1911 Firearm Addicts banner

Mijn 1e duimveiligheid gemonteerd

5.7K views 39 replies 14 participants last post by  DAHoyle  
#1 ·
Nou, na het bekijken van tientallen YouTube-video's en het bestellen van een Stan Chen duimveiligheid, besloot ik eindelijk dat het tijd was om bubba-smith te worden.

Wat was het ergste dat kon gebeuren :unsure:

Voor vandaag had ik nog nooit een duimveiligheid (TS) verwijderd, maar de fabriek Dan Wesson TS sprong er meteen uit. Het was gemakkelijk om het gebied te identificeren dat was bewerkt/aangepast door de wapensmid en ik ging dat reproduceren op de nieuwe TS. De tips die ik op YT bekeek, waren om de helling van de materiaalverlaging te reproduceren en ervoor te zorgen dat deze over de verlaging waterpas stond.

Het was een vrij eenvoudig proces (daarom plaats ik dit - omdat misschien andere verslaafden denken dat het hun pet te boven gaat, dat is het niet) toen ik het redelijk dichtbij had, begon ik de TS proefondervindelijk te passen en letterlijk één of twee vijlslagen te maken tussen de testpassingen. Na ongeveer 15 minuten was ik best tevreden.

De ene uitdaging voor mij met deze Stan Chen TS was de pin aan de achterkant van de veiligheid. Hij was groot genoeg dat hij niet door de beverstaart paste (hij paste prima door de pinholes in het frame), dus ik had een verscheidenheid aan schuurpapierkorrels en begon materiaal weg te halen totdat hij paste. Hij is tenslotte rond, het zou vrij moeilijk zijn om het te verpesten. In mijn gedachten wilde ik een goede pasvorm behouden en was ik super voorzichtig om niet te ver te gaan. Toen ik het had zoals ik dacht dat het goed was, monteerde ik het pistool weer en was ik best tevreden met de mooie positieve "klik" van de TS, maar was ik geschokt toen de hamer viel zonder dat de beverstaart was ingeschakeld :oops: ah, dat is een probleem.

Bij nadere inspectie realiseerde ik me dat de TS-pin die door de beverstaart liep nog steeds te groot/strak was en bleef hangen/en de BT de hele tijd ingedrukt hield. Er was matige druk nodig om de TS op zijn plaats te duwen, maar dat was te veel. Het hield de beverstaart vast en overbelastte de searveer.

Dus, terug naar het wegnemen van nog een paar .0001's van de pin op de duimveiligheid tot "bijna" het punt waarop de TS er gewoon zonder enige kracht in viel. Ik monteerde het pistool weer en het was BOTER (y) De gripveiligheid bewoog in en uit zoals voorheen en er was geen hamerbeweging toen ik de trekker overhaalde zonder dat de beverstaart was ingeschakeld.

Ik had ook een WC BP semi-extended slide-release en gooide die er ook in. Ik heb er zelfs een relief cut in de achterkant van gevijld zodat hij langs de plunger spring naar beneden valt :) geen idiotenstreken voor deze idioot.

Ik heb een nieuwe hamer besteld, dus die pak ik als volgende aan en dan wil ik meer leren over searveer-aanpassingen.

Hier zijn een paar foto's - op de voorgrond staat de Stan Chen duimveiligheid nadat ik de verlaging heb gevijld met de standaard DW TS op de achtergrond. Vervolgens heb ik hem met een fijnere vijl gevijld voor de laatste paar slagen zodat hij glad was en zonder gereedschapssporen en heb ik hem afgewerkt met 800 grit schuurpapier op een stalen blok.

715696

Fabriek Dan Wesson duimveiligheid

715697

Nieuw gemonteerde Stan Chen

715700

715701

715703

715705

715707

715709

Eindproduct, plus alle benodigde gereedschappen plus geduld. De volgende stap is om de slede af te geven voor een vizierwissel en een DLC-behandeling.

715711

#5 ·
#3 ·
Ik weet niet zeker of ik daar klaar voor ben. Het heeft me jaren gekost om genoeg lef te hebben voor dit :) Ik ga proberen de hamer (andere stijl) en de trekker te vervangen als ze aankomen. Het leek me dwaas om een wapensmid te zoeken voor een veiligheid in een andere stijl/profiel of een trekker in een andere stijl/kleur, dus ik moest het leren (y)(y)

#17 · (Edited)
Ik weet niet zeker of ik daar klaar voor ben. Het heeft me jaren gekost om genoeg lef te hebben voor dit :) Ik ga proberen de hamer (andere stijl) en de trekker te vervangen als ze aankomen. Het leek me onzinnig om een wapensmid te zoeken voor een veiligheid in een andere stijl/profiel of een trekker in een andere stijl/kleur, dus ik moest het leren (y)(y)
Ik zeg niet dat je de vaardigheden niet hebt, maar hamer en trekker zijn veel ingewikkelder. Bestudeer, begrijp en ga langzaam te werk. Begrijp de pretravel en overtravel van de trekker volledig. Ik heb talloze berichten gelezen over het verwijderen van alle pretravel, en als je studeert en de juiste functietests leert, zul je zien waarom dat onverstandig is. Controleer de hamerhaken en de sear-interface. Ik probeer je niet bang te maken, we hebben allemaal wel eens geleerd. Ook over triggers, niet alle bogen zijn gelijk gemaakt!

#7 ·
Gefeliciteerd met de veiligheid, azguy!

Ik ben ongeveer twaalf jaar geleden begonnen met het werken aan mijn 1911's. Het begon allemaal nadat ik een Colt Gold Cup had afgeleverd bij een wapensmeder in een naburige stad, omdat hij ten zeerste werd aanbevolen door tal van mensen die ik respecteerde. Betaalde iets meer dan 200 voor zijn "betrouwbaarheidspakket". Het pistool kwam onbetrouwbaarder terug dan voorheen. Teruggebracht om het te laten repareren, nog steeds niet goed.

Daarna heb ik geld uitgegeven aan gereedschap, boeken en geprobeerd alles te leren wat ik kon. Heb nog steeds enorm veel te leren, maar behalve dat een pistool teruggaat naar de fabrikant voor garantie, heeft sindsdien niemand mijn pistolen aangeraakt.

Ik heb die Gold Cup wel betrouwbaar aan het lopen gekregen en hij kreeg uiteindelijk een geweldige trekker!

#9 ·
Goed gedaan. Mijn tip: koop een 10-8 of een ander wapenmakersblok, het voert zoveel taken uit, maar in dit geval heeft een duimveiligheid een speciale manier om in het blok te passen en het biedt een no-brainer manier om een perfecte hoek te bereiken voor het aanpassen van de duimveiligheid.
+1 OP DE 10-8

#11 ·
Hoi,

Nou, om te beginnen, alles wat helpt, is goed.

Ik kocht de Marvel Checkering Jig, toen ik voor het eerst handcheckering op een 1911 front strap wilde doen.

Een keer gebruikt en verkocht, en een paar geleiders gemaakt van hoekijzer.

Ik leerde dat de vijl zichzelf zo'n beetje geleidt, tot op zekere hoogte, en ik kon de hand vast te houden verminderen.

Ik heb een paar duimveiligheden gedaan, maar merkte dat ik iets wilde om er zeker van te zijn dat mijn hoek correct was voor de veiligheidsnok om tegen de sear te rusten zoals ontworpen. (Weer een beetje genialiteit van JMB!)

Ik zag een fitting jig, op een Colt, 1911 Factory Tour, op U-Tube en reverse engineered mijn eigen met een freesmachine om het mee te doen.

De nok op de veiligheid is slechts een stop, of een blok, hij draait niet, roteert niet of draait niet, hoeft alleen maar de sear te blokkeren zoals ontworpen, maar daarvoor is een bepaalde hoek optimaal.

#15 ·
Het is slechts een van de eenvoudige en effectieve kenmerken van het 10-8 wapensmidblok. Het enige dat ik meer gebruik, is een hockeypuck, die misschien wel een van de beste "tools" is die ik bezit voor 1911-werk. Maar dat ben ik.
Te grappig, ik gebruik ook meerdere hockeypucks en heb ze ook. "Pondhockey" is hier erg populair.

#13 ·
Ik ben het niet eens met de opmerking over de 'optimale hoek'. Bekijk je foto nog eens. Zolang er contact is tussen de twee oppervlakken die beweging verhinderen, is de klus geklaard.

Lang geleden heb ik een fitting verknald en de veiligheid geboord en een klein stukje rond staal gesoldeerd. Het werkte zo goed dat ik sindsdien een beetje een radius op het contactoppervlak heb gezet. Lijkt het in- en uitschakelen wat soepeler te maken, waardoor ik een mooie 'klik' krijg bij het bewegen van de veiligheid, maar toch de sear vastzet zodat deze niet kan bewegen als de veiligheid is ingeschakeld.

Veel manieren om dingen te doen op een 1911. :)

#14 ·
Ja, ik ken mensen die ook geen mal gebruiken voor sear-werk, hoewel ik er veel heb gedaan, zal ik nog steeds elk mechanisch voordeel gebruiken dat ik kan. We hebben deze conversatie al eerder gehad, en ik eindigde die met "duidelijk is mijn vaardigheid niet zo groot als de jouwe". Blijkbaar nog steeds waar

misschien geen kritieke hoek, maar het zou moeilijk zijn om te betogen dat "volledig contact" niet de voorkeur zou hebben

#16 ·
Ja, ik ken mensen die ook geen mal gebruiken voor sear-werk, terwijl ik er al veel heb gedaan, ik zal nog steeds elk mechanisch voordeel gebruiken dat ik kan. We hebben dit gesprek al eerder gehad, en ik eindigde dat met "het is duidelijk dat mijn vaardigheden niet zo groot zijn als die van jou". Blijkbaar nog steeds waar
Er is niets mis mee om te gebruiken wat een persoon in staat stelt de klus te klaren. Toen ik mijn opmerking typte, herinnerde ik me een gesprek met iemand over het aanpassen van veiligheidssystemen, maar ik kon me niet herinneren wie het was.

Ik was de veiligheidsarmatuur vergeten, maar gezien mijn geheugenstoestand de laatste tijd, is dit niet verrassend. ;)

Volledige openbaarmaking: De eerste paar veiligheidssystemen die ik bij Bob's aanpaste, hield ik de veiligheid tegen de trede tussen de hoofdbehuizing en de vaste bek op de grote bankschroef die op een standaard stond/aan de vloer was vastgeschroefd om de veiligheid te helpen stabiliseren terwijl ik eraan vijlde. Later kwam ik gewoon op het punt dat ik het niet meer nodig had.

• Like
Reactions: switchback
#18 ·
Switchback heeft gelijk. De hoeken en de hoeveelheid oppervlaktecontact tussen de hamerhaken en de sear-neus zijn 'iets kritischer' dan wat je op je veiligheidspasvorm had. En de opmerking over het bestuderen en leren van de functietests is een goed advies. Zelfs na al die jaren is de eerste kogel die ik afvuur na het uitvoeren van trekkerwerkzaamheden er een in de kamer, geen magazijn, en kijk ik of de hamer volgt. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst hamer-follow heb ervaren, maar ik neem geen risico's. :)

• Like
Reactions: switchback
#19 ·
Hoi,

Wel, dit doet me denken aan het slijpen van boren.

Oude machinisten kunnen een boor vrij aardig uit de vrije hand slijpen.

Ik gebruik graag een machinisten-protractor of een boorslijpmeter bij het handslijpen.

Toen ik aan boord van een schip werkte, kreeg ik de taak om een aantal U-boutbeugels op het dek te installeren.

Ik moest de beugels maken en vervolgens de gaten in het dek lokaliseren en boren met een magneetvoetboormachine.

Natuurlijk waren alle boren van de juiste maat zo bot als een botermes.

Als ik de boren niet had kunnen slijpen en de klus had kunnen klaren, zou ik er op zijn zachtst gezegd belachelijk hebben uitgezien.

Met de scherpe boren was het een fluitje van een cent, maar...:cool:

#26 · (Edited)
azguy, je zult het leuk vinden om de 10-8 blok te gebruiken. Naar mijn mening een beetje prijzig, maar erg fijn om te hebben. Hij ligt altijd op mijn pistoolbank en wordt minstens wekelijks gebruikt. Vergeet niet om wat Dykem te kopen. Ik heb alle interne onderdelen van een SW1911TA vervangen door Wilson-onderdelen en gebruik het frame voor mijn .22 Nelson-conversies. De trekker staat op 2,75 pond. De Wilson-onderdelen zijn geweldig, met een beetje werk zijn ze fantastisch.

Een paar jaar geleden gaf ik mijn oude ronde blauwe werkbankblok aan mijn dochter om te gebruiken op haar 1911's. Ik heb haar er nog steeds niet van overtuigd om een 10-8 te kopen, want ze zegt dat ze het nog steeds prefereert om haar spullen naar het huis van haar vader te brengen om eraan te werken.

#32 ·
Ik moet zeggen, en zonder de bedoeling om de huidige conversatie te verstoren, ik heb het leuk gevonden om dit draadje te lezen, heb iets geleerd en was zeer aangenaam verrast om nul negatieve/apocalyptische opmerkingen te vinden over een persoon die zijn eerste duimveiligheid aanbrengt. Ik heb mijn ervaringen vele jaren geleden op een ander forum gepost en je zou denken dat ik mijn pistool in een tikkende tijdbom had veranderd, volgens die gasten. Die pistool, en vele anderen, draaien nog steeds probleemloos, talloze rondes later.

#33 ·
Ik heb nooit technische tips te bieden, dat is zeker, maar naast online video's verwijs ik ook naar de boeken van Jerry Kuhnhausen. Ik deel altijd dat het bij Staples maar een paar dollar kost om de kaften te laten lamineren en het boek spiraal te laten binden, zodat het plat op de werkbank ligt terwijl je aan het werk bent.
Geweldige info...... bedankt voor het delen!

#39 ·
Ik vind deze VBOB echt, echt leuk, het is een van mijn beste aankopen in lange tijd. De vizieren waren gedateerd 2013 en moeten worden vervangen, maar hij schiet.

Dit doel was op 30 ft, drie 10-schots magazijnen snelle double taps.

147 HST's

#40 ·
Waarschijnlijk een beetje laat hiervoor, maar als ik een duimveiligheid aanbreng, verwijder ik eerst de gripveiligheid. Het geeft je een kijkje in de achterkant van het pistool waar je de verbinding tussen de duimveiligheid en de sear kunt zien. Je kunt het natuurlijk blind doen, maar het geeft net iets meer informatie, vooral in het begin van de montage.