1911 Firearm Addicts banner

Nieuw (Beretta) Manurhin MR-73

1K views 13 replies 10 participants last post by  Joni Lynn  
#1 ·
Heeft iemand de nieuwe Manurhin MR-73 bezeten of ervaring mee? Het is erg interessant en ik overweeg er serieus een aan te schaffen.
Gedachten?

#2 ·
Mijn pistool blokkeerde na twee cilinders. De vergrendelingsnok kwam los van het pistool. Ik herinner me een slechte persing. Natuurlijk moest hij terug naar het moederschip. Tot zover de betrouwbaarheid van wereldklasse. Dat verzuurde me op hen en de meeste dure pistolen. Ik kan de foto's niet vinden. Het was echter een prachtige revolver.

#3 ·
Ik heb er 2 gehad, beide werden slordig met de timing na 1k. Ik was niet onder de indruk van de reputatie van hoe sterk ze zijn. Hoewel ze erg nauwkeurig waren, waren ze een beetje los.
Ik heb onlangs een oude fabriek in handen gekregen, de bouwkwaliteit is van die reputatie. Ik weet zeker dat er meer dan 8k 357 doorheen zijn gegaan en dat de vergrendeling ongelooflijk strak is.

#5 ·
Ik had ook problemen met een Beretta Manurhin... toen ik hem ontving, zat er een zeer duidelijke beschadiging op de verder prachtige geblauwde afwerking. Onacceptabel voor het bedrag dat ik ervoor betaalde. Ze hebben het wel goedgemaakt door aan te bieden hem te vervangen, maar het liet een wrange smaak achter. De Beretta MR73's komen bij lange na niet in de buurt van de legendarische reputatie die ze ooit hadden, jammer.

#13 ·
Dank u. Ik ben het eens met uw beoordeling van die twee. De Korth is gebouwd op een groot frame dat ook geschikt is voor kaliber 44 zoals een S&W N-frame, terwijl de Manurhin ongeveer de grootte heeft van een S&W K/L-frame. Ik heb gemerkt dat de wapens met een K/L-frame beter te hanteren zijn dan die met een N-frame.
Het .44 Mag-frame is groter dan het 6-schots .357 Mongoose-frame. Het 8-schots .357-frame is mogelijk hetzelfde als het .44-frame. De 6-schots Mongoose komt in de buurt van het Smith L-frame.

#14 ·
Ik heb net mijn Korths tevoorschijn gehaald en ja, de Mongoose is iets kleiner dan de 44 maar nog steeds groter dan mijn S&W L-frame pistolen. Mooie pistolen, maar ik verkies de Franse revolver omwille van zijn grootte en de prachtige manier waarop hij werkt.