1911 Firearm Addicts banner
21 - 40 of 105 Posts
Discussion starter · #21 · (Edited)
In voor je post schietgedachten.
OK, ik ben erin geslaagd om de Kimber vandaag mee te nemen naar de schietbaan. Om bij het spannende deel te komen, heb ik er 220 patronen mee verschoten. De eerste 50 waren Winchester 124 gr NATO patronen. Ik gebruik die graag voor de eerste schoten met een nieuw pistool omdat het een iets stevigere patroon is en het helpt om het pistool in te schieten en de boel los te maken. Daarna stapte ik over op 115 Blazer Brass. Ik heb die patroon gebruikt in bijna elke 9mm die ik heb geschoten en het is altijd geweldig geweest. Dus na 220 patronen ben ik blij te kunnen melden dat de kleine Kimber perfect schoot zonder zelfs maar een hint van een hik.
De terugslag met de NATO patroon was een beetje pittig, maar de 115 was soepeler. De actie verliep snel en ik heb nooit het gevoel gehad dat de slede sleepte of traag was en hij voerde perfect. De trekker is niet wat ik geweldig zou noemen, maar hij is zeker heel goed te gebruiken. Met mijn Lyman digitale meter meet hij gemiddeld 3lb 15oz na 5 trekken. Hij heeft een duidelijke muur en als ik er echt naar zoek, een klein beetje kruip. Hij breekt scherp en heeft een korte, maar voelbare en hoorbare reset. Het is niet Dan Wesson soepel, maar zeer respectabel gezien het grote prijsverschil.
Ik dacht dat de grip misschien een beetje glad zou zijn, maar na het schieten heb ik geen klachten. Hij past goed in mijn hand en is erg comfortabel. Tussen de beverstaart en de bult aan de onderkant van de voorkant van de grip vergrendelt je hand en blijft hij zitten.
Ik ben erg tevreden met de Kimber. Als ik echt kieskeurig wil zijn, kan ik altijd een paar dingen vinden om over te klagen. Als ik hem bijvoorbeeld demonteer en het gevoel van de slede test zonder de loop of de terugslagveer, kan ik een lichte weerstand voelen op de loskoppelaar. Dat merk ik niet als hij volledig is gemonteerd. Als ik de keuze had, zou ik er een dunner vizier aan de voorkant op zetten. Hoewel hij een glasvezelvizier heeft, is het vizier zelf ongeveer even breed als de meeste vizieren in gevechtsstijl en bedekt het een grote hoeveelheid van het doel, hoe verder het doel ook is. Voor mij beïnvloedt dat de nauwkeurigheid omdat het vizier bedekt is. Een dunner glasvezelvizier zou hierbij helpen. Verder is het voor mij een geweldig vuurwapen, vooral gezien het feit dat het me minder dan $1300 heeft gekost, geleverd aan mijn FFL. Ik zeg niet dat het perfect is en ik zeg ook niet dat er niets beters is, maar ik denk dat ze enkele honderden meer zullen kosten, rond de $2K. Voor mij is de KDS9C een geweldige waarde en ik kijk ernaar uit om hem te vergelijken met een Dan Wesson DWX compact als ik er een krijg.
Voor degenen die twijfelen over de nieuwe Kimber, voeg ik een paar foto's van de interne onderdelen toe, zodat het u kan helpen bij uw beslissing. Succes.
Eerste 50 patronen
Image

Image

Ik heb het gevoel dat het pistool het beter had kunnen doen, als ik het beter had gedaan. Ik gebruik over het algemeen een bril voor afstanden, maar heb dit zonder gedaan.
Image

Image

Image
Image

Image

Image

Image

Image

Discussion starter · #22 ·
OK, het is me gelukt om de Kimber vandaag mee te nemen naar de schietbaan. Om bij het spannende deel te komen, ik heb er 220 patronen mee verschoten. De eerste 50 waren Winchester 124 gr NATO patronen. Ik gebruik die graag voor de eerste schoten met een nieuw pistool omdat het een iets stevigere patroon is en het helpt om het pistool in te schieten en de boel los te maken. Daarna stapte ik over op 115 Blazer Brass. Ik heb die patroon gebruikt in bijna elke 9mm die ik heb geschoten en het is altijd geweldig geweest. Dus na 220 patronen ben ik blij te kunnen melden dat de kleine Kimber perfect schoot zonder ook maar een hint van een hapering.
De terugslag met de NATO patroon was een beetje pittig, maar de 115 was soepeler. De actie verliep snel en ik had nooit het gevoel dat de slede sleepte of traag was en hij voerde perfect. De trekker is niet wat ik geweldig zou noemen, maar hij is zeker heel goed te gebruiken. Met mijn Lyman digitale meter meet hij gemiddeld 3 lb 15 oz na 5 trekken. Hij heeft een duidelijke wand en als ik er echt naar zoek, een klein beetje kruip. Hij breekt scherp en heeft een korte, maar voelbare en hoorbare reset. Het is niet Dan Wesson soepel, maar zeer respectabel gezien het grote prijsverschil.
Ik dacht dat de grip misschien een beetje glad zou zijn, maar na het schieten heb ik geen klachten. Hij past goed in mijn hand en is erg comfortabel. Tussen de beverstaart en de bobbel aan de onderkant van de voorkant van de grip vergrendelt je hand en blijft op zijn plaats.
Ik ben erg tevreden met de Kimber. Als ik echt kieskeurig wil zijn, kan ik altijd wel een paar dingen vinden om over te klagen. Als ik hem bijvoorbeeld demonteer en het gevoel van de slede test zonder de loop of de terugslagveer, kan ik een lichte weerstand voelen op de loskoppelaar. Dat merk ik niet als hij volledig gemonteerd is. Als ik de keuze had, zou ik er een dunner korrel op zetten. Hoewel hij een fiber optic vizier heeft, is het vizier zelf ongeveer zo breed als de meeste combat vizieren en bedekt het een grote hoeveelheid van het doel, hoe verder het doel weg is. Voor mij beïnvloedt dat de nauwkeurigheid omdat de roos bedekt is. Een dunner fiber optic vizier zou hierbij helpen. Verder is het voor mij een geweldig vuurwapen, vooral gezien het feit dat het me minder dan $1300 heeft gekost, geleverd aan mijn FFL. Ik zeg niet dat het perfect is en ik zeg ook niet dat er niet iets beters is, maar ik denk dat ze enkele honderden meer zullen kosten, rond de $2K. Voor mij is de KDS9C een geweldige waarde en ik kijk ernaar uit om hem te vergelijken met een Dan Wesson DWX compact als ik er een krijg.
Voor degenen die twijfelen over de nieuwe Kimber, ik voeg een paar foto's van de interne onderdelen toe zodat het u kan helpen bij uw beslissing. Succes. View attachment 1341276
View attachment 1341277
Ik heb het gevoel dat het pistool het beter had kunnen doen, als ik het beter had gedaan. Ik gebruik over het algemeen een bril voor afstanden, maar heb dit zonder gedaan.
View attachment 1341278
View attachment 1341279
View attachment 1341282 View attachment 1341283
View attachment 1341285
View attachment 1341287
View attachment 1341288

View attachment 1341289
Meer foto's.
Image

Image

Image

Image

Discussion starter · #23 ·
Die richtmiddelen achteraan zijn een beetje anders omdat ze in hoogte verstelbaar zijn. Er zit een borgschroefje bovenop dat je losdraait en vervolgens kun je door aan de zijkantschroef te draaien het vizierblad op en neer bewegen.
De windvangafstelling gebeurt op de ouderwetse manier door de richtmiddelen te verschuiven.

Ik geef persoonlijk de voorkeur aan het uiterlijk en het gevoel van de BUL SAS II. Hij lijkt meer op een pistool in politie-/militaire stijl, terwijl de Kimber meer weg heeft van wat een undercoveragent zou meenemen.

Hoe meer ik aan de Kimber gewend raak, hoe beter ik hem vind.

Mooi pistool. Geniet ervan. Ziet er goed uit, werkt goed - wat wil je nog meer?

Ik wil er een..... Verdomme... Mooie kachel.. En een Kimber.. :)
En later dit jaar zullen ze het aanbieden met een Ambi-veiligheid die deze Linkshandige nodig heeft. Deze niche, de double stack 1911-derivaten met goede capaciteit en single-action triggers, lijkt het beste van beide werelden te zijn. Productiekwaliteit aanbiedingen maken ze voor ons allemaal betaalbaarder.

• Love
Reactions: Lisa93
En later dit jaar zullen ze het aanbieden met een Ambi-veiligheid die deze Linkshandige nodig heeft. Deze niche, de double stack 1911-derivaten met goede capaciteit en single action-triggers, lijkt het beste van beide werelden te zijn. Productiekwaliteit aanbiedingen maken ze betaalbaarder voor ons allemaal.
Linkshandig?? Een liberaal tenslotte!!

Het gerucht gaat dat de magazijnen proprietair zijn.
MAAR
Ze zien er op de foto's erg bekend uit!
Heeft iemand al CZ- of andere magazijnen erin gestopt om te zien wat werkt,
Tenminste voor de linker/rechterhand magazijnontgrendeling.

Uiteraard, aangezien de magazijnvergrendeling verwisseld kan worden, zijn de Kimber-magazijnen aan beide zijden uitgesneden
om de overgang van rechts- naar linkshandige ontgrendeling mogelijk te maken.

• Like
Reactions: Harley B Rider
Discussion starter · #33 ·
MAAR
Ze zien er op de foto's heel bekend uit!
Heeft iemand al CZ- of andere magazijnen erin gestopt om te zien wat werkt?
Tenminste voor de links/rechts magazijnontgrendeling.

Omdat de magazijnvergrendeling verwisseld kan worden, zijn de Kimber-magazijnen aan beide kanten uitgesneden
Ik heb nog niet geprobeerd om CZ-magazijnen erin te stoppen, maar een Sig P226-magazijn past wel, maar vergrendelt niet. Ik ben er vrij zeker van dat alleen Kimber-magazijnen passen. Het lijkt erop dat fabrikanten vasthouden aan hun eigen proprietair magazijnontwerp, al was het maar om magazijnen voor hun wapens te kunnen verkopen.
Ik heb deze Kimber-magazijnen zien worden verkocht voor ongeveer $35, dus dat is niet zo slecht voor een ontwerp met dubbele stapel. Zeker een stuk beter dan de prijzen voor Staccato-magazijnen.
Kimber zegt dat er 18-schots magazijnen onderweg zijn. Een KDS9 van volledige grootte zou waarschijnlijk een 18-schots magazijn kunnen bevatten als Kimber er een zou aanbieden. Toeval of een hint dat er een versie van volledige grootte onderweg is?

MAAR
Ze zien er op de foto's erg bekend uit!
Heeft iemand al CZ- of andere magazijnen erin gestopt om te zien wat werkt?
Tenminste voor de links/rechts magazijnontgrendeling.

Omdat de magazijnvergrendeling kan worden omgewisseld, zijn de Kimber-magazijnen aan beide zijden gesneden
Ik heb CZ, SAR 9 en K12, Canik, Sig 320 geprobeerd. Sommige komen in de buurt, maar werken niet.

• Like
Reactions: jcc7x7
Nou, ik ben benieuwd hoe deze zich ontwikkelen. Mijn enige teleurstelling is dat ze geen optie met rail hebben aangeboden.
Rails op draagwapens lijken tegenwoordig helemaal in te zijn (volkomen onnodig op een verborgen draagwapen voor mensen die geen wetshandhavers zijn - maar dat is een discussie voor een andere keer), maar ik herinner me niet dat Kimber ooit een rail op iets anders dan hun full-size pistolen heeft geplaatst. Ik zeg niet dat het niet zal gebeuren, maar ik zou mijn adem niet inhouden.

Rails op draagwapens lijken tegenwoordig helemaal de rage te zijn (volkomen onnodig op een verborgen draagwapen voor niet-wetshandhavers - maar dat is een discussie voor een andere keer), maar ik herinner me niet dat Kimber een rail op iets anders dan hun full-size pistolen heeft geplaatst. Ik zeg niet dat het niet zal gebeuren, maar ik zou mijn adem niet inhouden.
Ik snap het rail-ding helemaal niet. Het voegt dikte toe en maakt het iets moeilijker om te verbergen, en het is lelijk. Zelfs buiten 1911's heeft Beretta het uiterlijk van de 80X volledig verpest met een rail (die niemand gaat gebruiken op een verborgen draagbare .380).

Dit is zoals de SA Prodigy, een correct geprijsd pistool!!
Ik ben een beetje gestopt met Kimber toen ze hun SS Metal probleem en de Schartz veiligheid hadden.
MAAR
Ik denk dat het tijd is om er een uit te proberen en er een te pakken om mee te spelen.

Waar raken de kogelpunten de helling? Laag, midden of hoog op de helling? Laten we zeggen met nato-kogels of willekeurige kogels. Ik vraag me dat af met betrekking tot de voedingsgeometrie. Als het niet te veel moeite zou zijn! Misschien een foto van de slede achteruit vergrendeld met een vol magazijn erin, zodat we kunnen zien waar de eerste kogel zich bevindt ten opzichte van de voedingshelling. Wat is ook de afstand tussen de onderkant van de trekkerbeugel en de onderkant van de greep waar het magazijn zit? Ik vraag me af of mijn 3 vleeshaakvingers daar zullen passen! Bedankt Neil

• Like
Reactions: Harley B Rider
21 - 40 of 105 Posts