1911 Firearm Addicts banner

Kimber loop offset profiel, waarom?

Tags
barrel
4.7K views 17 replies 16 participants last post by  Brym427  
#1 ·
Ik heb een Kimber ProCarryII, mijn enige Kimber. Ik vind het pistool erg fijn, maar ben benieuwd waarom de loop offset is. Het is mijn enige 1911 met bull barrel. Ik heb wel andere pistolen met bull barrel en die zijn allemaal concentrisch.
Ik wilde er een keyed recoil bushing in zetten. Denk niet dat dat een optie is met de loop.
Vooral omdat de ruimte onder de loop me achtervolgt. Daarom.
Image

Bedankt voor alle info

#10 ·
#16 ·

View attachment 984694
Goed gelezen... Bedankt voor het plaatsen.

#15 ·
Ik heb 2 Kimbers, één in .45acp en de andere in .9mm, en beide hebben de Pro Carry aanduiding.
Beide lopen zijn precies hetzelfde als die van jou - ik denk dat het waarschijnlijk een ontlastingssnede is voor de loopneus.
Slechts een gok, maar elke Pro Carry die ik heb gezien, is precies zo.
Geen zorgen, schiet en wees gelukkig.

#17 ·
Ik heb 2 Kimbers, één in .45acp en de andere in .9mm en beide de Pro Carry-aanduiding -
Beide lopen zijn precies hetzelfde als die van jou - ik denk dat het waarschijnlijk een ontlastingssnede is voor de loopneus -
Slechts een gok, maar elke Pro Carry die ik heb gezien, is precies zo -
Geen zorgen, schiet en wees gelukkig -
Ik heb ook de Pro-Carry in 45 en 9mm en beide schieten feilloos en op het richtpunt. De loopcontour zorgt voor kanteling en vergrendeling in de kamer. Geen zorgen. Ik heb 5 Kimbers in 45, 9mm en 38 Super.

Ik zou er geen enkele rechtstreeks ruilen voor een vergelijkbare Colt, tenzij deze al "gepreciseerd" was! :)