Hoewel Mil-Comm TW-25B-vet naar alle waarschijnlijkheid nog steeds de gouden standaard is in vuurwapenvetten - het kost nu meer dan $ 21 voor een tube van 1,5 oz! Ik weet dat het een synthetisch vet is met geweldige specificaties dat zeer spaarzaam gebruikt moet worden, maar ik zoek naar een wapenvet dat heel dicht bij de kwaliteit van TW-25B komt (voor een betere prijs). In overweging worden genomen (in willekeurige volgorde):
1) Lucas Extreme Gun Grease
2) Slip 2000 EWG
3) Wilson Combat Grease
4) Lubriplate SFL-0
5) Tetra gun grease
6) Clenzoil gun grease
7) SOTAR Sirracha (You Tube-zelfgemaakte mix bestaande uit Mobil 1 synthetisch vet + Mobil 1 5W30 synthetische olie gemengd om vet te verdunnen)
De meeste wiellagervetten die alleen worden gebruikt, zijn NGL #2-geclassificeerde vetten (te zwaar, denk ik), terwijl een NGL #1- of NGL #0-vet beter (iets dunner) is voor glijbanen, buitenste lopen, nokken, sear, veren, enz.
*Dus, om terug te komen op het onderwerp - bent u tevreden om bij Mil-Comm TW-25B (een geweldig vet) te blijven of heeft u een van de bovenstaande opties gevonden die kosteneffectiever is en toch van uitstekende kwaliteit is die u zou gebruiken op de mooiste 1911's die u bezit?
1) Lucas Extreme Gun Grease
2) Slip 2000 EWG
3) Wilson Combat Grease
4) Lubriplate SFL-0
5) Tetra gun grease
6) Clenzoil gun grease
7) SOTAR Sirracha (You Tube-zelfgemaakte mix bestaande uit Mobil 1 synthetisch vet + Mobil 1 5W30 synthetische olie gemengd om vet te verdunnen)
De meeste wiellagervetten die alleen worden gebruikt, zijn NGL #2-geclassificeerde vetten (te zwaar, denk ik), terwijl een NGL #1- of NGL #0-vet beter (iets dunner) is voor glijbanen, buitenste lopen, nokken, sear, veren, enz.
*Dus, om terug te komen op het onderwerp - bent u tevreden om bij Mil-Comm TW-25B (een geweldig vet) te blijven of heeft u een van de bovenstaande opties gevonden die kosteneffectiever is en toch van uitstekende kwaliteit is die u zou gebruiken op de mooiste 1911's die u bezit?