1911 Firearm Addicts banner

Hudson H9 Review (lopend na talrijke reizen)

Tags
review
13K views 28 replies 12 participants last post by  Duckcop  
#1 · (Edited)
Om te beginnen een disclaimer. Ik ben een 1911-man. Ik heb dit vuurwapen NIET gekocht als een soort "moderne" 1911-vervanging of anderszins. Ik ben perfect tevreden met mijn S.A. Elite Operator, Colt Delta Elite en 2 Dan Wessons om in die hoedanigheid te dienen.

Simpel gezegd, ik was geĂŻnteresseerd in het bekijken van een nieuw ontwerp en het uitproberen! Is het de hype waard? Doet het wat de makers beweren? Is het wat JMB zou hebben ontworpen als hij in de 21e eeuw zou werken?

Nou, ik heb de pistool midden op de dag vandaag opgehaald. Ik wacht al een paar maanden lokaal (en had geen haast, vandaar dat ik niet op GB rondhing en meer dan de catalogusprijs betaalde om een exemplaar te krijgen). Ik heb het snel afgeveegd en gesmeerd en ben naar de schietbaan gegaan.

200 patronen later... een voorlopige evaluatie... (Blazer Brass 115gr)

1 FTF in het midden van het 2e magazijn dat ik heb afgevuurd (ongeveer patroon 20, plus of min). Geen andere problemen tijdens het afvuren van deze eerste 200.

Ik merkte een veelvoorkomend probleem op bij het wisselen van magazijnen... soms zou de eerste patroon niet worden toegevoerd bij gebruik van de slede-stop om de patroon te kammeren (in tegenstelling tot het doorladen). Geen andere problemen zodra de slede in de batterij zit, maar dit leek een beetje vreemd. Eén ding dat ik merkte, is dat de magazijnen van meet af aan STIJVE veren hebben. Ik kan niet anders dan me afvragen of dit slechts een tijdelijk probleem is. Anderen hebben opgemerkt dat het tikken op de magazijnen na het laden om de patronen te laten zakken, het probleem lijkt op te lossen. Anecdotisch kan ik zeggen dat dit werkte, maar ik heb het rare gevoel dat als ik de magazijnen laad en ze een paar dagen laat liggen, dit het probleem zal oplossen. Ik zal dit op de lange termijn in de gaten houden, voor het geval ik besluit het te dragen.

Ontwerp, gevoel en schieten:
Dit pistool is redelijk zwaar. Ik was echter niet echt weggeblazen door het gewicht... en misschien komt dat omdat ik dagelijks een DW Valkyrie 9mm draag... die hoewel niet ZO zwaar, op zichzelf al aanzienlijk is. 15 patronen in zo'n relatief dunne grip is niets om je hoofd over te schudden mensen... de grip voelt VEEL aan als een standaard breedte government 1911, zij het met een kortere loop. De extra massa aan de voorkant balanceert uit als de magazijnen volgeladen zijn, en het voelt geweldig in de hand. Ik zou zeggen dat presentatie en vizierverwerving niet "precies hetzelfde" zijn als 1911, maar ergens tussen een Glock en een 1911, ondanks de bijna 1911-greephoek. Ik denk dat dit een functie is van de hoogte van het achtervizier.

Eén ding dat ik hier wil opmerken vanuit een functioneel perspectief. Velen melden dat het laag schiet. Ik ben het 100% oneens (of Hudson is onlangs begonnen met het verzenden met een ander korrel). Ik ben het 100% eens dat het gevoel van terugslag zijwaarts aanzienlijk anders is dan bij de meeste pistolen die ik kan bedenken, en dat de terugslagverwachting iemand ertoe zou kunnen aanzetten om in het begin laag te schieten. Als men een geweldige schutter is en geen slechte gewoonten heeft, voelt de trekker VEEL anders aan dan zowat alles wat ik kan bedenken (behalve één, daarover zo meer), zodat ik zou kunnen zien dat de aanpassing hieraan sommige schoten laag drijft. Ik heb echter nooit dat probleem gehad.

Nauwkeurigheid: Ik had geen problemen om fatsoenlijke groepen te maken op 10-15 yards. Ik schiet niet met handsteunen op pistolen en ben niet gefocust op het ponsen van kleine gaatjes in ronde doelen in het bijzonder (hoewel ik dat zeker kan als ik daar zin in krijg). Ik vond geen reden om te geloven dat het pistool door het ontwerp onnauwkeurig was. Bovendien merkte ik tijdens het snelvuren dat de horizontale terugslagimpuls ervoor zorgde dat ik vervolgschoten extreem snel kon afvuren en zonder problemen een gebied ter grootte van een papieren bord op 15 yards kon raken. Keer op keer. Ik ben geen professional... maar ik had gewoon geen probleem in dat opzicht. Ik zou foto's van doelen plaatsen, maar ik was dit ding net aan het uitproberen en probeerde de mensen niet te verblinden met mijn schietvaardigheid (voornamelijk omdat er geen vaardigheid is), en als ik eenmaal 700-1000 patronen erdoorheen heb, zal ik me op mijn gemak voelen dat het is ingelopen en de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid op dat punt beoordelen (zoals ik doe met mijn 1911's).

Trekker: Ik weet niet hoe ik het echt met iets moet vergelijken. Het is geen 1911-trekker. Mijn beste vergelijking is die van de Colt Mustang/P938 micro varianten - of tenminste, het schiet zoals ze. De trekkerdruk is niet zo zwaar, maar de draaiende actie en de take-up doen me denken aan mijn P938 als ik het probeerde relateerbaar te maken... maar simpel gezegd, het is zijn eigen ding en het kost een beetje tijd om eraan te wennen. Wat ik echt leuk vond, is dat de travel en reset, tenminste in mijn exemplaar, vrij kort zijn... en als zodanig lijkt het veel meer op een 1911 dan enig ander pistool met slagpin dat ik heb geschoten. Mijn VP9SK heeft een fantastische trekker "voor een slagpin", en ik heb het gevoel dat dit een stap verder gaat (wat beter betekent) in termen van gevoel en breuk.

Terugslag: Er is hier veel over gesproken. Voor mij was het heel eenvoudig. Terugslag gaat terug, niet omhoog. Er bestaat vrijwel geen muzzle jump. Het beste waarmee ik het kan vergelijken, is het schieten met een geweer, aangezien de impuls grotendeels naar achteren is gericht... en het zorgt voor een vrijwel onmiddellijke reset voor een vervolgschot.

Laatste gedachten (en einde van mijn roman):
Is dit pistool voor iedereen? Nee, helemaal niet. Ik vind het toevallig erg leuk... maar ik heb het rare gevoel dat elke purist die op zoek is naar iets nieuws dat aanvoelt als de Browning-ontwerpen, teleurgesteld zou zijn. We moeten de Hudson's hier een beetje krediet geven - dit is echt zijn eigen ding... dus het temperen van de verwachtingen en het openstaan is in dit geval een goede zaak.

Hoe dan ook... hier is een foto die ik heb gemaakt met mijn andere EDC-tools. Ik vind het erg leuk en kan niet wachten om er weer en weer mee te schieten!

Persoonlijk denk ik dat het het wachten waard was, en ik denk dat Hudson met hun ontwerp op de goede weg is.

#6 · (Edited)
Betekent dat je het uit elkaar haalt zodat we de afzonderlijke componenten kunnen zien, zoals wanneer je het schoonmaakt, als het niet te veel moeite is, zouden veel mensen op het forum geĂŻnteresseerd zijn.
Begrepen!

Top-down veldstrip per handleiding. Merk op dat die terugslagveer niet is verwijderd (noch de instructies zijn verstrekt):
Image

Terugslagveer en -constructie zijn in het frame vastgezet. Ik ben niet van plan dit af te breken totdat het absoluut noodzakelijk is. Online instructies zijn beschikbaar.
Image

Bovenkant van de grip. Nogmaals, ik ben nog niet helemaal klaar om dit af te breken, maar je kunt het op zijn minst vergelijken met een 1911 voor de lol. Ziet eruit als het bastaardkind van een serie 80 Colt en een Glock.
Image

Trekkermechanisme en zijkant van de slede:
Image

Uit elkaar gehaalde slagpin. Niet aanbevolen door de handleiding, maar eenvoudig genoeg. Niet de typische "huls"-constructie die op veel slagpennen te zien is. De extractor is vastgezet, dus ik heb hem niet verwijderd.
Image

#10 ·
Eerlijk gezegd stond dit niet eens op de continentale radar voor mij toen ik er voor het eerst over hoorde, maar na je recensie ben ik geĂŻntrigeerd. Dank u, meneer!
Het enige wat ik kan zeggen is: schiet het eerst! Ik ging op een zijspoor nadat ik er eerder maar twee in de hand had gehad (en met hun triggers had gespeeld, wat me intrigeerde). Ik kan niet genoeg benadrukken dat dit echt uniek is. Velen zullen het zeker niet leuk vinden. Ik moet denken aan Glocks toen ze nieuw waren... het duurde een hele tijd voordat mensen eraan gewend raakten.

#9 ·
Ik ben het met Penny eens, bedankt voor de moeite, erg interessant!
Geen probleem... Ik had het bij de hand! Veel kleine veertjes om te verliezen in de slagpen-eenheid, dus ik begrijp waarom ze aanraden het te laten zitten. Het is echter wel een nieuwe aanpak, hoewel niet zo "eenvoudig" of montagegericht als zijn Oostenrijkse of Duitse tegenhangers.

#18 · (Edited)
Ik wilde een vervolg toevoegen aan deze eerste posting, aangezien er niet veel bronnen op het web zijn, vooral op discussieforums, over de Hudson H9. In dat licht wil ik een paar dingen toevoegen sinds mijn laatste bericht voor degenen die mogelijk op zoek zijn naar actuele (in 2018) productinformatie.

Sinds de eerste posting heb ik 2 verschillende problemen gehad met het pistool, die beide nu zijn verholpen.

Probleem 1: Ongeveer 2 weken na de eerste beoordeling begon het pistool vaak niet te voeden. De slede keerde zelden terug in de batterij. Tijdens de tweede schietbaan-sessie om dit uit te zoeken, vergrendelden de slagpin-/slagstukassemblages zich naar de achterkant van de slede en bewogen niet. Ik weet zeker dat ik wat gereedschap had kunnen gebruiken om het terug te zetten, maar aangezien het pistool nieuw was en onder garantie viel, nam ik contact op met Hudson, ontving een retourlabel en stuurde het op (de slede en de loop volgens de aanwijzingen van de garantieafdeling). Ongeveer 3,5 weken later was het terug in mijn handen en gerepareerd. Ik heb nooit navraag gedaan naar wat er is gebeurd of anderszins. Op dat moment keerde ik terug naar de schietbaan en het pistool werkte correct met alle soorten munitie die ik testte.

Probleem 2: Niet lang nadat het probleem met de slede was verholpen, begon het pistool magazijnen te laten vallen tijdens het vuren. Ik markeerde tijdschriften, testte en testte, en het liet echt maar één tijdschrift vallen. Ik ben lid van de Hudson H9-groep op Facebook, en nadat ik het probleem had gepost, hadden verschillende anderen blijkbaar hetzelfde probleem, in verschillende mate van ernst. Cy Hudson reageerde ONMIDDELLIJK en zette een programma op om de magazijnvanger te verwisselen met een nieuwe, omdat hij geloofde dat er een toolingprobleem was dat het probleem veroorzaakte. De doorlooptijd voor de wissel zou 1 week zijn geweest, maar de USPS vertraagde de levering van mijn zending met 3 extra dagen zonder duidelijke reden... en opnieuw nam Hudson de verzendkosten voor zijn rekening.

Dus om hier te concluderen, afgezien van problemen, zal ik een paar belangrijke dingen zeggen vanuit een bronnenperspectief:

De klantenservice van Hudson is top geweest. Ze reageren snel op vragen, zijn snel om verzendlabels in handen te krijgen, geven duidelijke instructies en lijken echt om de klantervaring te geven. Zoals ik in een ander forum zei, wist ik dat ik een beetje zou 'bètatesten' met een nieuw bedrijf en ontwerp... dat stoort me niet... zolang Hudson achter hun product staat. Ik kan met 100% zekerheid zeggen dat ze dat doen... en ze geven enorm om degenen die hun producten kopen.

Ten tweede, iedereen die een Hudson H9 wil kopen, kan het beste vooraf lid worden van de Facebook-groep. Cy Hudson zelf is een actief lid en links naar aftermarket-producten, leveranciers, enz. zijn er allemaal. Het is een fantastische bron voor Hudson-eigenaren of potentiële kopers. Er is veel hulp te vinden, evenals een fantastische gelegenheid om te communiceren met de mensen die het pistool hebben ontworpen en op de markt hebben gebracht.

#20 ·
Ik heb echt genoten van je informatieve berichten en rapportage over dit pistool, bedankt. Houd de thread gaande terwijl je meer leert over dit interessante pistool. Nogmaals bedankt @tgoldie00, goed gedaan.
Graag gedaan. Ik moet eraan toevoegen dat ik ermee doorga en doorga met het afvuren van kogels. Ik hou er echt van om ermee te schieten, zelfs ondanks de problemen die ik heb gehad. Ik kijk ernaar uit om dat hoofdstuk achter me te laten en dit ding echt af te stellen! Ik heb een paar aftermarket grips toegevoegd, gewoon voor de lol (ze zijn glad, maar op dit moment is het gewoon een stuk voor op de baan), en hoe dan ook, VZ heeft nu een lijn uitgebracht met meer grip dan de set die met het pistool wordt geleverd. Hier is een foto (toen de grips aankwamen, maar de catch nog bij Hudson was voor service):
Image
. Dit zijn gestabiliseerde Buckeye burl, met een beetje kleur.

#22 ·
Zeer informatief. Heb nog niet van Hudson gehoord. Hoe was de kwaliteit van de onderdelen toen je hem uit elkaar haalde? Enig MIM? Zag wat plastic, voornamelijk de afdekking. Hoe was de pasvorm en afwerking? Prijs?

Hoeveel rondes had je er doorheen bij je demontage? De originele 200? Zo ja, is dat niet veel slijtage aan de onderdelen voor zoveel rondes, dus ik neem aan dat de Hudson zo strak gebouwd is?

#23 ·
Zeer informatief. Heb nog niet over Hudson gehoord. Hoe was de kwaliteit van de onderdelen toen je hem uit elkaar had? Enig MIM? Zag wat plastic, voornamelijk de afdekking. Hoe was de pasvorm en afwerking? Prijs?

Bij je demontage, hoeveel schoten had je erdoorheen gehad? De originele 200? Zo ja, is dat niet veel slijtage aan de onderdelen voor zoveel schoten, dus ik neem aan dat de Hudson zo strak is gebouwd?

Edit: 2e alinea toegevoegd
Eigenlijk helemaal geen plastic op het pistool! De afdekking/achterplaat is van bewerkt aluminium (of dat lijkt het tenminste te zijn, absoluut geen plastic). Ik ben niet 100% zeker van MIM, maar mijn gevoel zegt nee. De kwaliteit van de onderdelen is goed, de bewerking is precies. De vergrendeling is strak en de slede/het frame is ook extreem strak. De enige rammel op het hele pistool is de "dingus" of de trekkerbeveiliging.

Die demontage op de foto was rond de 200 schoten. Interessant genoeg is de slijtage nu, na meer dan 1000 schoten, niet verder gevorderd.

Hudson is een nieuwe startup en een nieuw ontwerp. Het is echt een plezier om mee te schieten. Het lijkt erop dat de gremlins nu allemaal zijn opgelost.

#25 ·
Ik ga hier een eindrapport achterlaten, want een vriend heeft me deze week een aanbod gedaan dat ik niet kon weigeren voor mijn Hudson... dus ik heb hem verkocht.

Na mijn twee reparaties functioneerde het pistool feilloos voor nog eens 600 patronen van diverse munitie na mijn laatste rapport. De nieuwe eigenaar heeft er deze week 400 doorheen gejaagd, met hetzelfde resultaat!

Ik wil de gemeenschap graag een paar opmerkingen meegeven die hopelijk nuttig zijn.

Ik heb het een paar keer gezegd, en ik herhaal het nogmaals... Hudson als bedrijf staat 100% achter hun pistolen en ze waren er als de kippen bij met mijn problemen. Het lijkt erop dat in de nieuwste productiepistolen de problemen tot op heden allemaal zijn opgelost, voor zover ik kan beoordelen. Op basis van wat ik heb gezien (en neem dit met een korreltje zout, want de steekproefgrootte is niet enorm), lag mijn serienummer (2550-achtig) tegen het einde van de pistolen die de problemen hadden die ik heb ervaren. Ik krijg deze indruk via een paar offline gesprekken die ik heb gehad met andere eigenaren. Ik zal niet zeggen dat je alles daarvoor moet vermijden, het was gewoon wat ik heb verzameld. Gezien dat, als je een exemplaar ziet met een nummer daarboven, zou ik zeggen ga met vertrouwen verder. Hoe dan ook, Hudson heeft je gedekt.

Ik heb erg genoten van het pistool, maar ik had de ruimte nodig in mijn ietwat kleine kluis voor dingen die ik kan dragen, dus dat was mijn belangrijkste motivatie om het te verkopen, afgezien van een zeer genereus aanbod. Ik heb er alle vertrouwen in dat ik in de toekomst weer een Hudson zal kopen, misschien de 9A als hij wordt gelanceerd.

Ik ben altijd bereid om ieders vragen in het openbaar of via PM te beantwoorden als dat nodig is.

Proost en veel schietplezier!

#27 ·
Deze serie was geweldig en behandelde een interessant wapen, bedankt voor je inspanning en goede verslaggeving. Ik weet dat velen op het forum van je berichten hebben genoten, ik zeker. Nogmaals bedankt.
Ik waardeer de vriendelijke woorden. Ik weet dat ik degene die ik heb verkocht nog steeds zal gebruiken, aangezien de man aan wie ik heb verkocht en ik vrij vaak samen schieten. Hij is er ook echt dol op. Het is een unieke entree op de markt op een interessant moment... Ik hoop echt dat Hudson op de been blijft. Ik heb echt het gevoel dat ze iets te pakken hebben vanuit een designperspectief dat hen zal onderscheiden van anderen in de middenklasse waar ze zijn binnengekomen.

#29 ·
Geweldige recensie. Ik heb er een en hij schiet erg goed. Enkele honderden rondes erdoorheen zonder problemen. Zoals je eerder al zei, als je hem vergelijkt met een ander pistool, ben je misschien teleurgesteld. Het is een eigen pistoolontwerp met zijn eigen kenmerken. Schiet ermee met een open vizier en ik denk dat je aangenaam verrast zult zijn. Als je wilt dat hij schiet als een CZ of een Glock, dan kun je waarschijnlijk beter gewoon een CZ of een Glock kopen. Dit is een zeer goed in elkaar gezet pistool. Ik bezit tientallen mooie pistolen en dit is een mooie aanvulling en leuk om mee te schieten.