ook in. Ik heb er zelfs een relief cut in de achterkant van gevijld zodat hij langs de plunger spring naar beneden valt
Ik heb een nieuwe hamer besteld, dus die pak ik als volgende aan en dan wil ik meer leren over searveer-aanpassingen.
Hier zijn een paar foto's - op de voorgrond staat de Stan Chen duimveiligheid nadat ik de verlaging heb gevijld met de standaard DW TS op de achtergrond. Vervolgens heb ik hem met een fijnere vijl gevijld voor de laatste paar slagen zodat hij glad was en zonder gereedschapssporen en heb ik hem afgewerkt met 800 grit schuurpapier op een stalen blok.
Fabriek Dan Wesson duimveiligheid
Nieuw gemonteerde Stan Chen
Eindproduct, plus alle benodigde gereedschappen plus geduld. De volgende stap is om de slede af te geven voor een vizierwissel en een DLC-behandeling.