1911 Firearm Addicts banner

Is Mil-Comm TW-25B nog steeds de gouden standaard voor 1911 vet?

2.6K views 40 replies 29 participants last post by  Dave Jessee  
#1 ·
Hoewel Mil-Comm TW-25B-vet naar alle waarschijnlijkheid nog steeds de gouden standaard is in vuurwapenvetten - het kost nu meer dan $ 21 voor een tube van 1,5 oz! Ik weet dat het een synthetisch vet is met geweldige specificaties dat zeer spaarzaam gebruikt moet worden, maar ik zoek naar een wapenvet dat heel dicht bij de kwaliteit van TW-25B komt (voor een betere prijs). In overweging worden genomen (in willekeurige volgorde):

1) Lucas Extreme Gun Grease
2) Slip 2000 EWG
3) Wilson Combat Grease
4) Lubriplate SFL-0
5) Tetra gun grease
6) Clenzoil gun grease

7) SOTAR Sirracha (You Tube-zelfgemaakte mix bestaande uit Mobil 1 synthetisch vet + Mobil 1 5W30 synthetische olie gemengd om vet te verdunnen)

De meeste wiellagervetten die alleen worden gebruikt, zijn NGL #2-geclassificeerde vetten (te zwaar, denk ik), terwijl een NGL #1- of NGL #0-vet beter (iets dunner) is voor glijbanen, buitenste lopen, nokken, sear, veren, enz.

*Dus, om terug te komen op het onderwerp - bent u tevreden om bij Mil-Comm TW-25B (een geweldig vet) te blijven of heeft u een van de bovenstaande opties gevonden die kosteneffectiever is en toch van uitstekende kwaliteit is die u zou gebruiken op de mooiste 1911's die u bezit?

#3 ·
Vroeger gebruikte ik TW-25B. Ik ben er mee gestopt omdat ik het steeds opgedroogd aantrof in mijn wapens die al een paar maanden niet meer gebruikt waren. Ik heb Wilson's vet geprobeerd. Het is meer een superdikke vloeistof dan een vet zoals de TW-25B. Denk aan Wilson's Universal gemengd met siroop. Ik heb niet de moeite genomen om andere vetten te proberen en gebruik nu Wilson's Universal of lite Ultima-Lube.

#16 ·
Ik gebruik Trident van Rob, werkt geweldig en blijft zitten waar het is aangebracht.

Hetzelfde, ik zal geen vet gebruiken op een vuurwapen dat dateert uit de jaren 70, toen mensen M1's en M14's vetten. Altijd opgemerkt hoeveel rotzooi het vet verzamelde in de woestijn. Op een 1911 geloof ik in Trident sinds Rob me het liet proberen en het is Nitride-veilig!

#7 ·
Ik ben gestopt met het gebruik van TW-25B nadat ik mijn pistool (een Sig 9mm) een keer 's nachts in de console van mijn auto had laten liggen bij temperaturen onder nul, het de volgende ochtend meenam en ontdekte dat het vet volledig was gestold. Nadat ik Trident had ontdekt, gebruik ik Gun Butter voor gelegenheden waarbij ik iets dikkers nodig heb. Bovendien wordt vet, hoe meer je erover nadenkt, gewoon een laapmiddel als je eenmaal in de honderden afgevuurde patronen komt. Laat maar zitten.

#11 ·
Ik ben gestopt met het gebruik van TW-25B nadat ik mijn pistool (een Sig 9mm) een keer 's nachts in mijn autoconsole had laten liggen bij temperaturen onder nul. De volgende ochtend nam ik het mee en ontdekte dat het vet volledig was gestold. Nadat ik Trident had ontdekt, gebruik ik Gun Butter voor gelegenheden waarbij ik iets dikkers nodig heb. Bovendien wordt vet, hoe meer je erover nadenkt, een schuurmiddel als je eenmaal in de honderden afgevuurde kogels komt. Laat maar zitten.
Echt waar? Ik denk dat ik de mijne beter kan controleren. Ik ben verre van temperaturen onder nul, maar ik heb er een paar in de kluis die al ongeveer 3 jaar onaangeroerd zijn. Ik gebruik TW-25B en MC2500 op al mijn vuurwapens, met uitzondering van NHC, dat een waarschuwing had over de afwerking en alleen de meegeleverde Gibbs en Gun Butter gebruikte, maar al het andere krijgt Mil-Comm. Mis ik iets? Waarom keren de meeste schutters zich af van Mil-Comm?

#17 ·
Ik denk dat ik slip 2000 heb. Maar ik vond een flesje Lucas-spul met een applicator van het naaldtype die echt goed werkt, dus ik zal de Lucas opmaken en dan wat slip overbrengen in het handige kleine flesje.

#19 ·
Vet is ontworpen om te worden gebruikt tussen twee dragende oppervlakken. 1911 glijoppervlakken hebben eigenlijk helemaal geen belasting. Ze glijden zo ongeveer onder hun eigen gewicht, wat niet veel is. Dat gezegd hebbende, verdik ik synthetische ATF heel lichtjes met synthetisch vet. Heel, heel lichtjes.

#20 ·
Ik gebruik een mengsel van Slip 2000 EWL met wat wolfraamdisulfide erdoorheen gemengd. De olie draagt het wolfraam dat in de metalen oppervlakken wordt gebrand. Vermindert de wrijving als een gek!!!! Bracht de trekker op een van mijn geweren van meer dan 5 lbs naar iets meer dan 2 lbs. Die 5 lbs meting was uitsluitend met de EWL. Voor vuurwapens die aanbevelen geen oliën te gebruiken (trekkergroep op een AUG bijvoorbeeld), en ze droog te laten draaien, meng ik wolfraamdisulfide met ontsmettingsalcohol (als drager). Breng de slurry aan en bedien de actie. De alcohol verdampt snel en laat het wolfraam achter tussen de bewegende oppervlakken.

#23 ·
Ik gebruik een mengsel van Slip 2000 EWL met wat wolfraamdisulfide erdoorheen gemengd. De olie draagt het wolfraam, dat in de metalen oppervlakken wordt gebrand. Vermindert de wrijving als een gek!!!! Bracht de trekker op een van mijn geweren omlaag van meer dan 5 lbs naar iets meer dan 2 lbs. Die 5 lbs meting was alleen met de EWL.
Dat is een soort smeermiddel als het op zichzelf het trekkergewicht van 5 lbs naar 2 lbs kan verlagen. :unsure:

#21 ·
Ik herinner me dat ik een tijdje geleden iets van Ken Hackathon las. Op de vraag welk smeermiddel hij gebruikte, zei hij dat hij alle olie gebruikt die gratis wordt weggegeven op verschillende shows en wedstrijden, maar dat hij Lubriplate mil-spec vet gebruikte voor alle plaatsen waar vet nodig is.

#22 ·
Ik herinner me dat ik een tijdje geleden iets van Ken Hackathon heb gelezen. Op de vraag welk smeermiddel hij gebruikte, zei hij dat hij alle olie gebruikt die gratis wordt weggegeven op verschillende shows en wedstrijden, maar dat hij Lubriplate mil-spec vet gebruikte voor alle plaatsen waar vet nodig is.

#25 ·
Wilson Combat Ultima Lube vet werkt erg goed. Dat geldt ook voor Slide Glide, Gun Butter, Trigger Butter en Brownells Action Lube Plus.

Ik gebruik de Brownells op de punt van de ontkoppelaar en de lagerpunten op de greep en duimveiligheid. Trigger Butter is geweldig op de trekkerbogen... Ik gebruik Wilson Combat Ultima Lube, Gun Butter en Slide Glide door elkaar op de sledegeleiders... heb nog niet besloten welke het beste is, maar neig tot nu toe naar Trigger Butter.

Misschien is wat ik doe overbodig... één smeermiddel zou het waarschijnlijk allemaal kunnen doen... maar het is mijn dwangstoornis aan het werk... ik ben hetzelfde met hoe ik mijn auto onderhoud.

#26 · (Edited)
Ik zou dit slechts willen stellen: Oom gebruikt TW-25B op militaire wapens die zeer hoge cyclische vuursnelheden hebben en mogelijk een paar duizend schoten in een sessie afvuren - M134 Minigun, M3P .50 luchtafweergeschut, enz. Dus dit 'oh, het verandert in een lapping compound na een paar honderd schoten' lijkt me onzin. Het lijkt erop dat de eerder genoemde wapens na 3-4 schietsessies volledig versleten zouden zijn, als dat het geval zou zijn.

#27 ·
Het geweer had een trekkracht in de 8lb+ range. Toevoeging van een Ratworx sear en ARID trekker en veiligheid bracht de trekkracht omlaag tot iets meer dan 5lbs. Het gebruik van de smeerolie (Wolframdisulfide WS2 gemengd in alcohol om een slurry te maken), aangebracht op alle bewegende delen van de trekkergroep en de verbindingen, bracht de trekkracht omlaag tot een minimum van ongeveer 2,75lbs, tot ongeveer 3,5lbs, afhankelijk van waar de rubberen bus van de digitale trekkergauge op de vlakke trekker werd geplaatst. Ik verkoop niets... Ik heb niets te winnen bij het geven van valse getallen. Voor andere vuurwapens die niet bijna volledig van polymeer zijn, meng ik het Wolframdisulfide WS2 in wat Slip 2000 EWL. Er is een formule die ik heb gevolgd om me de juiste verhouding van olie tot WS2 te geven. Het wordt aanbevolen om een 14wt% mix te gebruiken. Ik heb het gemengd tot net onder 12%wt, wat een beetje licht is, maar ik moest de mix in mijn naaldolieer laten passen. Ik heb een roestvrijstalen moer in de fles geplaatst om te gebruiken als schudder om alles voor gebruik te mengen, omdat de WS2 uit de suspensie valt terwijl het in de fles staat. 2g WS2 in 15g Slip 2000 EWL. 2 / (2+15) x 100 = 11,76wt%

#31 ·
Algemene vragen over smering zijn belachelijk. Er is een groot verschil tussen een pistool dat je elke dag draagt en een pistool dat je voor een langere periode in een kluis gaat leggen. Ik gebruik over het algemeen geen vet voor iets en als ik dat wel zou doen, zou ik het verdunnen met olie. Maak ze schoon, smeer ze en schiet ermee. Een pistool dat niet wordt afgevuurd, is een heel ander verhaal. Maak ze schoon, veeg ze af met een preventiemiddel, gebruik een dampzak of een andere vorm van corrosiebescherming, controleer de luchtvochtigheid en roteer ze in de kluis. De beste praktijk is om ze zo vaak als je kunt af te vuren.

#33 ·
Waarom behoren ze tot de slechtste? Welke info heb je hierover?
Ik gebruik Slip 2000 EWL al ongeveer 20 jaar...
Het heeft ongeveer dezelfde smeerbaarheid als water en bijna geen corrosiebescherming. Het is letterlijk een van de slechtste smeermiddelen die je kunt kopen, en het is eigenlijk net goed genoeg.

Het vet en EWL 30 is gewoon hun olie met een verdikkingsmiddel erin dat scheidt. Het is een vreselijk product.

#34 ·
Het heeft ongeveer dezelfde smeerbaarheid als water en vrijwel geen corrosiebescherming. Het is letterlijk een van de slechtste smeermiddelen die je kunt kopen, en het is eigenlijk net goed genoeg.
Dat is voor mij niet het geval geweest. Ik ben Wilson Ultima Lube II Lite gaan gebruiken op mijn 1911's en 2011's, maar alleen omdat ik een paar flessen ervan heb van het kopen van Wilson-handpistolen.

#35 ·
Ik heb het Mil-Comm TW-25B-vet nog nooit geprobeerd, nadat ik berichten op wapenforums had gelezen van mensen die zeiden dat het product in de tube was gescheiden. Ik besloot dat ik zoiets nooit in mijn vuurwapens zou stoppen, als het al kan falen voordat het uit de tube komt.
Ik ben het ermee eens dat het Slip 2000-product zwaar op de marketinghype zit. Ik ontdekte dat Wilson-wapenolie de wrijving meetbaar beter vermindert. De dikste smeerolie die ik op een vuurwapen zou gebruiken, zou het Wilson-vet zijn, dat voor mij meer op een dikke olie lijkt... het is een mengsel van 35% Lucas-wapenolie en 65% Lucas-montagesmeermiddel (volgens de Wilson-website).

#37 ·
Jaren geleden gebruikte ik TW-25B, omdat het bij al mijn Sig's werd geleverd. Ik had er ook problemen mee, waaronder het in de loop der tijd scheiden en het harder worden. Toen ben ik daarmee gestopt en ben ik jarenlang overgestapt op Slide Glide. Gebruikte (doe dat eigenlijk nog steeds) dat op al mijn pistolen met metalen frame, inclusief P-serie Sig's, 92-serie en mijn 1911's. Gebruikte altijd wapenolie op Glock's, SP2022's, P365's en HK's. Ik heb onlangs een fles Wilson Combat-vet gekocht, wat een heel dun vet is... meer een dikke olie eigenlijk. Ik heb dat getest op mijn nieuwe TRP en het lijkt prima te werken. Een beetje dun in vergelijking met wat ik gewend ben, maar het zou goed moeten zijn.

Ik ben bijna door mijn pot Slide Glide heen, dus ik stap misschien over een paar maanden fulltime over op het WC-vet.

#38 · (Edited)
Ik heb een tube Lubriplate sfl-0, waarvan ik denk dat het een vrij dun vet is (NGL#0). Het is nog steeds vast en giet niet als een vloeistof. Werkt prima op mijn Ruger 1911's. Wist niet dat vet passé was. Ik dacht dat het beter zou moeten zijn omdat het niet wegloopt zoals olie. Kreeg onlangs een Dan Wesson Razorback en smeerde hem voor de eerste schietbeurt. Ze raden vet af, maar ze raden ook lichte oliën af. Had alleen lichte olie en het vet bij de hand, dus ik smeerde de sledegeleiders en de loop met de Lubriplate. De slede ongeveer 10 keer bewogen, dus ik dacht dat ik klaar was om te gaan. Op de schietbaan blokkeerde de slede na 6 schoten. Moest een zacht slagwerktuig (de palm van mijn hand) gebruiken om hem los te maken. 2 schoten later blokkeerde hij net buiten de batterij en ik kon hem niet bewegen, dus ik stopte ermee. Kon hem thuis losmaken met hetzelfde zachte slagwerktuig, maar het kostte wat moeite. Veegde de geleiders af en bracht een lichte olie aan. De aanbevolen olie FP10 kwam toen aan, dus ik bracht die aan voor de tweede keer. Bij de tweede keer kon ik zonder problemen een doos van 50 schoten afwerken. Nou, een paar FTF, maar het is inlooptijd. De les voor mij is om te gebruiken wat de fabrikant aanbeveelt. Meer in het algemeen, als de passing van de slede op het frame strak is, kan vet je wat problemen bezorgen. Ik ben nog steeds van plan de Lubriplate te gebruiken op de andere wapens die geen problemen hebben.